Gå til innhold
Arkivverket
Finn Karlsen

Faddere ved dåp

Recommended Posts

Finn Karlsen

Hei

Ser at for kilde hd01002345 Døpte Ila er ikke fadderne med lenger. Er det tilfeldig eller er det uttrykk for et bevisst valg? De er med i det gamle systemet.

Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Tror det må mangle noen tall i hd-id-en. Jeg får feilmelding hvis jeg forsøker å gå inn på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Hei

Selvfølgelig, legg på feks. 000001

Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Det kan se ut som det er feil kobling av data og kirkebok. Det datasettet du viser til er registrert av Jostein Mediaa og dekker perioden 1887-1895 og kirkeboken A02. Der er ikke fadre med. http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=dp16011887ila&gardpostnr=1&personpostnr=1&merk=1#ovre

Materialet som skulle vært der (A01 1879-1888) er registrert av DIS-Sør-Trøndelag og har også med fadre ja. http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp16011879ila&metanr=4178

Dette må vi få rettet opp i. Tusen takk for god observasjon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finn Karlsen

Hei

Jeg ser nå at 603A01 - nå kalt 2345 er registrert i to vendinger og at den ligger i det gamle systemet som to databaser. Slår dere dem sammen til en, eller beholder dere dem som to?

Jeg ser også når det gjelder den delen som inneholder faddere, så er det konsekvent lagt ut seks faddere, selv om det ikke var så mange, og alle de "tomme" fadrene har fått et løpenummer. Hva gjør dere med det nå?

Unnskyld at jeg spør så mye.

Finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.