Gå til innhold
Arkivverket

John Johannesen Rønning og hustru Petrine Marha Toresdatter, gift i Trondheim 1819


Ole Henrik Ystehede
 Del

Recommended Posts

Matros John (eller Johan) Johannesen Rønning ble gift med Petrine Martha Toresdatter i 1819, Strinda (Bakke). Han 26 år, hun 27. De fikk datteren Johanna Margrethe i 1822.

 

Jeg klarer ikke finne noen som passer i FT 1801 (og er ikke så kjent med kirkebøkene i Trøndelag), men registrerer at det er rekke personer med etternavn Rønning i distriktet. Er det noen som kjenner John og/eller Petrines aner?

 

mvh

 

Ole Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matros John (eller Johan) Johannesen Rønning ble gift med Petrine Martha Toresdatter i 1819, Strinda (Bakke). Han 26 år, hun 27. De fikk datteren Johanna Margrethe i 1822.

 

Jeg klarer ikke finne noen som passer i FT 1801 (og er ikke så kjent med kirkebøkene i Trøndelag), men registrerer at det er rekke personer med etternavn Rønning i distriktet. Er det noen som kjenner John og/eller Petrines aner?

 

mvh

 

Ole Henrik

 

Fornavnet hennes er vel Ane Martha, se vielse nr 17, hvis det da er denne vielsen du mener?

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16280&idx_id=16280&uid=ny&idx_side=-93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet hennes er vel Ane Martha, se vielse nr 17, hvis det da er denne vielsen du mener?

 

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16280&idx_id=16280&uid=ny&idx_side=-93

 

 

Oops - det ser jeg jo. P-en står for pike, og resten har gått for fort i svingene. Jo, det er denne vielsen.

 

Ole Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk, da kan vi avskrive den Martha Rønning som står nevnt i 1865.

 

Ser også at de kirkebøkene jeg så i var andre enn dine (her forvirringen med Petrine kom fra), manglet også faddere.

 

Her har det virkelig gått unna mens jeg har lagt barn :-)

 

Ole Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Jonsen Selsbach og Karen Knudsdatter døper sønnen Jon 9/11-1794, nederst høyre side:

 

 

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 604A01 (1780-1797), Kronologisk liste 1794, side 149-150.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16277&idx_id=16277&uid=ny&idx_side=-76

 

Men om han er identisk med Jon Johannessen Rønning,er nok usikkert så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.