Gå til innhold
Arkivverket

Tingbok, Romsdal otting 1730.


Olav Bonesmo
 Del

Recommended Posts

Tingbok i Romsdal otting, 1A10, bilde 89, nederst venstre/øverst høyre.

 

Nederst til venstre er en "eraktning" på gang, men øverst til høyre på neste side er det en liste over tingmenn i Rødven otting.

 

Betyr det at et antall sider mangler, eller er det en glipp i fotograferingen?

 

Høyre sides paginering går fra 94 på foregående side til 96 på bilde 89.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til etterrettning:I følge Statsarkivet, Trondheim, er siden skåret ut.

 

Mange takk for nyttig informasjon. Jeg har lagt inn følgende merknad på kilden: Folio 95 er revet ut av protokollen, slik at et av bildene viser et oppslag med baksida av folio 94 (dvs 94b) og framsida av folio 96 (dvs 96a).

 

Samtidig har jeg rettet sidetallene, som var feil indeksert fra folio 76b-77a (som er filmet to ganger). Endringene slår inn når webserveren oppdateres midt i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivfolket i Trondheim var spesifikke på at siden var skåret, ikke revet ut. Det ble også lansert en teori om at siden temaet var en skattesak vedrørende consumption så kunne siden finnes enten hos stiftsamtmannen for Trøndelag eller Romsdal. Hærverket kan altså være av eldre dato.

En forespørsel på brukerforumet om "noen har sett noe# i disse arkivene har ikke gitt noen respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivfolket i Trondheim var spesifikke på at siden var skåret, ikke revet ut. Det ble også lansert en teori om at siden temaet var en skattesak vedrørende consumption så kunne siden finnes enten hos stiftsamtmannen for Trøndelag eller Romsdal. Hærverket kan altså være av eldre dato.

En forespørsel på brukerforumet om "noen har sett noe# i disse arkivene har ikke gitt noen respons.

 

Jeg skal endre ordlyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.