Gå til innhold
Arkivverket

Sofie Henriette Kamilla Schiørn f.4.12.1868 Balestrand


Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Hei

Sofie er Prestedatter,hun ble gift med 1 Jørgen Reinhard Ellefsen f.13.12.1862 Lef(v)saker i Våle V fikk 3 barn,Jørgen døde 12.11.1902 Lefsaker Våle V.Ekteskap nr 2 med Sersjant/Gårdbruker Fredrik Oluf Tidemandsen Østerud f.10.5.1865 Naalen Våle (finner ikke dåp der)jeg har 2 barn:Trygve f.24.9.1903 Lefsaker,Lilly Ragnhild f.14.11.1904 Lefsaker,foreldrene skal være gift i 1903?Sofies far Fredrik Sigismund Schiørn f.15.8.1830 i Skedsmo død 13.12.1908 i Tønsberg.Fredrik var også Sogneprest i Våle blant annet.Sofie og Jørgen skal være gift i 1892,men hvor.Sofie antatt død i1952 hvor?

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftermålet med Jørgen:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Domkirke / Vår Frelsers menighet, Ministerialbok nr. 32 (1885-1902), Ekteviede 1892, side 96.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5415&idx_id=5415&uid=ny&idx_side=-103

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060830030413.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er min mormors (født Schiørn) slektning.En annen gren.Kjente igjen navnene.

 

Er du i slekt med Lefsaker,Østerud og Schiørn?

 

Sofie (Østerud) døde i Våle, iflg. Tønsbergs blad.Ligger hos slekt.no.Vet ikke hvilke navn du har søkt etter.

http://www.vestfold.slekt.no/?s=dod1873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Kristin og Arne.Da er det giftermålet i 1903?Fant ikke ut av den linken din Kristin,prøvde de etternavn som jeg har,men vet du når hun døde?Jeg er ikke i slekten,men jeg hjelper en dame som bor her som heter Ragnhild Levsaker f.26.11.1927 Berg Pr.gj Ø som var gift med Martin Ystebø f.30.1.1922 Manger Pr.gj Hordabø Sokn H.Sofie er hennes farmor.Hvis du ønsker kontakt så si fra?

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Berit.Gustav f.13.5.1898 Lefsaker er sønnen til Jørgen f.13.12.1862 Våle V.Han ble vel der etter at faren,Jørgen døde 12.11.1902,sammen med si mor?

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin,jeg fant ut av den linken din,Sofie døde den 25.5.1952 Våle,takk for den.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå vet jeg ditt navn hvor du hjelper damen.Så jeg tar kanskje kontakt senere.Ikke nå pga forestående reise.

 

Det var slektstreff på Tomt tidlig på 1990-tallet.Hvor etterkommere til to brødre var tilstede.Min tippoldefar Johan Ludvig Schiørn gift med Amalie Ellertsen og hans bror Fredrik Sigismund Schiørn gift med Sofie Henriette Camilla Lieungh.Der fikk vi notert mange navn og noen fødselsår.Bl.a. Lefsaker,Østerud.Så flere av oss har arkene.Etterkommerne er spredt vidt,noen i utlandet.Noen av Fredrik Sigismunds etterkommere var på treffet,Bache (har gård ved Holmestrand),Lefsaker,Østerud.Mors firmenning (som vi har kontakt med) Carl Otto S (bor på Jarlsø ved Tønsberg,Fredrik Sigesmunds etterkommer), tror jeg vet mer.Se i tlf kat på Schiørn.Bygdeboka Skedsmo side 264 bind 2 omtaler litt (mest frem til min mormors generasjon).Schiørn og Lieungh er i slekt i tre greiner.Heiss,Schiørn og Ellertsen.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristin takk for infoen.Jeg har tilgang hos en annen som har mye på de slektene du nevner.Ha en fin reise.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har notert tre barn i begge ekteskapene til Sofie Henriette Kamilla Schiørn , i første; Kamilla Sofie , Otto G og Gustav Johan , i andre ett dødfødt barn , Lilly Ragnhild og Trygve .

 

Hennes ektemann nr 2 var min morfars fetter.

 

Med hilsen Tove T Eek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.