Gå til innhold
Arkivverket

Klokker bøker i Trondenes etter 1916?


Beate og Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg lurer på - finnes det ikke klokkerbøker i Trondenes etter 1916?

 

Jeg leter etter en Ole Peder Johansen, f.05.06.1880 Tofta, Trondenes/TR og døpt 05.09.1880. Jeg vet at han var på en båt som sank utenfor/på svenskekysten en plass, antagelig 18.01.1920 og at han skal være bravlagt i Sør-Sverige en plass.

 

Jeg har lett i ministerialbok, nr. 19 (1919-1928) for Trondenes/TR, uten å finne noe. Tenkte se i klokkerboka for samme tidsrom, for å se om det står noe der, men finner ingen klokkerbøker etter 1916. Finnes det ingen senere enn 1916? I såfall hvorfor er den ikke lagt ut her?

 

Jeg skulle visst hva som står der, hvordan og hvor det skjedde, hvilken båt han var på og hva han arbeidde som, når og hvor han var gravlagt.

 

1. nov 2010 hadde jeg "samme" spørsmål i "Brukernes eget forum" og så den 6. nov i "Spør statsarkivet i Tromsø" - begge plasser uten å komme lenger.

 

Håper noen her kan hjelpe meg.

 

Hilsen

Gunhild Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett i ministerialbok, nr. 19 (1919-1928) for Trondenes/TR, uten å finne noe. Tenkte se i klokkerboka for samme tidsrom, for å se om det står noe der, men finner ingen klokkerbøker etter 1916. Finnes det ingen senere enn 1916? I såfall hvorfor er den ikke lagt ut her?

 

Vi i Riksarkivets seksjon for digitalisering og konservering, som svarer i dette forumet, har ikke full oversikt over hvilke kirkebøker som avlevert til de forskjellige statsarkivene. Jeg flytter derfor spørsmålet til forumet til Statsarkivet i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei

Statsarkivet i Tromsø mottar kirkebøker og klokkerbøker ca 80 år etter siste innførsel. Vi har dessvere ikke mottatt klokkerbøker yngre enn 1916 fra Trondenes. Straks vi har mottatt nye kirkebøker og klokkerbøker vil de bli skannet og tilgjengliggjort på internett.

 

Vennlig hilsen

Solbjørg Ellingsen Fossheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.