Gå til innhold
Arkivverket

Anna Ellingsdotter Dyrdal i Aurland (1772- ) - kvar vart det av ho?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Iver Bottolfson Dyrdal i Aurland, døypt i Leikanger 22.3.1772, døydde som husmann under Dyrdal i Aurland 26.1.1842. Han gifte seg i Aurland 16.1.1804 med:

 

Anna Ellingsdotter frå Dyrdal, døypt frå Simleneset i Fresvik, Leikanger 25.2.1772.

 

Dette parfolket budde som husmannsfolk på ein plass under Dyrdal i Aurland og fekk ei dotter i lag (som eg ikkje har detaljopplysningar om for handi). Anna hadde òg ein son frå før.

 

Problemet mitt er å finna ut:

 

* Kvar vart det av Anna Ellingsdotter? Dato og stad for dødsfallet hennar?

 

Eg takkar so mykje for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar og Anna hadde ei dotter ilag

 

Brita Ivarsdatter fødd 1804 g. 1826 med Karl Atlesen Brekke fødd 1800, dei reiste til Amerika 1868, om desse folki budde i Brekke før dei reiste til Amerika, veit me ingenting om.

 

Anna hadde ein son, Elling fødd 1796 med Lars Jørgensen Styvi.

 

Elling g. 1817 med Kari Rasmusdatter Grøt, Sogndal fødd 1794.

 

Elling og Kari flytte til Bergen 1823 viare til Lavik 1844 og kring 1850 til Bø i Vesterålen.

 

Då BB frå Aurland ikkje har noko meir om desse folki så reknar eg med at Anna reiste etter sonen sin til Lavik.

Det kan godt henda at Anna kom til Brekke hjå dotter si også. Lavik og Brekke er berre ein liten rotur over fjorden.

 

BB har ingen buplass i Aurland til desse to syskini.

 

Mvh. Terje Hagen.

 

Når det gjelder plassen Brekke så må dette vere under garden Brekke i Flom og ikkje stadnamnet i ytre Sogn.

Endret av Terje Hagen - Årdalstangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Usikker på om det er dette du er ute etter, men under så omtaler jeg 2 ulike familier som flyttet fra Aurland til Sund Prestegjeld(på Sotra.)i siste halvdel av 1700 tallet. Se under pkt om Peder Pedersen hvor denne familien som omtales kanskje kan ha noe forbindelse til den du søker etter,

 

mvh, Jostein Børnes

 

 

AURLAND/FITJAR/SUND

 

PEDER ROGNALDSEN M FAM

 

Peder Rognaldsen f 1720 på gården Ohnstad i Aurland – d 1771 i Kuvikjo i Fitjar

Gift i Aurland i 1743 med¨

Barbro Larsdtr f. Veum,Aurland – d 1787 på Vorland i Sund

 

I militærrulle 1749 – 77 står Reder Rognaldsen oppført som ”rådsmand” i Kuvikjo, Fitjar

Rådmann = husmann

 

Deres barn:

 

1 Ane f Ohnstad i 1743 – d 1793, se skifte på Nedre Børnes

Gift med Knut Jonasen Kausland (trolig født Vorland) og døde i 1793

Enken Ane Pedersdtr gift om att i 1789 med uk Lars Olsen Nedre Børnes. Det er skifte etter Anna Pedersdtr Nedre Børnes den 18 april 1793. I skiftet oppgis 2 barn i ekteskapet med Knut Jonasen Kausland: A) Marita Knudsdtr 16 år med formynder Jens Nilsen Vorland og B)Barbro Knudsdtr 12 år med formynder Johannes Larsen Nore Fjell.. Det er ikke kjente barn i fra ekteskapet med Lars Olsen Nedre Børnes.

 

2 Lars f 1746 – d 1746 Ohnstad

 

3 Rognald f 1747 Ohnstad – d 1766 i Fitjar

 

4 Gunilde f 1750 – d 1750 Ohntad

 

5 Gunilde f 1751 Ohnstad – d 1824 Vorland,Sund

Gift 1 g i 1773 med enkemann Jens Mikkelsen Vorland(f ca 1714 fra Kausland- d 1777 Vorland)

Gift 2 g i 1777 m uk Ørie Eriksen f 1750 Skoge i Sund, bosatt Vorland

Gift 3 g i 1790 m uk Jens Nielsen f ca 1758 Nedre Børnes – d 1836 Vorland

 

6 Kirsti f 1755 Ohnstad – d 1806 Nore Fjell

Gift i 1775 med Johannes Larsen Nore Fjell f ca 1753 - 1814

 

7 Metha f ca 1754 (uvisst hvor) – d 1793, 39 år

Giftet seg i 1778 med Mikkel Wintziansen Sæle, Sund f ca 1742

Metha var bosatt på Kausland i 1778

 

8 Lars f ca 1760 i Fitjar, Våg Skr. – d.1832 på Angeltveit i Fjell

Giftet seg i 1788 med Anna Larsdtr Angeltveit f 1763-d.1825, og bosatt seg på garden Angeltveit i Fjell.

 

9 Peder f ca 1763 i Fitjar, Våg Skr. – d 1838 Klepsvik i Austevoll

Peder står oppført i mannskapsrull for Vorland i 1785. I 1787 giftet Peder seg med enken Siri Olsdtr f Vinjum i Aurland i 1751 – d.1788 i Sund. Enkemannen Peder Pedersen giftet seg deretter 2 gong i 1791 med Cisella Johannesdtr ( f 1763 – d 1808 ) frå plassen ”Mjølkevika” under Hagenes i Fjell. Enkemann Peder Pedersen giftet seg 3 g i 1811 med Kari Larsdtr S Kleppe i Austevoll f 1769. Etter å ha vært på Vorland fram til om lag 1787 har Peder m/fam vært busatt i Dommedalen,Sund – Bjelkarøy,Sund – Eidesund,Sund og til sist Klepsvik i Austevoll.

 

Foreldra til første kona Siri Olsdtr: Ragnhild Andersdtr f. 1725 Dyrdal,Aurland gift i 1750 med Ole Ellingsen Gjerlaug,Aurland. Denne familien har budd i Vinjum,Aurland deretter Bergen-deretter Nordvik i Fjell og sist til Sangolthellen(hellen uttales hedlo)i Sund.

 

Enkemann Ole Johannesen Tyrnevik( som var gift første gong med Salmi Eriksdtr Hummelsund) giftet seg i 1780 med enken Barbro Larsdtr som da var boende på Kausland. Da Ole Johannesen døde i 1784 må trolig Barbro Larsdtr ha flyttet til dattera si på Vorland og bodd der til ho døde. Arven etter Ole Johannesen Tyrnevik var betydelig etter datidens mål – slik at det har trolig medført at barna etter Peder Rognaldsen og Barbro Larsdtr ble ”godt” gifte i Sund og Fjell.

 

Andre opplysninger: Peder Rognaldsen sin bror ble lensmann i Aurland – et embete slekta satt på i 5 slektsledd(slekta blir omtala som den gml lennsmannslekta i Aurland).

 

Viktige kilder:

 

Skifte :Barbro Larsdtr Vorland NHL 7b 1786 – 1788 833b (26.7-1787)

Skifte :Ole Johannesen Tyrnevik NHL 7a 1783 – 1786 258 (21.2.1784 og 23.8-1784)

Skifte :Knut Jonasen Kausland NHL 7a 1783 - 1786 97

Skifte : Ørje Eriksen Vorland NHL 8a 1788 – 1790 432b

Skifte : Anna Pedersdtr N Børnes NHL 8b 1790 – 1794 824b

Skifte : Kirsti Pedersdtr Nore Fjell NHL 11a 1805 – 1807 255b

Skifte : Mette Pedersdtr Sæle NHL 8b 1790 – 1794 848

Skifte : Gjertrud Rognaldsdtr Onstad

Aurland, Ytre Sogn 9b 28.3-1776 804b

Mannskapsrulle 1749 – 77 for Fitjar, Våg Skr.

Hovedrulle for Søndre Bergenhus Amt 1785 for Angeltveit i Fjell

Kirkebøkene for Sund og Fjell

Opplysningene om Peder Pedersen har falt på plass etter mailutveksling med Oddvar Søreide,Sund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje og Jostein for interessante innlegg!

 

Eg trur ikkje det er nokon skyldskap mellom "mine" folk og lensmannsætti frå Onstad i Aurland eller dei av ho som flytte til Sund.

 

Elles har eg no, utan resultat, sjekka dødsfall i Aurland frå 1835 til 1857 om Anna Ellingsdotter skulle ha vorte utelete i bygdeboki. Dødsfsll frå Aurland for denne perioden er jo ikkje medtekne i databasen hjå Fylkesarkivet. Det er derimot dødsfall i Lavik, men heller ikkje der er Anna Ellingsdtter å finna.

 

Då er det eit spørsmål om Anna kan var fari med sonen til Bø i Vesterålen?

 

Eg finn forresten ikkje dotteri Anna og mannen Karl Atleson i FT 1865 nokon stad i Sogn, so ikkje veit eg kvar dei budde...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Siw og Arne for nye spennande innlegg!

 

Eg har no blatt gjennom kyrkjebøkene frå Bø i Vesterålen 1847-1866, men finn ingen Anna Ellingsdotter der heller!

 

Kan ho vera avlidi på Vossestrand? Det er jo ikkje so langt frå Dyrdal og over Vikafjellet...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel Karl og Brithe vi finner som utflyttede her:

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Aurland, Ministerialbok nr. A 12 (1858-1879), Inn- og utflyttede 1869, side 30.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6817&idx_id=6817&uid=ny&idx_side=-28

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070109370342.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Terje: Hvor kommer opplysningene om emigrasjonen fra?

 

 

 

 

 

Det har eg frå Aurland BB for Undredal og Nærøy under garden Dyrdal side 711.

 

Mvh. Terje Hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.