Gå til innhold
Arkivverket

Råde, Østfold - manglende sider 1806-14


Kay H. Bjerke
 Del

Recommended Posts

En del av min slekt kommer fra Råde. Dette gjør at jeg har brukt disse kirkebøkene en god del.

Imidlertid er det et problem. I kirkeboken 1806-1814 mangler side 101-175. Disse sidene omhandler antagelig døde i Råde i perioden.

Hvorfor er ikke disse sidene scannet?

Hilsen

Kay H. Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av min slekt kommer fra Råde. Dette gjør at jeg har brukt disse kirkebøkene en god del.

Imidlertid er det et problem. I kirkeboken 1806-1814 mangler side 101-175. Disse sidene omhandler antagelig døde i Råde i perioden.

Hvorfor er ikke disse sidene scannet?

 

Det enkle svaret er at sidene ikke er med på mikrofilmen som vi har skanna fra. Nå viser kirkebokas registerside at de fleste av disse bladene har vært ubeskrevne, men det later til at folio 126-128 (døde og gravlagte) og folio 261-263b (dødfødte) må etterskannes. Vi noterer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Håper at de opplysningene jeg er å¨jakt etter finnes der.

Hilsen

Kay H. Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Det enkle svaret er at sidene ikke er med på mikrofilmen som vi har skanna fra. Nå viser kirkebokas registerside at de fleste av disse bladene har vært ubeskrevne, men det later til at folio 126-128 (døde og gravlagte) og folio 261-263b (dødfødte) må etterskannes. Vi noterer dette.

 

Ikke for å mase, men når kan jeg forvente at disse sidene er etterscannet?

Hilsen

Kay H. Bjerke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å mase, men når kan jeg forvente at disse sidene er etterscannet?

 

I løpet av 2013. Noen manglende sider er etterskanna på nåværende tidspunkt, men ikke sidene du spør etter. Et særskilt problem med manglende sider, er at dagens visningsprogram ikke åpner for å legge dem inn på rett plass, uten at de permanente sidelenkene for resten av kirkeboka endres. Det vil vi unngå, og det er en av grunnene til at vi trenger et nytt visningsprogram. Dette står på planen for høsten 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av 2013. Noen manglende sider er etterskanna på nåværende tidspunkt, men ikke sidene du spør etter. Et særskilt problem med manglende sider, er at dagens visningsprogram ikke åpner for å legge dem inn på rett plass, uten at de permanente sidelenkene for resten av kirkeboka endres. Det vil vi unngå, og det er en av grunnene til at vi trenger et nytt visningsprogram. Dette står på planen for høsten 2013.

Ja, ja. Da er det bare å smøre seg litt med tålmodighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.