Gå til innhold
Arkivverket
Dag Jarnøy

Ekstrarettsprotokoller Aker

Recommended Posts

Dag Jarnøy

Jeg ser ofte henvisninger i pantebøker til Ekstrarettsprotokoller (de som lennsmann og skriver hadde med seg ut i felten)

Så vidt jeg vet er det ikke noe register for disse, men det står kun i hver enkelt protokoll innledningsvis. Eller?

Finnes det noe oversikt på nett over hvilke av disse disse Ekstrarettsprotokollene fra ca 1810 til 1890 som finnes?

Noen ganger dekker en protokoll mange år og andre ganger er det mange protokoller for kun noen få år.

Prøvde Arkivportalen med søk Akershus (Aker (Østre Aker) kommune er ikke noe valg der, prøvde med og uten Oslo og fikk Rakkestad etc)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (privat)

Finnes det noe oversikt på nett over hvilke av disse disse Ekstrarettsprotokollene fra ca 1810 til 1890 som finnes?

Noen ganger dekker en protokoll mange år og andre ganger er det mange protokoller for kun noen få år.

Prøvde Arkivportalen med søk Akershus (Aker (Østre Aker) kommune er ikke noe valg der, prøvde med og uten Oslo og fikk Rakkestad etc)

Den administrative enheten er sorenskriveriet, ikke kommunen. For Aker sorenskriveri er det én serie ekstrarettsprotokoller for perioden 1776-1810, og én serie for perioden 1810-1933.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag Jarnøy

Takk for hjelp, nå fant jeg det jeg lette etter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.