Gå til innhold
Arkivverket

Kristina Jonsdotter f. i Sverige død i Norge


Inger Lise Larsen
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Min oldemor Kristina Jonsdatter ble født Østmark, Värmland, Sverige, død på Notodden, Telemark, Norge 9.5.1934

I flg. vielsen ble hun født 23.3.1862, Østmark, Värmland, far John Johnsson

Hun ble gift med Ole Kristian Sørensen Bakke i Tjølling, Vestfold 20.5.1887

(Tjølling 1887-1905, 1887 s. 246 nr. 15)

Vestfold fylke, Tjølling, Ministerialbok nr. 9 (1887-1905), Ekteviede 1887, side 246

 

Den videre slektsrekken bakover har jeg fått av en annen innen familien som driver med slektsforskning:

Far. Jon Jonsson (s.a. Jon Olofsson og Maria Nilsdtr) gm Maria Henriksdtr. (dtr.a Henrik Henrikson og Anna Sophia Løk)

 

Var inne på Jegersberg.com og fant den samme slekten, men ser der at hun heter Christin Johnsdotter og er født 28.3.1863. Nå ble jeg veldig i tvil, om den rekken jeg har bakover er helt feil, og kanskje ikke "min" Kristina er den samme som hos Jegersberg. Kan noen sjekke dette for meg (kommmer ikke lenger inn på svenske kirkebøker)

 

Mvh

Lise Larsen

 

Får ikke lagt ved lenker lenger, skjønner ikke hva jeg gjør feil,

men har henvist til årstall, side og nummer

 

Mvh

Lise Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut til og passe ganske bra. "Kristina Johnson" og faren "John Johnson" i Tjølling kirkebok og "Christin Jonsdotter" og faren "Jon Jonsson" er jo ganske likt da. 28 Mars kan jo også fort leses som 23 Mars eller omvendt. Fødested passer jo også. Men det er fint og være litt skeptisk likevel. Jeg ville kanskje lett i kirkeboka etter innflyttede for og se om du kan finne familien der. Du kan jo også kontakte Cathrin Jegersberg på jegersberg.com. Det ser jo ut som om hun mangler informasjon etter fødselen for denne personen.

 

Her er også lenkene til informasjonen du henviste til ovenfor:

Permanent sidelenke, Tjølling, MINI9, Ekteviede 1887, side 246

Jegersberg.com, Christin Johnsdotter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.