Gå til innhold
Arkivverket

karoline Hermansen


Jan Erik Hansen
 Del

Recommended Posts

hei

jeg søker etter familien på til min Oldemor Navn Karoline Hermansen uegte barn av Herman Joachim Baug og Marie Olsdatter.

Født på rikshospitalet i Kristiania 18 april 1862.

mvh

Jan Erik Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan gjøre oppslag i våre arkiver på helt konkrete spørsmål. Utgangspunktet må da være at tid og sted er kjent. Denne henvendelsen inneholder for lite informasjon til at vi kan gjøre noe oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan gjøre oppslag i våre arkiver på helt konkrete spørsmål. Utgangspunktet må da være at tid og sted er kjent. Denne henvendelsen inneholder for lite informasjon til at vi kan gjøre noe oppslag.

kan det søkes på data til Marie Olsdatter som fødte Karoline på rikshospitalet kristiania 18 april 1862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpsinnførselen til Karoline gir ingen indikasjon på at Marie Olsdatter kom fra Hedmark eller Oppland. Statsarkivet i Hamar har Hedmark og Oppland som sitt embedsdistrikt. Vi kan ikke gjøre noe oppslag uten å ha et utgangspunkt for tid og sted. Folketellingene kan imidlertid være nyttige å lete i, de finner du på www.digitalarkivet.no .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpsinnførselen til Karoline gir ingen indikasjon på at Marie Olsdatter kom fra Hedmark eller Oppland. Statsarkivet i Hamar har Hedmark og Oppland som sitt embedsdistrikt. Vi kan ikke gjøre noe oppslag uten å ha et utgangspunkt for tid og sted. Folketellingene kan imidlertid være nyttige å lete i, de finner du på www.digitalarkivet.no .

jeg har lett i folketellinger og kan ikke før i 1910 i tune finne en marie Oldatter som bor hos mine oldeforeldre Anders Joannesen og Karoline Hermansdatter men uten vidre opplysninger på fødseldate ved innleggelse på rikshospitalet er det vansklig å fastslå om dette er den jeg søker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.