Gå til innhold
Arkivverket
Litta

Uoverskuelige treff ved søk

Recommended Posts

Litta

Hei

La oss nu si at han jeg søker heter Kristoffer/Christoffer Hansen (-og at han faktisk heter Kristoffer/Christoffer og ikke en av de andre 25 skrivemåtene) og er født mellom 1815 og 1822. Jeg vet ikke hvor han er født.

Jeg søker da i 1865-tellingen slik vedlegget viser og får 6 sider med treff.

Det blir litt uoversiktlig og det kunne vært kjekt å få treffene inndelt lpå en måte. Noen ganger er det snakk om mange flere sider enn 6.

post-28-0-28026900-1330593488_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Merete Bruvik

Vi ser helt klart behovet. I det generelle søket kan du oppgi hvordan sorteringen av treffene skal være, men det kan du ikke her når du søker bare i 1865-tellingen. Akkurat det vet jeg ikke på stående fot hvorfor dette er blitt slik, men det skal jeg få undersøkt.

Når resultatet vises kunne man tenke seg at man kunne endre sorteringen ved f.eks. å klikke i kolonnetitlene. Vi skal se på om det kunne være en løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Litta

Når resultatet vises kunne man tenke seg at man kunne endre sorteringen ved f.eks. å klikke i kolonnetitlene. Vi skal se på om det kunne være en løsning.

Det vil helt klart være et fremskritt. Hadde det vært mulig å introdusere en kolonne med fylke i tillegg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive