Gå til innhold
Arkivverket

Økland ytre, Valestrand HO 1867-1915


Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Ole Pedersen f. 1846 d. 1915, sønn av Peder Nilsen og Alitz Olsdtr. Økland i Valestrand ble gift i 1867 med Elisabeth Pedersdtr. f. 1846, levde i 1915, dtr. av Peder Eriksen og Ragna Jakobsdtr. Braatvedt Sveio. Ole og Elisabeth hadde barna: Alis f. 1869, Peder Johan f. 1872, Nils Kristian f. 1873, Reinert Olai f. 1876, Gunnar Martin f. 1878, Laurus Johan f. 1880, Jakob (1882-1883), Johan f. 1884, Bertha Gurine f. 1884, Jakob f. 1887 og Ragna Elisabeth f. 1889. Alle barna ble konfirmert.

 

Jeg finner Ole og Elisabeth, pluss sønnen Gunnar med hans kone og sønn der ennaa i 1910!!

 

Nils Kristian flyttet til Amerika (Iowa) ca. 1891 og ble gift i Iowa med Alice Johnson. Hun var dtr. av Tollak Johannessen og Helga Larsdtr. fra Lundemannsvaerk Stord. Bosted for "Nels Oakland" og Alice "Johnson" var Hamilton Iowa, seinere Minnesota. De hadde fem barn.

 

Ei dtr. dtr. til Nels og Alice skal til Norge for første gang i mai. De har litt tid i Bergen omraade og undres om det er familier der idag som vil like aa ta kontakt. Alice Graves heter hun f. 1939. Hun skal ha en sønn og ei dtr. med. De bor naer Minneapolis in Minnesota.

 

Hvis vi kunne finne slekt eller noen som er interessert, ville det vaere moro hvis de kunne se gaarden Økland hvor Nils kom fra. De viste ingenting om hvor Nels kom fra til idag. Min mann arbeider med sønnen Rick Graves og jeg har funnet mye om familien. Alice og sønnen Rick var her i kveld aa faa opplysninger og var meget spente.

 

Vi haaper aa finne noen som er interessert.

Du kan skrive meg direkt: margaretmiller4@charter.net

 

Hilsen fra Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er i det minste et bilde av gården Økland som står i bygdeboken. Jeg skal kontakte en som bor der som driver med å granske slekten.

 

Mvh. Johan Arthur Hansenpost-208-0-45252500-1330244261_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er i det minste et bilde av gården Økland som står i bygdeboken. Jeg skal kontakte en som bor der som driver med å granske slekten.

 

Mvh. Johan Arthur Hansenpost-208-0-45252500-1330244261_thumb.jpg

 

Hei! That is very exciting!! Takk for bildet og hjelp!! Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! That is very exciting!! Takk for bildet og hjelp!!

 

Er det mulig for deg aa sende oss siden i bygdebok for familien til Ole Pedersen? Det kan vaere interesssant aa se hva boka sier om Nils Kristian og det reste!

 

Stor takk fra Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, jeg er også i slekt med dem. Jeg har sendt mail direkte til deg i dag og venter spent på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.