Gå til innhold
Arkivverket

Sorenskriver Andreas Knudssøn Hofnagel


Tore Andreassen
 Del

Recommended Posts

Uægtefødte tvillinger: Friderick og Adam, mor Anne Fredriksdtr., far? Kirkebok Skjeberg 1726-1791, lenke http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7437&idx_id=7437&uid=ny&idx_side=-89.

Jeg har problemer med å tyde de to nederste linjene i "Fødte 1754, no 51", vedr. "Sorenskriver Andreas Hofnagel". Spørsmålet er rett og slett: Er han faren?

 

TORE-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Linda, det var som jeg ante.

De hadde sine "perioder" før også. Andreas giftet seg i 1752 og fikk med sin kone Regine Larsdtr. Lange sin første datter i 1753, sin andre i 1754 (min 3X tippoldemor).

 

TORE-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemoren Anne Fredriksdatter var først ustadig og vaklende når det gjaldt angivelse av barnefarens navn, men Ved Skriftestaaelse udj Xstøe Dom.p.F.N. A.1755 udlagde Anne Fridericksd. til sine Børns Fader Sorenskriver Andreas Hofnagel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas HOFNAGEL giftet seg 17520905 med Regine Larsdtr. LANGE, datter av sogneprest til TUNE 1719-1757, Lars Eliassøn LANGE. I kirkeboken står imidlertid Regine oppført med etternavn KROGLUND? Lenke http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7492&idx_id=7492&uid=ny&idx_side=-48

I min sekundærkilde, Einar Krum-Hjersing:"Familien Krum i Norge", er hun oppført som Regine Larsdtr. LANGE. Hvor kommer navnet KROGLUND fra?

 

TORE-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under Copulerede nr 10. Sept. 5 har presten Lange skrevet Sorenskriver Andreas Hofnagel og min datter Enken Regina Kroglund.

Hun hadde trolig vært gift med en Kroglund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Liv.

 

Uægtefødte tvillinger: Friderick og Adam, mor Anne FRIDERIKSDTR., far sorenskriver Andreas HOFNAGEL; Kirkebok Skjeberg 1726-1791, lenke http://www.arkivverk...y&idx_side=-89.

 

Jeg vet ikke hvordan det går videre med disse barna eller moren? Kaller de seg HOFNAGEL (lite sansynlig) eller ANDREASSEN/SØN. Jeg har lett endel, men uten resultat. Finnes det opplysninger?

 

TORE-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.