Gå til innhold
Arkivverket
Leif Salicath

Generelt søk - uidentifiserbar kilde

Recommended Posts

Leif Salicath

Jeg startet med lenke, valgte Etternavn: Humble, se lenke og nederst på denne listen fant jeg en person jeg gjerne ville ser nærmere på, altså Giertrud Humble.

Så gjort og jeg klikker på henne og får lenke hvor jeg trodde at jeg måtte befinne meg i Stavanger Domkirke, men kb derfra har ikke denne posten. Jeg klarer ikke å identifisere hvilken domkirke - og dette burde stå i mere klartekst enn det gjør. Navnene Humble og Malmøe er kjent fra Bergen, Rogaland og Vest-Agder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Eg ser kjelda står oppgitt som noko som byrjar med 1301, som er det gamle kommunenummeret for Bergen. Eg er elles einig i "kritikken".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Jeg også er enig med deg i at dette var unødvendig tungvint. Transkriberingen av denne kirkeboken har sikkert hatt en overskrift som er blitt glemt i konverteringen.

Helt nederst er det jo en rubrikk hvor det kunne vært fylt ut sogn/kirke.

Når en trykker på vielsesnummeret kommer dette fram: Viede 1725-1826 Protokollnr. A 7 og da må en jo lete etter hvilket distrikt som har en kirkebok med dette årsspennet.

(Tenkte ikke på det med kommunenummer i det hele tatt..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Salicath

Takk for svar. Det var ganske riktig Domkirken i Bergen, se lenke og her lenke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anette S. Clausen

Vi er heller ikke fornøyd med kildetittel. Vi har fått inn kommunenr, men vi må også få på plass byen. Det er meldt videre og vil forhåpentligvis bli oppdatert før endelig lansering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive