Gå til innhold
Arkivverket
Kr. Tangen

Tydehjelp dåp, Gol i Buskerud, 1863

Recommended Posts

Kr. Tangen

God kveld, godtfolk. Jeg ber med dette om hjelp til tyding

Nummer 29 her:

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Gol i Gol, Klokkerbok nr. I 2 (1860-1887), Fødte og døpte 1863, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5873&idx_id=5873&uid=ny&idx_side=-11

Margit, født 23. januar. Døpt 1. (?) mars. Far: Ole Eriksen. Mor: Ingeborg. Hennes etternavn? Familiens bosted?

På forhånd: Tusen hjertelige takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne Østhus

God kveld, godtfolk. Jeg ber med dette om hjelp til tyding

Nummer 29 her:

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Gol i Gol, Klokkerbok nr. I 2 (1860-1887), Fødte og døpte 1863, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5873&idx_id=5873&uid=ny&idx_side=-11

Margit, født 23. januar. Døpt 1. (?) mars. Far: Ole Eriksen. Mor: Ingeborg. Hennes etternavn? Familiens bosted?

På forhånd: Tusen hjertelige takk for hjelpen!

Hei !

Litt lettere å tyde her ?

Ministerialbok.

Døpte 1863.

Margit.

Nr. 39.

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Gol, Ministerialbok nr. I 2 (1837-1863), Fødte og døpte 1863, side 495-496.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7751&idx_id=7751&uid=ny&idx_side=-262

Mvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kr. Tangen

Takk til deg, Magne!

Klokkerboka er nok adskillig enklere å tyde, for de som kan denne kunsten.

Jeg kan det ikke, og håper derfor fremdeles på hjelp ;)

Igjen takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Else B. Rustad

Klokkerboka er nok adskillig enklere å tyde,

Det var vel du "Kr. Tangen" som la ut lenken til klokkerboka? Magne la ut lenke til ministerialboka, og der er foreldrene oppført som Selveierflk. Ole Eriksen Laggebraaten og Hustrue Ingeborg Hermundsdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne Østhus

Det var vel du "Kr. Tangen" som la ut lenken til klokkerboka? Magne la ut lenke til ministerialboka, og der er foreldrene oppført som Selveierflk. Ole Eriksen Laggebraaten og Hustrue Ingeborg Hermundsdatter.

Hei !

Og der kom fasitsvaret fra Else.

Kan dette folket da også finnes i F. T. 1865 ?

Lykke til.

Mvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kr. Tangen

Håper inderlig at jeg er tilgitt, selv om jeg skrev feil (mente selvsagt ministerialboka) i farta... :blink:

Hvorfor navnet mitt i anførselstegn? "Kr." er en helt vanlig forkortelse for eksempelvis Kristian, Kristin eller Kristine (og at jeg heter Kristine, det står under innleggene jeg skriver), det ~ "Else B. Rustad" ;) :)

Tusen takk for hjelpa, dere to!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.