Gå til innhold
Arkivverket
Birgith Andreassen

Når døde Lovise

Recommended Posts

Birgith Andreassen

Jeg trenger hjelp til å finne ut når min grandtante Lovise Kristine Tøndel Hansen,-gift Johnsen døde.

Hun ble født 1-6-1876 i Sandnessjøen. I 1900 er hun tjenestejente i Trondheim. i 1902 blir hun ugift mor til

sønnen Leif. I 1910 er hun gift med Johan Johnsen og bosatt i Trondheim. Hun blir enke etter få år og jeg finner henne i

adressebok for Trondheim nært opp til andre verdenskrig. Det finnes fler Lovise Johnsen i byen og jeg kommer ikke lenger i letingen etter hvor/når hun døde.

Blir svært takknemlig for hjelp

mvh Birgith Andreassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elin Jacobsen

Du kan lete i registre til dødsfallsprotokoller for Trondheim som ligger på Digitalarkivet. Ellers vil vi råde deg til å søke i Gravminner i Norge på http://www.disnorge.no Finner du ikke noe der, må du lete i kirke- og klokkerbøker. Noe overgripende register over døde har vi ikke.

Mvh

Elin Jacobsen

Statsarkivet i Trondheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Birgith Andreassen

Takk for svar!

"Gravminner er sjekket (naturligvis) Når det gjelder å se i kirkebøker så får jo ikke vanlige folk

innsyn i noe som omhandler 1940-tallet (jeg sa at jeg kan følge Lovise tett opp mot andre verdenskrig i Adressebok for Trondheim.

Da gjenstår bare dødsfallprotokollene for Trondheim. Jeg vil gjerne vite hvor jeg finner dem på Digitalarkivet.

Kan ikke minnes å ha sett noe sånt. Jeg har sett søkbare lister av noe slag, men de omfattet altså ikke 1940-åra.

mvh Birgith Andreassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.