Gå til innhold
Arkivverket

Brattætta foredrag på Statsarkivet på Hamar


Thor Wold
 Del

Recommended Posts

Kommende torsdag er det årsmøte i Hedmark slektshistorielag. Da holder Torbjørn Hagen foredrag om Brattætta. For ytterligeere opplysninger se vår hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på den store interessen som er for Bratt-ætta rundt omkring, er det planer om at noko blir publisert i samband med denne presentasjonen? Som mange andre interesserte har eg ikkje anledning til å vere på Hamar denne kvelden, sjølv om det hadde vore interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjennomfører man foredraget. Det er jo også en opphavsrett her, men også vi håper vi kan offentliggjøre et utdrag i Hedmark Slektshistorisk tidsskrift.

 

Uansett, for dere som er slektshistorisk interessert og bor på Hedemarken så har slektshistorielaget mye å by på. Så vi anbefaler medlemsskap.

 

Slektshistorielaget har som sagt en hjemmeside, et hefte som gis ut to ganger i året og arbeidsmøter på Statsarkivet på Hamar. Totalt blir dette en meget bra tilrettelegging for å studere slekta!

 

På arbeidsmøtene får man hjelp innenfor det vi kan og når det ikke er nok, så er alltid Statsarkivet representert ved Inger Martinsen. Hun er ubeskrivelig hjelpsom og vennlig!!! Hun har løst mange gordiske knuter for oss!

 

Kanskje dette møtet er et bra tidspunkt for å orientere seg om hva som skjer, eller som de yngre sier: "skjera?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på den store interessen som er for Bratt-ætta rundt omkring, er det planer om at noko blir publisert i samband med denne presentasjonen? Som mange andre interesserte har eg ikkje anledning til å vere på Hamar denne kvelden, sjølv om det hadde vore interessant...

 

Jeg tror Bratt-ætta har nærmest en nasjonal interesse, eller i det minste østnorsk. Selv er jeg medlem og har mye slekt både på Hedmark og i Gudbrandsdalen, men det er dessverre slik at jeg heller ikke har mulighet torsdag. Derfor skulle jeg gjerne sett et referat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.