Gå til innhold
Arkivverket

Skifte etter Elisabeth Magdalena Køppken/Koppen


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Skoleholderske Elisabeth Magdalena Køppken/Koppen døde 0+7.06.1834, og ble gravlagt fra Mariakirken 12.06.1834. Hun var trolig gift med kunstdreier (Johannes) Henrick Køppken.Elisabeths etternavn var Schween. Familien kom fra Oldenburg trolig rundt 1818.

Jeg har funnet dødsmeldingen etter Elisabeth i dødsfallsprotokollen 10.06.1834.http://arkivverket.no/URN:sk_read/23995/152/

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081111610600.jpg

 

Der synes jeg det står på høyre side at skiftet er startet 02.07.1834, men jeg kan ikke finne dette.

Finnes det et slikt skifte, og i så fall hva sier det om eventuelle etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. juli 1834 begynte skiftet. Det står i registreringsprotokollen. Men her ser det ikke ut til at det var midler til videre prosess, for vi finner henne ikke i utlodfningsprotokollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. juli 1834 begynte skiftet. Det står i registreringsprotokollen. Men her ser det ikke ut til at det var midler til videre prosess, for vi finner henne ikke i utlodfningsprotokollen.

 

 

Hjertelig takk for oppslag. Jeg fryktet det var grunnen til at jeg ikke kunne finne noe skifte. Da får jeg se etter andre muligheter til å få nøstet i hop denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke kommer noen utlodning kan jeg sitere fra registreringen: Den Afdødes Svigersøn, Skomagersvend Johan Andersen var tilstæde og opgav at foruden hans Kone har Afdøde efterladt sig en Datter nemlig Johanne Christine Köpen 22 Aar gammel og i Huset hos Stadscapitain Folckedahl; men flere Arvinger har den Afdøde ikke efterladt". Avdøde etterlot seg løsøre for 20 Spd 28 s., men begravelsens omkostnbinger løp opp i 29. Spd. 88 s. Ergo var boet fallitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke kommer noen utlodning kan jeg sitere fra registreringen: Den Afdødes Svigersøn, Skomagersvend Johan Andersen var tilstæde og opgav at foruden hans Kone har Afdøde efterladt sig en Datter nemlig Johanne Christine Köpen 22 Aar gammel og i Huset hos Stadscapitain Folckedahl; men flere Arvinger har den Afdøde ikke efterladt". Avdøde etterlot seg løsøre for 20 Spd 28 s., men begravelsens omkostnbinger løp opp i 29. Spd. 88 s. Ergo var boet fallitt.

 

Takk for verdifulle opplysninger. Det bekrefter at det var rett person jeg hadde funnet. Det er altså ikke nevnt noen ektemann? Ved dødsfallet står det jo at hennes mann var bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.