Gå til innhold
Arkivverket

Tydehjelp dåp, Gol i Buskerud, 1863


Kr. Tangen
 Del

Recommended Posts

God kveld, godtfolk. Jeg ber med dette om hjelp til tyding

 

Nummer 29 her:

 

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Gol i Gol, Klokkerbok nr. I 2 (1860-1887), Fødte og døpte 1863, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5873&idx_id=5873&uid=ny&idx_side=-11

 

Margit, født 23. januar. Døpt 1. (?) mars. Far: Ole Eriksen. Mor: Ingeborg. Hennes etternavn? Familiens bosted?

 

På forhånd: Tusen hjertelige takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, godtfolk. Jeg ber med dette om hjelp til tyding

 

Nummer 29 her:

 

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Gol i Gol, Klokkerbok nr. I 2 (1860-1887), Fødte og døpte 1863, uten sidenr.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5873&idx_id=5873&uid=ny&idx_side=-11

 

Margit, født 23. januar. Døpt 1. (?) mars. Far: Ole Eriksen. Mor: Ingeborg. Hennes etternavn? Familiens bosted?

 

På forhånd: Tusen hjertelige takk for hjelpen!

 

Hei !

 

Litt lettere å tyde her ?

Ministerialbok.

Døpte 1863.

Margit.

Nr. 39.

Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Gol, Ministerialbok nr. I 2 (1837-1863), Fødte og døpte 1863, side 495-496.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7751&idx_id=7751&uid=ny&idx_side=-262

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg, Magne!

 

Klokkerboka er nok adskillig enklere å tyde, for de som kan denne kunsten.

 

Jeg kan det ikke, og håper derfor fremdeles på hjelp ;)

 

Igjen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkerboka er nok adskillig enklere å tyde,

 

Det var vel du "Kr. Tangen" som la ut lenken til klokkerboka? Magne la ut lenke til ministerialboka, og der er foreldrene oppført som Selveierflk. Ole Eriksen Laggebraaten og Hustrue Ingeborg Hermundsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel du "Kr. Tangen" som la ut lenken til klokkerboka? Magne la ut lenke til ministerialboka, og der er foreldrene oppført som Selveierflk. Ole Eriksen Laggebraaten og Hustrue Ingeborg Hermundsdatter.

 

Hei !

 

Og der kom fasitsvaret fra Else.

 

Kan dette folket da også finnes i F. T. 1865 ?

 

Lykke til.

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel du "Kr. Tangen" som la ut lenken til klokkerboka? Magne la ut lenke til ministerialboka, og der er foreldrene oppført som Selveierflk. Ole Eriksen Laggebraaten og Hustrue Ingeborg Hermundsdatter.

 

Håper inderlig at jeg er tilgitt, selv om jeg skrev feil (mente selvsagt ministerialboka) i farta... :blink:

 

Hvorfor navnet mitt i anførselstegn? "Kr." er en helt vanlig forkortelse for eksempelvis Kristian, Kristin eller Kristine (og at jeg heter Kristine, det står under innleggene jeg skriver), det ~ "Else B. Rustad" ;) :)

 

Tusen takk for hjelpa, dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.