Gå til innhold
Arkivverket

SVENNUM SANNIDAL


Ole Petter Eriksen
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker med dette å finne forfedrene til Maria Hansdatter.

Hun ble gift med Peder Jørgensen Svennum 5/6-1786. Utover hva som står i Sannidal bygdebok vil jeg tilføye en datter ved navn Live (gift 13/10-1811 med Halvor Osmundsen Tvetten i Nissedal), samt årsak til at Jørgen ikke overtar Svennum; han dør 31/3-1811 (hans eneste avkom Peder dør 7/5-1811 3/4 år). Dette er årsaken til at hans yngre bror Hans overtar Søndre Svennum.

Peder Jørgensen 18/2-1753- 30/11-1798. Maria Hansdatter 2 søndag i faste 1757 (Drangedal)- 15/3-1841 (Hejland/Sannidal).

Foreldrene til Maria: Hans Jacobsen 18/2-1731 (Langemo Sannidal)- 17/4-1794 gift 6 tr. 1756 (Drangedal) Rannei Simensdatter 13/2-1735 (Kragerø)- 12/3-1818. Begge dør i Sannidal. Foreldrene til Hans Jacobsen: Jacob Sivertsen/Siursen (27/12-1705 Lønne)- 14/4-1780 (77 år) gift 24/6-1730 (Sannidal) Anne Olsdatter (1702/06) - Oktober 1766 (64 år). Begge dør i Sannidal. Anne har en bror ved navn Even + 5/5-1744.

Foreldrene til Rannei Simensdatter: Simen Torgiersen 9/10-1707 (Sannidal)- 1/11-1774 (Eikenes/Drangedal) gift 2/1-1735 (Kragerø) Inger Magdalene Jørgensdatter (1708/15)- Februar 1759 (Kummeløen/Drangedal).

Av foreldrene til Jacob/Anne/Simen/Inger Magdalene, er det kun Simen sine foreldre jeg er sikker på; Torgier Simensen + 1761 (Sannidal) gift 25/9-1707 Marie Pedersdatter (født på Svennum?) død 2/11-1727.

Vedrørende Jacob; (finner kun en mulighet) uekte sønn av Sivert/Siur Jonsen Lønne/Sannidal 1675-1733 og Berthe Sigvaldsdatter Mostad/Gjerstad.

Vedrørende Anne; hun er sannsynligvis ikke født 1702 (hun får en datter i september 1751 som dør før dåpen, i så tilfelle skulle hun være 49 år) men 1704-06. Muligens født Lønne

Vedrørende Inger Magdalene; hun får sitt siste barn 1755 (født 1708-15). Finner en kandidat så langt; Inger 19/2-1713 (Oterø/Kragerø). Evnt. foreldre: Jørgen Nielsen gift i Sannidal 18/10-1711 med Chirsti Haaversdatter (Caut. Rolf Kiil og Lars Rønningen).

 

Jeg håper med dette på tilbakemeldinger og evnt. spørsmål. På forhånd takk.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info vedrørende Jacob Sivertsen`s mor.

Skifte etter Berthe`s mor 2/12-1722 Mostad/Gjerstad Nedenes skiftepr. 8, side 224a. Berthe står oppført som gift, dette er korrekt. Hun gifter seg med Aamund Svenningsen 28 tr. 1721, og får et barn Liv 5 tr.1722. Ekteparet skriver seg til Mostøl/Gjerstad(Vegårshei?).

Ektemannen Aamund Svenningsen dør 23/5-1724.

Jeg legger merke til at hun er fadder til Stian Haraldsen Vestøl/Gjerstad datter (sammen med Ole Vestøl), Februar 1724 (Live).

I Sannidal bygdebok, står det (ikke ordrett) at Berthe Sigvaldsdatter kjøper Linnem ca 1727, samt Ole Haraldsen litt senere (men at det ser ut som at Ole Haraldsen eier det hele

fra 1729. Årsaken er at de gifter seg 27/7-1727 (trolovet 19/1-1727 caut. Kield Barland+ Stian Vestel). De opptrer første gang som faddere i Sannidal 2/4-1725 og 21/5-1725.

Jacob Sivertsen/Siursen opptrer første gang som fadder i Sannidal til Isac Lønne 2/11-1727, som Jacob Siursen Lønne. Jacob opptrer forøvrig som fadder visa versa til Lønne-ætt, inkludert hans halvbror Salve Sivertsen/Siursen.

Ekteparet Ole Haraldsen og Berthe Sigvaldsdatter får kun et barn; Harald døpt 24/6-1730 i Sannidal kirke. Jacob Sivertsen/Siursen gifter seg samme dato/år i samme kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt på stående fot. Men jeg hoppet litt i stolen da jeg så at Sivert Jonsen Lønne var involvet. Jeg er på jakt (og har vært det lenge) etter Aslou Aslaksdatter, som han giftet seg med i Sannidal 14 1 1706. Hun må ha hatt en tilknytning til Drangedal, for trolovelsen ble forkynt der 23 5 1705.

 

Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt på stående fot. Men jeg hoppet litt i stolen da jeg så at Sivert Jonsen Lønne var involvet. Jeg er på jakt (og har vært det lenge) etter Aslou Aslaksdatter, som han giftet seg med i Sannidal 14 1 1706. Hun må ha hatt en tilknytning til Drangedal, for trolovelsen ble forkynt der 23 5 1705.

 

Mvh Per

Hei Per

Mange takk for tilbakemelding. Vedrørende Aslov Aslachsdatter; hun skrev seg til Kroken i Drangedal. Forlovere: Ole Jensen Voje og Elef Heldal. Elef Heldal er av interesse, hans patronym er Ingebretsen.

Han gifter seg før 1697 med Ingeborg Jonsdatter (1678-Januar 1704). Da han gifter seg med Kirsten Larsdatter 25 Tr. 1708 (trolovet 16 Tr. 1708), er forlovere Niels Lønne av Sannidal og Torbjørn Røe.

Både Torbjørn Røe og Elef Heldal er ofte faddere til personer, som ikke er født i Drangedal. Eksempel: dåp 16 tr.1705 Aasel døpt av en mann i Vissedal ved navn Knud Brennestadmoen.

Giftemål : Halvor Olsen fra Vissedal trolovet 2 pinsedag 1706 (ekteviet 16/7-1706) med Aslov Torbjørnsdatter Røe, forlovere : Einert Lund og Erich Vorestad? i Vissedal.

Aslach Rollefsen (1656- 8 Tr.1699) gift 2/5-1697 med Berthe Asbjørnsdatter, forlovere Rasmus Jusserød og Elef Vølestad.

Rollef Aslachsen gift 8 Tr.1704 med Anne Olsdatter Vølestad, forlovere Jens Klokker og Ole Vølestad.

Aslov Aslachsdatter har enten hatt tilhold på Røe i Kroken eller Aakre, legger ellers merke til at Gunild Salvesdatter får en sønn (etter sin manns død) 2 pinsedag 1698 ved navn Salve (Aslov kan ha vært barnepike for Salve, hennes første sønn med Sivert får dette navnet), faddere bla fra Juklerød og Heldal. Navnevalget Salve er dog kun en hypotese, intet mer.

Avslutningsvis; Sivert Jonsen er den som blir gravlagt 1/1-1734, og ikke Jens. Oversettelsen til Dis-Norge er feil.

Håper med dette på en tilbakemelding. På forhånd takk.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Det var en imponerende mengde detaljer du hadde på plass på familien allerede. Jeg var inne på Kroken, men Røe hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

 

Salve Sivertsen er min ane.

 

Ut fra utelukkende det du skriver, burde noe av det første en ser etter, være om Aslach Rollefsen kan ha vært gift tidligere. Det kan bli en tøff jobb, kirkebøkene for Drangedal kan gå langt nok tilbake, kirkebøkene for Sannidal og Gjerstad gjør det definitivt ikke. Og det er ikke de eneste tre prestegjeldene som kan være aktuelle. Da får en håpe på et skifte. Vet du hvilke gård evnt. plass Aslach Rollefsen bodde på da han døde?

 

Jeg er visst litt morgentreg, men jeg klarer ikke å plassere Gunhild Salvesdatters mann umiddelbart

 

Mvh

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem spørsmålet om Gunhild Salvesdatter, jeg er våknet nå. Da har vi jo knyttet opp til debatten om Salve Olsens fødested også. Og jeg skjønner at de hadde råd til barnepike.

 

Jeg har en magefølelse av at Aslou Aslaksdatter på en eller annen måte har en tilknytning til Marte Aslaksdatter gift med Gunval Jansen på Kroken, men jeg klarer ikke å få plassert knytningen. Aldersforskjellen er alt for stor til at de kan ha vært søstre. Jeg mistenker Gunval for å komme fra Åsbø i Gjerstad (det forutsetter riktignok at alderen i 1664 er spinnvill), muligens en sønn av Jon Åsbø. Jeg har ikke rukket å sjekke det mot Gjerstad-bøkene ennå, men stemmer det, peker pilene for Marte også mot Vissedal - og muligens også for Aslaug.

 

Mvh

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Det var en imponerende mengde detaljer du hadde på plass på familien allerede. Jeg var inne på Kroken, men Røe hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt.

 

Salve Sivertsen er min ane.

 

Ut fra utelukkende det du skriver, burde noe av det første en ser etter, være om Aslach Rollefsen kan ha vært gift tidligere. Det kan bli en tøff jobb, kirkebøkene for Drangedal kan gå langt nok tilbake, kirkebøkene for Sannidal og Gjerstad gjør det definitivt ikke. Og det er ikke de eneste tre prestegjeldene som kan være aktuelle. Da får en håpe på et skifte. Vet du hvilke gård evnt. plass Aslach Rollefsen bodde på da han døde?

 

Jeg er visst litt morgentreg, men jeg klarer ikke å plassere Gunhild Salvesdatters mann umiddelbart

 

Mvh

Per

Hei igjen

Takker så meget for tilbakemelding.

Vedrørende Aslach. Prestegjeld; er også oppmerksom på Kviteseid (les Nissedal).

Tidligere gift; antar dette.

Bosted ved dødsfall; usikker (muligens Snartevigen). Ved sjekk av kirkeboka i Drangedal, finner jeg en Aslach Snartevigen som fadder (mener dette var i 1698). Dette er eneste gang jeg finner antydning til bosted. Han får en datter etter sin død (Februar 1700), ved navn Groe. Det er to faddere av interesse; Anders skredder og Aslov Snartevigen.

Anders skredder er bror til Berthe, og har patronymet Asbjørnsen. Aslov på bakgrunn av gårdsnavn. Navnevalget Groe kan muligens tilskrives av at Groe Snartevigen dør 24 Tr. 1697 69 år.

Aslach`s enke Berthe blir gift 2 Tr. 1703 (trolovet 21/3-1703) med Ole Olsen Aarud (kausjonister Jens Klokker og Anders Oseid). Jeg legger merke til at avkom av dette paret`s første barn, har faddere fra Snartevigen.

En liten kuriositet til slutt (i forbindelse med giftemålet 8 Tr. 1704 ??); Elef Vølestad døper sitt barn Aase 16/6-1704, med fratrekk av nær slekt gjenstår to faddere.

Dette er Anders Skredder og Ansten Ørvig av Sannidal.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem spørsmålet om Gunhild Salvesdatter, jeg er våknet nå. Da har vi jo knyttet opp til debatten om Salve Olsens fødested også. Og jeg skjønner at de hadde råd til barnepike.

 

Jeg har en magefølelse av at Aslou Aslaksdatter på en eller annen måte har en tilknytning til Marte Aslaksdatter gift med Gunval Jansen på Kroken, men jeg klarer ikke å få plassert knytningen. Aldersforskjellen er alt for stor til at de kan ha vært søstre. Jeg mistenker Gunval for å komme fra Åsbø i Gjerstad (det forutsetter riktignok at alderen i 1664 er spinnvill), muligens en sønn av Jon Åsbø. Jeg har ikke rukket å sjekke det mot Gjerstad-bøkene ennå, men stemmer det, peker pilene for Marte også mot Vissedal - og muligens også for Aslaug.

 

Mvh

Per

Du leste meg (mellom linjene) korrekt, vedrørende Gunhild Salvesdatter.

Jeg har ikke sjekket ut sistnevnte ektepar, men har i mine notater et par ektepar (som muligens er av interesse (muligens ikke det første ekteparet). Gundvald Jonsen gift 22 Tr. 1704 (trolovet 4 Tr. 1704) med Karen Søfrensdatter (kausjonister Svennung Vefall og Erich Giertsen). Jon Gunvaldsen gift 24 Tr. 1701 (trolovet 15 Tr. 1701) med Gunnild Aslachsdatter (ingen kausjonister, ei heller kongebrev, intet mer).

Jon Gunvaldsen skriver seg til Kroken ved senere anledninger, bl.a. som fadder 2 Tr. 1710 (sammen med bla. Gunhild Salvesdatter og Anne Olsdatter (Vølestad).

Mulig dette er et bomskudd. Jeg må nok sjekke ut noe mer.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info vedrørende Jacob Sivertsen`s mor.

Skifte etter Berthe`s mor 2/12-1722 Mostad/Gjerstad Nedenes skiftepr. 8, side 224a. Berthe står oppført som gift, dette er korrekt. Hun gifter seg med Aamund Svenningsen 28 tr. 1721, og får et barn Liv 5 tr.1722. Ekteparet skriver seg til Mostøl/Gjerstad(Vegårshei?).

Ektemannen Aamund Svenningsen dør 23/5-1724.

Jeg legger merke til at hun er fadder til Stian Haraldsen Vestøl/Gjerstad datter (sammen med Ole Vestøl), Februar 1724 (Live).

I Sannidal bygdebok, står det (ikke ordrett) at Berthe Sigvaldsdatter kjøper Linnem ca 1727, samt Ole Haraldsen litt senere (men at det ser ut som at Ole Haraldsen eier det hele

fra 1729. Årsaken er at de gifter seg 27/7-1727 (trolovet 19/1-1727 caut. Kield Barland+ Stian Vestel). De opptrer første gang som faddere i Sannidal 2/4-1725 og 21/5-1725.

Jacob Sivertsen/Siursen opptrer første gang som fadder i Sannidal til Isac Lønne 2/11-1727, som Jacob Siursen Lønne. Jacob opptrer forøvrig som fadder visa versa til Lønne-ætt, inkludert hans halvbror Salve Sivertsen/Siursen.

Ekteparet Ole Haraldsen og Berthe Sigvaldsdatter får kun et barn; Harald døpt 24/6-1730 i Sannidal kirke. Jacob Sivertsen/Siursen gifter seg samme dato/år i samme kirke.

Litt mer info vedrørende Anne Olsdatter sitt opphav.

Jfr første innlegg har hun en bror ved navn Even.

Even er gift med Kirsti Olsdatter Nesland/Langemo. Hun er datter av Ole Pedersen og Sissel Hansdatter. Hennes søsken er Karen, Anne og Ingeborg.

Ved skifte etter Even 5/5-1745 (Bamble sorenskriveri Pr. 4, side 340a), fremkommer det følgende; hun er da gift med Thor Olsen Kurdøl (som blir formynder til Hans og Sissel), samt hennes eierforhold på Langemo (arv etter hennes foreldre, som er navngitt).

Formynder for Ole og Aaste/Aase blir Jacob Sivertsen (som haver bortgaaende (Even) søster (Anne) til ekte (mann).

Karen gifter seg 24/6-1714 (trolovet 2/2-1714) med Jens Simensen (kausjonister Hans Larsen og Tor Dobbe). Paret får Marie 24/2-1715, faddere Niels Lunde, Levor Moe, Kari Fossen, Marte Olsdatter.

Anne gifter seg 2/8-1722 (trolovet 25/1-1722) med Ole Arnoldsen (kausjonister Hans Larsen og Tellev Knudsen). Paret får Arnold 30/11-1727, faddere Inger Svennum, Kirsti Olsdatter, Niels Dal, Niels Nielsen Dal. Ole Arnoldsen skriver seg til Langemo.

Kirsti gifter seg 24/7-1729 (trolovet 9/3-1729) med Even Olsen (kausjonister Niels Dal og Rasmus Moe). Her kommer jeg senere med barn.

Ingeborg gifter seg 27/11-1729 (trolovet 9/10-1729) med Webrand Halvorsen (kausjonister Knud Farsjø og Rasmus Moe). Jeg tar dog et forbehold vedrørende dette (ikke sjekket skifter).

 

Jeg tar her med en mulig bror av Even og Anne, slektsforbindelser foreligger.

Hans Olsen Hummelstad gifter seg 12/7-1722 (trolovet 21/3-1722 feilskrevet i kirkeboka som Lars Olsen) med Mari Larsdatter 1699-30/3-1728 (kausjonister Jens Haugholt og Levor Moe). Han gifter seg 24/6-1729 (trolovet 19/4-1729) med Kari Ellingsdatter (kausjonister Elling Tyvand og Findboe Hummelstad). Her kommer jeg senere med barn.

 

Far av Even og Anne, har jeg snevret inn til 3 personer. Andre kandidater er fjernet ved skifter og senere navnevalg (av Anne).

Jeg tar den minst troverdige først; Ole Olsen Aasen 1657-1730. Barn : Anne 16/11-1706, Halvor 24/6-1710-1/11-1711, Mari 20/4-1712, Gunnil 2/6-1715-23/8-1716, Christen 1701-23/8-1716. Patronymet avsløres ved Gunnil sin fødsel og død. Årsaken til at jeg tviler på at han er far; Even skriver seg til Nesland som fadder 1724 og senere. Aasen uteblir.

Neste kandidat; Ole Lønne død???. Barn : Knut 25/2-1702, Anne 6/9-1705, Kari 10/4-1708.

Det blir en del utskifte av personer på Lønne i perioden 1708-22, dette kan forklare Even`s oppholdssted 1724.

Siste kandidat er Ole Christensen han dør 62 år 29/7-1725, men for at han skal være troverdig må han ha skrevet seg til Lønne 6/9-1705. Årsaken er at han ikke får en datter ved navn Anne. Barn : Even 20/4-1704, Aase 10/4-1707-21/10-1728, Kari 24/2-1712 og Christen 9/7-1719.

 

For bedre å forstå faddere til barn av Hans, Even og Anne, setter jeg opp noen nyttige personer.

Salve Sivertsen gift med Kari Haraldsdatter. Lars Isachsen gift med Marie Jensdatter Myren. Jørgen Isachsen gift med Marie Salvesdatter, Anne Isachsdatter gift med Olav Ellingsen. Datter av Even Lønne; Inger. Dette var Lønne-delen.

Avkom etter Even Christensen Lien; Jens gift 1 Ingebor Siversdatter død 1729, gift 2 Aase Ellingsdatter Tyvand, Karen/Kari.

Avkom av Niels Nielsen Dal, Ole, Niels, Ingeborg gift med Steinar/Stener Nielsen Nesland. Enken til Niels Nielsen Dal (førstnevnte/senior) Anne Jensdatter Haugholt gifter seg med Eilev Nielsen Farsjø.

Jeg stopper her i denne omgang.

 

Full oversikt over barn og faddere blir lagt inn i morgen, men om noen skulle komme med opplysninger og spørsmål, vil jeg sette stor pris på dette.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den samme Gunvald Jansen/Jonsen som gifter seg igjen med Karen Sørensdatter i 1703 - Marthe Aslaksdatter døde i 1701.

 

Det er fristende å sette opp en hypotese basert på navn som går igjen på Snartevigen. Aslak g1 Gro hadde (minst) døtrene Gunhild og Aslou, g2 Berthe, datter Gro. Men om den lar seg verifisere, er et helt annet spørsmål. Aslak kan muligens være fra Nissedal. Jeg er litt enkel i hodet når det gjelder flytting fra Nissedal til Drangedal: folk fra kirkebygda flyttet helst, til Tørdal, folk fra Treungen like gjerne til Drangedal. Det hadde selvfølgelig mest med transportruter å gjøre. Men det kan være en grunn for å se på Treungen-området først.

 

Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den samme Gunvald Jansen/Jonsen som gifter seg igjen med Karen Sørensdatter i 1703 - Marthe Aslaksdatter døde i 1701.

 

Det er fristende å sette opp en hypotese basert på navn som går igjen på Snartevigen. Aslak g1 Gro hadde (minst) døtrene Gunhild og Aslou, g2 Berthe, datter Gro. Men om den lar seg verifisere, er et helt annet spørsmål. Aslak kan muligens være fra Nissedal. Jeg er litt enkel i hodet når det gjelder flytting fra Nissedal til Drangedal: folk fra kirkebygda flyttet helst, til Tørdal, folk fra Treungen like gjerne til Drangedal. Det hadde selvfølgelig mest med transportruter å gjøre. Men det kan være en grunn for å se på Treungen-området først.

 

Mvh Per

Hei igjen

Det er vært å sjekke ut denne hypotesen, men først noe som kan være til hjelp.

Vedrørende Snartevigen; (viser til mitt første svar vedrørende oppholdsted for Aslach) så regner jeg med at det er hans hustru nummer 2 som har sitt opphav her. Vedrørende første hustru; tviler på at dette er Groe. Oppkallingen av navnet Groe, tror jeg stammer fra Berthe sin mor. Legg merke til alderen ved Aslach og Gro, da de dør. Aslach er også død før hans datter Gro blir født. Jeg er enig i resten av hypotesen (usikker på navn av hans første hustru).

Litt mer info vedrørende Snartevigen, Røe i Kroken (samt litt Risvigen).

Torjus Snartevigen og hans hustru Anne Tollefsdatter får Aslov 2 Tr. 1701, Aslov dør 2 adv.1705 (4 år og 24 uker). Ved Aslov sin død er også hennes far død. Ved sjekk av døde for å finne patronymet til Torjus finner jeg en kandidat, Torjus Ormsen Risvigen død mars 1704 41 år. Paret får Karen Juni 1703 uten stedsnavn (faddere bla. Niels Holte og Gunder Aslachsen

Jeg regner med at det er denne Anne Tollefsdatter som gifter seg med Lars Madsen Røe 17 Tr. 1706 (trolovet 2 pinsedag 1706), kausjonister Gunlech Brødsjø og Anund Fostveit.

Paret får Tollef Februar 1709 (faddere Niels Holte, Jørgen Røe, Anne Oseid, Gunnild Haugland og Gunnild Tollefsdatter Røe). Dette viser flytting fra Snartevigen til Risvigen, og videre til Røe (ved giftemålet).

Snartevigen Risvigen: Ole Aarud (se første svar, med en korrigering) barn: Peder 25 Tr. 1703 (faddere bla Kirsten og Aase Risvigen), Peder Januar 1705 (faddere bla Aase Snartevigen), Ole 7 Juni 1706 "Ole Aarud som nu er i Risvigen".

Denne Aase har patronymet Asbjørnsdatter, avsløres da hun får et uekte datter Marthe April 1706 (faddere bla Kirsten Risvigen og Kirsten Holte).

 

Aslov Aslachdatter uteblir av naturlige årsaker som fadder i Drangedal i denne perioden (av naturlige årsaker).

Aslach Rollefsen sitt oppholdssted (Snartevigen) tilskrives ved hans ekteskap 2/5-1697 med Berthe Asbjørnsdatter Snartevigen.

Jeg har sjekket ut Årak og Tveit i Treungen (vedrørende Aslach sitt fødested), med negativt resultat.

 

Jeg håper med dette at den videre ferd blir noe enklere.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker med dette å finne forfedrene til Maria Hansdatter.

Hun ble gift med Peder Jørgensen Svennum 5/6-1786. Utover hva som står i Sannidal bygdebok vil jeg tilføye en datter ved navn Live (gift 13/10-1811 med Halvor Osmundsen Tvetten i Nissedal), samt årsak til at Jørgen ikke overtar Svennum; han dør 31/3-1811 (hans eneste avkom Peder dør 7/5-1811 3/4 år). Dette er årsaken til at hans yngre bror Hans overtar Søndre Svennum.

Jeg håper med dette på tilbakemeldinger og evnt. spørsmål. På forhånd takk.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

 

Er det den samme Maria som gifter seg 17/7-1801 i Sannidal med Anund (Auen) Pedersen ?

 

m.v.h. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info vedrørende Anne Olsdatter sitt opphav.

Jfr første innlegg har hun en bror ved navn Even.

Even er gift med Kirsti Olsdatter Nesland/Langemo. Hun er datter av Ole Pedersen og Sissel Hansdatter. Hennes søsken er Karen, Anne og Ingeborg.

Ved skifte etter Even 5/5-1745 (Bamble sorenskriveri Pr. 4, side 340a), fremkommer det følgende; hun er da gift med Thor Olsen Kurdøl (som blir formynder til Hans og Sissel), samt hennes eierforhold på Langemo (arv etter hennes foreldre, som er navngitt).

Formynder for Ole og Aaste/Aase blir Jacob Sivertsen (som haver bortgaaende (Even) søster (Anne) til ekte (mann).

Karen gifter seg 24/6-1714 (trolovet 2/2-1714) med Jens Simensen (kausjonister Hans Larsen og Tor Dobbe). Paret får Marie 24/2-1715, faddere Niels Lunde, Levor Moe, Kari Fossen, Marte Olsdatter.

Anne gifter seg 2/8-1722 (trolovet 25/1-1722) med Ole Arnoldsen (kausjonister Hans Larsen og Tellev Knudsen). Paret får Arnold 30/11-1727, faddere Inger Svennum, Kirsti Olsdatter, Niels Dal, Niels Nielsen Dal. Ole Arnoldsen skriver seg til Langemo.

Kirsti gifter seg 24/7-1729 (trolovet 9/3-1729) med Even Olsen (kausjonister Niels Dal og Rasmus Moe). Her kommer jeg senere med barn.

Ingeborg gifter seg 27/11-1729 (trolovet 9/10-1729) med Webrand Halvorsen (kausjonister Knud Farsjø og Rasmus Moe). Jeg tar dog et forbehold vedrørende dette (ikke sjekket skifter).

 

Jeg tar her med en mulig bror av Even og Anne, slektsforbindelser foreligger.

Hans Olsen Hummelstad gifter seg 12/7-1722 (trolovet 21/3-1722 feilskrevet i kirkeboka som Lars Olsen) med Mari Larsdatter 1699-30/3-1728 (kausjonister Jens Haugholt og Levor Moe). Han gifter seg 24/6-1729 (trolovet 19/4-1729) med Kari Ellingsdatter (kausjonister Elling Tyvand og Findboe Hummelstad). Her kommer jeg senere med barn.

 

Far av Even og Anne, har jeg snevret inn til 3 personer. Andre kandidater er fjernet ved skifter og senere navnevalg (av Anne).

Jeg tar den minst troverdige først; Ole Olsen Aasen 1657-1730. Barn : Anne 16/11-1706, Halvor 24/6-1710-1/11-1711, Mari 20/4-1712, Gunnil 2/6-1715-23/8-1716, Christen 1701-23/8-1716. Patronymet avsløres ved Gunnil sin fødsel og død. Årsaken til at jeg tviler på at han er far; Even skriver seg til Nesland som fadder 1724 og senere. Aasen uteblir.

Neste kandidat; Ole Lønne død???. Barn : Knut 25/2-1702, Anne 6/9-1705, Kari 10/4-1708.

Det blir en del utskifte av personer på Lønne i perioden 1708-22, dette kan forklare Even`s oppholdssted 1724.

Siste kandidat er Ole Christensen han dør 62 år 29/7-1725, men for at han skal være troverdig må han ha skrevet seg til Lønne 6/9-1705. Årsaken er at han ikke får en datter ved navn Anne. Barn : Even 20/4-1704, Aase 10/4-1707-21/10-1728, Kari 24/2-1712 og Christen 9/7-1719.

 

For bedre å forstå faddere til barn av Hans, Even og Anne, setter jeg opp noen nyttige personer.

Salve Sivertsen gift med Kari Haraldsdatter. Lars Isachsen gift med Marie Jensdatter Myren. Jørgen Isachsen gift med Marie Salvesdatter, Anne Isachsdatter gift med Olav Ellingsen. Datter av Even Lønne; Inger. Dette var Lønne-delen.

Avkom etter Even Christensen Lien; Jens gift 1 Ingebor Siversdatter død 1729, gift 2 Aase Ellingsdatter Tyvand, Karen/Kari.

Avkom av Niels Nielsen Dal, Ole, Niels, Ingeborg gift med Steinar/Stener Nielsen Nesland. Enken til Niels Nielsen Dal (førstnevnte/senior) Anne Jensdatter Haugholt gifter seg med Eilev Nielsen Farsjø.

Jeg stopper her i denne omgang.

 

Full oversikt over barn og faddere blir lagt inn i morgen, men om noen skulle komme med opplysninger og spørsmål, vil jeg sette stor pris på dette.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Jeg ser at det er et ektepar med kausjonister, som jeg har utelatt.

Jacob Sivertsen gift 24/6-1730 (trolovet 11/4-1730) med Anne Olsdatter (kausjonister Tiøstol Frøvig og Isac Lønne).

 

Hans Olsen Hummelstad

Anders 27/12-1722 faddere : Kirsten Hummelstad, Aue Moe, Ole Nesland, Ole Moe

Kirsti 3/12-1724 faddere : Anne Olsd., Kirsti Hummelstad, Jens Haugholt, Even Nesland

Inger 20/2-1726 faddere : Ole Nesland, Even Nesland, Kirsti Hummelstad, Anne Olsdatter

Inger 22/2-1727 faddere : Ole Nesland, Lars Lønne, Aase Elefsd., Karen Olasd. Nesland

 

Hans Olsen Hummelstad Ekteskap 2

Mari 15/3-1730 faddere : Siri Tyvand, Barbro Ellingsd, Even Langemo, Ole Tyvand

Siri 12/3-1732 faddere : Barbo Gjerde, Taran Moe, Even Olsen, Ole Tyvand

Elling 24/1-1734 faddere : Chirsti Larsd, Aase Ellingsd, Knut Moe, Jens Evensen

Ole 23/10-1735 faddere : Siri Tyvand, Inger Evensd, Even Olsen, Ellef Hommelstad

Jens 19/1-1738 faddere : Kirsti Hommelstad, Anne Findboesd, Ole Tyvand, Ellef Hommelstad

Jens 7/7-1740 faddere : Kirsti Larsd, Anne Findboesd, Findboe Hummelstad, Lars Hommelsta

Anders 4/6-1743 faddere Aaste Tellefsd, Anne Findboesd, Jens Mørland, Anders Findboesen

Johanne 19/5-1746 faddere : Aase Mørland, Kirsti Hansd, Jacob Siursen, Kiøstol Jensen

Johanne 20/10-1748 faddere : Kirsti Tveitereid, Kirsti Hansd, Ellef Hommelstad, Tor Hegl

 

Even Olsen (han skriver seg til Nesland tom 1730, deretter Langemo med og uten patronym)

Ole 1/1-1730 faddere : Anne Dal, Anne Olsd, Hans Hommelstad, Jacob Lønne

Ole 18/2-1731 faddere : Tarjer Svennum, Anne Olsd, Hans Hummelstad, Ole Nielsen

Sissel 24/1-1734 faddere : Marte Lundereid, Ingebor Knutsd, Jacob Lønne, Ole Dal

Hans 20/1-1737 faddere : Tarjer Svennum, Inger Evensd, Hans Hommelstad, Tor Hegland

Aase 29/5-1740 faddere : Anne Jensd, Ingebor Nielsd, Hans Hommelstad, Steen Nielsen Nesl

 

Jacob Sivertsen/Siursen (han skriver seg til Lønne 1727-30, 1732-, 1731 til Langemo)

Hans 18/2-1731 faddere : Anne Dal, Anne Olsd, Ole Moe, Salve Lønne

Ole 25/2-1733 faddere : Randi Lønne, Live Giertsd, Even Langemo, Tor Bjørnsen Hegland

Gunder 23/9-1736 faddere : Kari Lønne, Anne Lønne, Lars Lønne, Tor Hegland

Abraham 16/11-1738 faddere : Mari Lønne, Inger Linnem, Hans Olsen, Tor Lønne

Abraham 20/12-1741 faddere : Marie Lønne, Kari Gundersd, Lars Lønne, Halvor Isachsen

Marthe 25/3-1743 faddere : Anne Jensd, Ingebor Nielsd, Hans Hommelstad, Steen Nielsen Ne

Mari 27/12-1744 faddere : Anne Jensd, Kari Eilertsd, Jens Evensen, Henrik Knudsen

Even 9/3-1749 faddere : Anne Jensd, Anne Nielsd, Isach

 

 

Jeg håper med dette på tilbakemeldinger vedrørende foreldre av Anne Olsdatter, samt Gjerstad/Vegårshei-eksperter vedrørende Jacob Siursen (Ole Haraldsen og Berthe Sigvaldsd

På forhånd takk.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den samme Maria som gifter seg 17/7-1801 i Sannidal med Anund (Auen) Pedersen ?

 

m.v.h. Gunnar

Hei Gunnar

Takker for ditt spørsmål. Mitt svar er nei.

Giftemålet det refereres til vedrører Maria Pedersdatter. Med noe mer info kan jeg muligens være til hjelp.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar

Takker for ditt spørsmål. Mitt svar er nei.

Giftemålet det refereres til vedrører Maria Pedersdatter. Med noe mer info kan jeg muligens være til hjelp.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

 

Jeg jeg ser at det står Maria Pedersdatter her, men det ser jo faktisk ut til at Maria Hansdatter har vært gift med Anun Pedersen:

 

Sannidal Kirkebok 1801

NOW.

8. DØBT EN PIGE, ANNE, FØDT 20. OCT.

PAR.: ANUN PEDERSEN OG MARIA HANSDATTER SWENUM

TEST.: MARIA ABERHAMSDATTER, GUNILD PEDERSDATTER,

CHRISTOPHER OG PEDER SWENUM

 

Jeg tror rett og slett presten har skrevet feil navn i forbindelse med vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jeg ser at det står Maria Pedersdatter her, men det ser jo faktisk ut til at Maria Hansdatter har vært gift med Anun Pedersen:

 

Sannidal Kirkebok 1801

NOW.

8. DØBT EN PIGE, ANNE, FØDT 20. OCT.

PAR.: ANUN PEDERSEN OG MARIA HANSDATTER SWENUM

TEST.: MARIA ABERHAMSDATTER, GUNILD PEDERSDATTER,

CHRISTOPHER OG PEDER SWENUM

 

Jeg tror rett og slett presten har skrevet feil navn i forbindelse med vielsen.

Hei igjen

Vedrørende ditt første spørsmål, så sjekket jeg vielsen (og så at det var Pedersdatter og ikke Hansdatter), på bakgrunn av dette mitt svar.

Jeg har nå sjekket kausjonister og faddere. På bakgrunn av dette deler jeg ditt synspunkt, at hun var gift to ganger (og at presten skrev feil etternavn ved vielsen).

Christopher og Peder har patronymet Thomassen. Da jeg sjekket om hun kunne vært gift som enke, så jeg kun etter Maria Hansdatter.

Dette var utrolig morsomt, flere etterkommere og muligens flere tilbakemeldinger.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Vedrørende ditt første spørsmål, så sjekket jeg vielsen (og så at det var Pedersdatter og ikke Hansdatter), på bakgrunn av dette mitt svar.

Jeg har nå sjekket kausjonister og faddere. På bakgrunn av dette deler jeg ditt synspunkt, at hun var gift to ganger (og at presten skrev feil etternavn ved vielsen).

Christopher og Peder har patronymet Thomassen. Da jeg sjekket om hun kunne vært gift som enke, så jeg kun etter Maria Hansdatter.

Dette var utrolig morsomt, flere etterkommere og muligens flere tilbakemeldinger.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen :D

 

Hei,

 

Ja, ser i ft-1801 for Sannidal at både Maria og Anun bor på Svenum, som henholdsvis enke og enkemann. Finner heller ingen annen Anun Pedersen på den tid. Basert på alt jeg har gått gjennom mener jeg at dette må være korrekt.

 

Jeg vet ikke om dette er din slekt og eventuellt hvordan du kommer inn her, men jeg stammer ned fra Maria Hansdatter's bror Jørgen Hansen og videre via Halvor Jørgensen Sandåker. Salve-navnet som dere diskuterer er ikke særlig vanlig her i Sannidal. Det finnes imidlertid på Åkre i Kroken i Drangedal. Aslak navnet går mye igjen på Heldal i Drangedal. Kunne vært artig å funnet mer på dette. Legger ved noe av det jeg har notert meg om Anne Anundsdatter.

 

m.v.h. Gunnar.

Anne_Anundsd.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten historie om Ragnhild's søster, Anne Simonsdatter.

 

Statsarkivet i Oslo. Bratsberg len og amt, pakke nr. 259,

merket "Brev fra fogdene 1807", Nedre Telemark og Bamble

fogderier. Brev dat. 8/5-1807 fra lensmann Niels Halvorsen

Farsjø til fogd Malthe. Om enken Ane Simensdatter som har solgt

brennevin ulovlig. Transkribert 1/5-1989 av Håkon Finstad.

 

Anno 1807, d. 8de May, indfandt ieg Lensmand Niels Halvorsen

mig, med de 2de Mænd Niels Laersen og Henrik Henriksen Farsiøe,

Paa Grantangen under Gaarden Nordre Farsiøe i Sannikedal, hos der

boende Enke Ane Simensdr for i følge S.T. Hr. Foged Malthes

Ordres af 1ste Mai, at undersøge om bemelte Enke findes skyldig i

det af herr Præsten Drejer under 14de Sidsleden paaklagede

Brændevinssalg.

 

Det paaklagede kunde hun ikke Nægte; men tilstod at hun

omtrent halvandet aars tid har haft brendevin at udsælge til den

der forsamlede ungdom fra titomliggende gaarder, saavelsom og

omstreyfende Landstrygere helst Spillemænd, og hvem der saaledes

har kommet, og det baade Søndag og andre dage, ey heller kunde

hun nægte at Bønderne paa Naboegaardene ofte har vist sig

misfornøyede hermed, men hun har anseet det at være af afvind, og

for at hindre hende i sin Næringsvey (som hun kalder det).

 

Andgaaende Enkens Declaration om at betalle de 20 rd, da sagde

hun at hun ikke var Eyende Noget til at betalle med, men i

yderlige trængende omstændigheder, Som hun ogsaa virkelig er. -

Om videre skulle behøves om det Paaklagede saa opgives Abraham

Iacobsen, Isak Ulvesen og Iørgen Hansen alle paa Farsiøe - som

herom er vidende.

 

Saaledes at være passeret Bekræftes med vore hænders

underskrift, dattum ut supra.

 

Niels Halvorsen

Niels Laersen

Hendrik Hendrichsøn

 

(Følgeskriv fra fogd Malthe til amtet, dat. Søve 22/5-1807,

ble "besv. den 6. Juni". Følgeskrivet inneholder ikke noe nytt om

saken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ja, ser i ft-1801 for Sannidal at både Maria og Anun bor på Svenum, som henholdsvis enke og enkemann. Finner heller ingen annen Anun Pedersen på den tid. Basert på alt jeg har gått gjennom mener jeg at dette må være korrekt.

 

Jeg vet ikke om dette er din slekt og eventuellt hvordan du kommer inn her, men jeg stammer ned fra Maria Hansdatter's bror Jørgen Hansen og videre via Halvor Jørgensen Sandåker. Salve-navnet som dere diskuterer er ikke særlig vanlig her i Sannidal. Det finnes imidlertid på Åkre i Kroken i Drangedal. Aslak navnet går mye igjen på Heldal i Drangedal. Kunne vært artig å funnet mer på dette. Legger ved noe av det jeg har notert meg om Anne Anundsdatter.

 

m.v.h. Gunnar.

[/quote

Hei

 

På bakgrunn av hva du skriver, kan det ikke sees bort i fra at det er snakk om to forskjellige Maria Hansdatter, min Maria har en bror ved navn Jørgen som er 16 år 1795.

Jeg har fulgt henne fra dåp til død bosted og skifter.

Du er meget sparsom med opplysninger vedrørende din slekt og dermed vanskelig å vertifisere (din Maria Hansdatter kan ha vært en tjenestepike under Svennum).

Jfr. tema ønsker jeg belyst mine aner. Maria dør på Hejland (jfr. mitt første innlegg).

Årsak: barn og barnebarn. Live gift med Halvor Osmundsen skriver seg til Hejland. Hun blir avløst av Rannei gift med Christian Pedersen 3/6-1715. Dette var barn av Maria, begge par får barn (hennes barnebarn).

Maria Hansdatter sin far Hans Jacobsen skifter på Auren 27/6-1795; Bamble sorenskriveri Pr. I 12 side 184b. Her står det bla. Maria Hansdatter gift med Peder Jørgensen Svennum.

Peder Jørgensen skifter på Svennum 4/4-1799 (enke Maria Hansdatter); Bamble sorenskriveri Pr. I 12 side 379a. Her fremkommer samtlige barn, som jeg har belyst.

Jeg har belegg for hva som står vedrørende min familie, men vet ikke så mye om din.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

På bakgrunn av hva du skriver, kan det ikke sees bort i fra at det er snakk om to forskjellige Maria Hansdatter, min Maria har en bror ved navn Jørgen som er 16 år 1795.

Jeg har fulgt henne fra dåp til død bosted og skifter.

Du er meget sparsom med opplysninger vedrørende din slekt og dermed vanskelig å vertifisere (din Maria Hansdatter kan ha vært en tjenestepike under Svennum).

Jfr. tema ønsker jeg belyst mine aner. Maria dør på Hejland (jfr. mitt første innlegg).

Årsak: barn og barnebarn. Live gift med Halvor Osmundsen skriver seg til Hejland. Hun blir avløst av Rannei gift med Christian Pedersen 3/6-1715. Dette var barn av Maria, begge par får barn (hennes barnebarn).

Maria Hansdatter sin far Hans Jacobsen skifter på Auren 27/6-1795; Bamble sorenskriveri Pr. I 12 side 184b. Her står det bla. Maria Hansdatter gift med Peder Jørgensen Svennum.

Peder Jørgensen skifter på Svennum 4/4-1799 (enke Maria Hansdatter); Bamble sorenskriveri Pr. I 12 side 379a. Her fremkommer samtlige barn, som jeg har belyst.

Jeg har belegg for hva som står vedrørende min familie, men vet ikke så mye om din.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

 

Jeg har ingen opplysninger om Live. Hvor ligger Hejland ? Jeg har også notert meg at Rannei er gift med Kristian Pedersen. Han var Jytler av yrke og født på Toten. Denne familien bodde i 1821 på Høymyra i Sannidal. Jeg ser jeg har notert meg fra tidligere at presten i flere tilfeller har skrevet feil navn i kirkeboka på denne tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen opplysninger om Live. Hvor ligger Hejland ? Jeg har også notert meg at Rannei er gift med Kristian Pedersen. Han var Jytler av yrke og født på Toten. Denne familien bodde i 1821 på Høymyra i Sannidal. Jeg ser jeg har notert meg fra tidligere at presten i flere tilfeller har skrevet feil navn i kirkeboka på denne tida.

Vedrørende Live. Les mitt første innlegg og referte skifter, samt faddere til brødre og søstre av henne.

Hvor ligger Hejland, mulig omskrivning av Hegland (men dette har du nok orden på).

En feilskrivning i kirkeboka, behøver nødvendgvis ikke til å føre til inflasjon.

Jeg har kun notert meg at døttre skriver seg til Hejland (hvor Maria dør).

Sjekk også faddere av Jørgen, jfr. hovedtåden i mitt første innlegg.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en bror til Maria Hansdatter som het Jørgen ?

I så fall har du noen fler opplysninger om ham ?

Hei

 

Jørgen er døpt 26/9-1779

Vedrørende Live blir hun konfirmert 1703.

Vedrørende navnevalg Av Salve og Aslach; se mine to svar til Per Holte Rosenkilde (her belyser jeg både Heldal, Røe- og Åkre i Kroken).

Vedrørende Jørgen Hansen som din evnt. ane, vet du nok mer.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende Live. Les mitt første innlegg og referte skifter, samt faddere til brødre og søstre av henne.

Hvor ligger Hejland, mulig omskrivning av Hegland (men dette har du nok orden på).

En feilskrivning i kirkeboka, behøver nødvendgvis ikke til å føre til inflasjon.

Jeg har kun notert meg at døttre skriver seg til Hejland (hvor Maria dør).

Sjekk også faddere av Jørgen, jfr. hovedtåden i mitt første innlegg.

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

 

Her er ft-1801 for Sannidal og her bor Ragnhild som enke med sønnen Jørgen på Lundereid. Plassen er ikke nevnt men trolig er dette på Sandåker (på andre siden av vannet) hvor Jørgen dør i 1858, 79 år gammel. Sønnen Halvor Jørgensen Sandåker var min tippoldefar. Alt det du har omtalt her stemmer tilnærmelses vis 100 % med det jeg har funnet. Jeg har tilgang til en gammel bibel hvor familien har skrevet ned opplysninger på permene. Det kan se ut til at den kan ha tilhørt Jacob Sivertsen Langmo.

 

1801-S.ASC 1/1 76.1 kb

1,ABRAHAM,,HANSEN,LONDREJ,HUSBONDE,30,BEGGE I 1 ÆGTESKAB,GEVORBEN SOLDAT-

HUSMAND,,M,

2,JØRAN,,ERICHSDTR,LONDREJ,HANS KONE,27,BEGGE I 1 ÆGTESKAB,,,F,

2,HANS,,ABRAHAMSEN,LONDREJ,DERES BØRN,3,UGIFTE,,,M,

2,ERICH,,ABRAHAMSEN,LONDREJ,DERES BØRN,1,UGIFTE,,,M,

2,RAGNIL,,SIMONSDTR,LONDREJ,HUSBONDENS MODER,68,ENKE EFTER 1 ÆGTESKAB,,,F,

2,JØRGEN,,HANSEN,LONDREJ,HENDES SØN,24,UGIFT,UNGT MANDSKAB,,M,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ft-1801 for Sannidal og her bor Ragnhild som enke med sønnen Jørgen på Lundereid. Plassen er ikke nevnt men trolig er dette på Sandåker (på andre siden av vannet) hvor Jørgen dør i 1858, 79 år gammel. Sønnen Halvor Jørgensen Sandåker var min tippoldefar. Alt det du har omtalt her stemmer tilnærmelses vis 100 % med det jeg har funnet. Jeg har tilgang til en gammel bibel hvor familien har skrevet ned opplysninger på permene. Det kan se ut til at den kan ha tilhørt Jacob Sivertsen Langmo.

 

1801-S.ASC 1/1 76.1 kb

1,ABRAHAM,,HANSEN,LONDREJ,HUSBONDE,30,BEGGE I 1 ÆGTESKAB,GEVORBEN SOLDAT-

HUSMAND,,M,

2,JØRAN,,ERICHSDTR,LONDREJ,HANS KONE,27,BEGGE I 1 ÆGTESKAB,,,F,

2,HANS,,ABRAHAMSEN,LONDREJ,DERES BØRN,3,UGIFTE,,,M,

2,ERICH,,ABRAHAMSEN,LONDREJ,DERES BØRN,1,UGIFTE,,,M,

2,RAGNIL,,SIMONSDTR,LONDREJ,HUSBONDENS MODER,68,ENKE EFTER 1 ÆGTESKAB,,,F,

2,JØRGEN,,HANSEN,LONDREJ,HENDES SØN,24,UGIFT,UNGT MANDSKAB,,M,

Hei igjen

Før jeg setter meg inn i din problemstilling, ønsker jeg å vite hva jeg har at data på mine forfedre som ikke er 100% (du skriver tilnærmelsesvis 100%).

Ikke misforstå meg, men her har jeg lagt ned mye tid.

Jeg er åpen for en konstruktiv utveksling av informasjon, men det betinger at skifter gjennomføres av begge parter (med påfølgende analyser).

 

mvh

Ole-Petter Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.