Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Johannes og Anniken på Vandenes i Sogndal 1730-talet - kvar vart det av denne huslyden?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Johannes Ingebrigtson "Næs" og Annike Sjursdotter Quam gifte seg i Sogndal 13.3.1735 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11652&idx_id=11652&uid=ny&idx_side=-73).

Opphavet til Johannes er uklårt, men Annike Sjursdotter vart døypt i Sogndal 13.3.1697 som dotter av Sjur Ingebrigtson og Ingeborg Olsdotter på Kvam i Sogndal.

Johannes og Annike busette seg som husmannsfolk på plassen Vandenes under Barsnes i Sogndal der tre born er fødde:

* Ingebrigt Johannesson, døypt i Sogndal 6.10.1735.

* Ingeborg Johannesdotter, tvilling, døypt i Hafslo 6.6.1738.

* Anna Johannesdotter, tvilling, døypt i Hafslo 6.6.1738.

Fleire born fekk dei truleg ikkje, når me ser på alderen til mori. Og so er det eit problem at huslyden forsvinn! Ein Johannes Ingebrigtson vart gravlagd i Stedje sokn i Sogndal 24.10.1773, 74 år gamal, KAN vera mannen, men eg er langt frå sikker...

Då er det kanskje meir truleg at Johannes var fødd som tvilling på Kalvskinn i Sogndal og vart døypt der 6.5.1708. Foreldri var Ingebrigt Erikson og Anna Ellingsdotter...

Eg har søkt sjelemanntalet frå Sogndal frå 1760, men finn ikkje huslyden der.

Eg står med andre ord ganske so "fast" når det gjeld lagnaden deira, so no vonar eg at einkvan med lokal ekspertise kan hjelpa meg vidare?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Dette er ein annan huslyd frå Sogndal som tydeleg er vanskeleg å følgja. Eg har no søkt gjennom konfirmantlistene for Sogndal for 1752-1759, men eg kan ikkje sjå at nokon av dei tre bornio vart konfirmerte der i bygdi. Eg finn dei heller ikkje avlidne, so dei må vera farne frå Sogndal. So er spørsmålet kvar dei kan ha gjort av seg? Annike var eit svært uvanleg namn...

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Jeg ser på dåpen til tvillingene i 1738 og legger merke til at Mad. Munthe står som fadder.

Hvis du søker på Munthe i fylkesarkivene kommer det alltid opp i forbindelse med Munthe Næss, eller Munthe Bruun.

Du skriver at Johannes muligens kom fra Næs.

Ved dødsfallet til en generalinde Anna Korbøe Munthe Bruun, på Næs i 1826, står ihvertfall en Johannes Ingebrigtsen Næss som kreditor, og også en Ingebrigt Johannesen Næss.

Ser jo at dette må være neste generasjon ifht "din" Johannes, men det må vel være slekta?

Namn arvtakar: Anna Korbøe, Munthe Brun

Gard: Næs, nr.:

Husmannsplass:

Yrke: Generalinde

Skipreide: Sogndal

Protokoll/side: 14a-388

Datering: 1824-1826

Dato: 28.9.1826

Eiga:

Gjeld:

Netto:

Merknad: Rformue / Gjeld ikkje spesifisert

Personar i skiftet :

(1) Martha Larsdatter Kreditor

(2) Bottilde Johannesdatter Kreditor

(3) Elisabeth Marie Da Brun 53 Aar Datter

(4) Søren Lem Kreditor

(5) Major Brun Enkemand

(6) Johan Mangels Brun Søn

(7) Ingebrigt Johannesen Næss Kreditor

(8) Johannes Ingebrigtsen Næss Kreditor

(9) Espen Johannesen Næss Kreditor

(10) A Johnsen, Bergen Kreditor

(11) Kjøpmand J H Krohn, Bergen Debitor

(12) Johannes Jensen Reppen Kreditor

(13) Schreuder Formynder for begge

(14) Haagen Stokkenæs Kreditor

(15) Jens Larsen Ulvigsager Kreditor

(16) Lensmand Westrem Kreditor

(17) Anders Andersen Stedje Kreditor

(18) Casberg Henrich Brun Bergen Søn

(19) Jens Larsen Ulvisager Kreditor

(20) Christrane Sophie Speideburg Brun 44 Aar Datter

(21) Ingebrigt Johannesen Næss Kreditor

(22) Erich Madsen Nordnæs Kreditor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Finner og dette skiftet på Fretland 1775 etter en Ingebrigt Johannessen, med en død søster Ingeborg Johannesdatter:

Namn arvtakar: Ingebrigt, Johannesen

Gard: Fretland, nr.:0

Husmannsplass:

Yrke: Kaarmand

Skipreide: Norum

Protokoll/side: 8b-397

Datering: 1774-1781

Dato: 4.5.1775

Eiga: 19 Dalar, 0 ort, 0 skilling

Gjeld: 11 Dalar, 1 ort, 8 skilling

Netto: 7 Dalar, 4 ort, 8 skilling

Merknad:

Personar i skiftet :

(1) Ole Johannessen Død Bror

(2) Marthe Olsdatter Brordatter

(3) Ole Johannessen Myndig Søstersøn

(4) Hermund Johannessen Myndig Søstersøn

(5) Boets gjeld Kreditor

(6) Johannes Larssen Scheldestad Formynder for Marthe

(7) Lars Johannessen Myndig Bror

(8) Ingebor Johansdatter Død Søster

Og dette etter en Anne Johannesdatter Quam i 1773:

Namn arvtakar: Anne, Johannesdtr

Gard: Qvam, nr.:0

Husmannsplass:

Yrke: Danneqvinde

Skipreide: Solvorn

Protokoll/side: 8a-251

Datering: 1768-1774

Dato: 29.3.1773

Eiga: 69 Dalar, 0 ort, 8 skilling

Gjeld: 64 Dalar, 2 ort, 15 skilling

Netto: 4 Dalar, 3 ort, 9 skilling

Merknad:

Personar i skiftet :

(1) Peder Ellefsen Enkemanden

(2) Rasmus Pedersen 20 Aar Søn

(3) Anders Pedersen 18 Aar Søn

(4) Erich Pedersen 14 Aar Søn

(5) Mons Hanssen Gift med

(6) Ragnilde Pedersdatter Datter

(7) Brithe Pedersdatter 25 Aar Datter

(8) Boets gjeld Kreditor

(9) Niels Qvam Gift med Marthe

(10) Johannes Qvamme Gift med Ragnilde

(11) Eiler Pedersen Nøttedal Myndig Søn

(12) Johannes Pederssen 23 Aar Søn

(13) Eldste datter Datter

(14) Marthe Pedersdatter Datter

(15) Christi Pedersdatter 8 Aar Datter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Nå nærmer det seg noe. Her er vielsen til ekteparet i 1735 (som du og hadde fra før) Her står det at Johannes er soldat:

Informasjon Brudgom Brur

År 1735

Kyrkje

Vigselsdato 13.3.1735

Namn Johannes Ingebrikts. Anneken Sjurd.

Bustad Nes Kvam

Bustad i prestegjeld Sogndal Sogndal

Yrke soldat

Fødselsår 999 999

Alder 0 0

Fødd i prestegjeld

Fødestad Nes Kvam

Ekteskapsnr. 1 1

Så ser det ut som om Johannes (yrke soldat-født på Nornes) gifter seg på nytt i 1739. Er overbevist om at det må være brudgommens 2. vielse, og ikke brudens som det står her.....

Informasjon Brudgom Brur

År 1739

Kyrkje

Vigselsdato 1.4.1739

Namn Johannes Ingebrikts. Synneva Nilsd.

Bustad Nornes Åbyrge

Bustad i prestegjeld Sogndal Sogndal

Yrke soldat

Fødselsår 999 999

Alder 0 0

Fødd i prestegjeld

Fødestad Nornes Åbyrge

Ekteskapsnr. 1 2

Hadde vi bare kunnet finne Annike død i 1838-1839 hadde det vært enkelt, men hun gjemmer seg godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Her får sistnevnte par et barn, Amund 22.11.1739:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=49&filnamn=sogndaap&gardpostnr=120746&merk=120746#ovre

Og her skiftet etter Johannes Ingebrigtsen i 1755, med enken Synneve Nilsdatter, som viser at han også har en datter på 14 år, Anna Johansdatter: (jeg finner ikke henne døpt, så kanskje det er Anna/Anne fra forrige ekteskap?)

Namn arvtakar: Johannes, Ingebrigtsen

Gard: Aaberge, nr.:0

Husmannsplass:

Yrke: Mand

Protokoll/side: 7a-186

Datering: 1751-1762

Dato: 14.10.1755

Eiga: 104 Dalar, 0 ort, 11 skilling

Gjeld: 69 Dalar, 5 ort, 2 skilling

Netto: 34 Dalar, 1 ort, 9 skilling

Merknad:

Personar i skiftet :

(1) Synneve Nielsdatter Enken

(2) Anna Johansdatter 14 Aar Datter

(3) Boets gjeld Kreditor

(4) Johannes Nielssen Aaberge Formynder for Anna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Siw for fleire nye innlegg.

Eg har studert dei nye opplysningane som du har funne, men eg har diverre vore gjennom det meste av dette før.

Om liknande namn dukker opp på garden Nes i Sogndal 100 år seinare, so er det heilt tilfeldig, og slikt kan ein ikkje byggja på i ættesogearbeid...

Ingebrigt Johannesson Fretland som døydde i 1775, var fødd i 1688, og sjølv om fleire av namni kjem att, er dette ei heilt anna ætt.

Og Johannes Ingebrigtson Nornes som gifte seg i 1739, var ungkar. Han vart døypt på garden Nornes i Sogndal 28.5.1708 og gifte seg med ei enkje på garden Åberge der han døydde i 1755. Skiftet hans ligg føre, og sjølv om nokre av borni har liknande namn, so er det ei heilt anna ætt!

Nei, eg trur me lyt søka lagnaden til denne huslyden UTANFOR Sogndal, men me har enno ikkje funne rette staden å leita...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Her er ihvertfall skiftet etter den nevnte Johannes, og ser det er nevnt noen ingebrigtsoner og døtre på Quam, uten at jeg klarer å tyde det hele:

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Indre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 7a , 1751-1762, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 1-432.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24138/188/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081120700655.jpg

Nei, det skal ikke være enkelt.

Får utvide søket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Et "vilt" forslag: Et par vies i Orkdal 1744. Hun står som Anniken Siversdatter:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vi16381715tr&personpostnr=1620&merk=1620

Men her samme paret, en måned senere - de begraver et dødfødt barn, og her står hun som Aniken Siursdtr.:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=df16381743&personpostnr=11&merk=11

Finner bare 20 aktuelle Johannes Ingebrekt/ingebrikt i alle variasjoner av navnet, i hele norge, født mellom 1685 og 1710.

Ingen av kandidatene passer bortsett fra to stk. i 1701 manntallet for Overhalla.

Kan denne Johannes ha kommet flyttende til Sogndal som soldat, og så tatt med seg kone og barn nordover igjen, og der en eller annen gang mellom 1738 og 1743/44 dødd?

Bare spekulasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Klarer ikke helt å slippe Sogndal, kom plutselig over denne karen: (beklager igjen for trøbbel hvis det er feil mann nok en gang, men som sagt før, jeg er elendig på å tyde denne skriften. Klarer å lese litt, men ikke nok til å få full forståelse av teksten)

Namn arvtakar: Johannes, Wandenes

Gard: Baritzn{s, nr.:

Husmannsplass:

Yrke:

Protokoll/side: 7b-733

Datering: 1762-1768

Dato: 0.0.

Skiftet:

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Indre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 7b , 1761-1768, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 433-863.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24139/303/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081121610306.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siw Merethe Sværholdt

Hva med denne gutten Ingebrict Johannesen Mørchri konfirmert udi Dahle 1756?

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 1 (1731-1803), Konfirmerte 1755-1756, side 216.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11589&idx_id=11589&uid=ny&idx_side=-217

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070511680445.jpg

Finner ingen Ingebrict Johannesen døpt i kirkebøkene for Dale-Luster i 1731-1738, bare en Asbjørnson.

Og skiftet etter en Anna Johannesdatter Mørchri.

Namn arvtakar: Anna, Johannesdtr

Gard: Mørcherie, nr.:2

Husmannsplass:

Yrke: Danneqvinde

Skipreide: Luster

Protokoll/side: 11a-239

Datering: 1795-1800

Dato: 10.1.1798

Eiga: 447 Dalar, 2 ort, 10 skilling

Gjeld: 259 Dalar, 5 ort, 9 skilling

Netto: 187 Dalar, 3 ort, 1 skilling

Merknad: Skifte og 11.1.1798

Personar i skiftet :

(1) Thor Nielssen 24 Aar Søn, 1. ekteska

(2) Elisabeth Nielsdatter Datter

(3) Brithe Johannesdatter Kreditor

(4) Ingebrigt Johannessen Kreditor

(5) Thoer Nielssen Kreditor

(6) Anders enkemandne Olssen Gravferdskostnad

(7) Skifte omk Kreditor

(8) Arne Lensmand Hanssen Leerie Kreditor

(9) Anders Olssen Enkemanden

(10) Schach huusmand Anderssen Wingene Gift med Elisabweth

(11) Kari Erichsdatter Kreditor

(12) Lars Drægnie Kurator for Thoer

(13) Mari Andersdatter Kreditor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Siw for nye iherdige freistnader på å lokalisera lagnaden til denne huslyden frå Vandenes. Nei, lett skal det neiggu ikkje vera!

For det første, so har eg liti tru på at folk flytte "fram og attende" mellom Nord-Trøndelag og indre Sogn tidleg på 1700-talet, og for det andre vert denne Anniken Sjursdotter der oppe noko i eldste laget for å få born i 1744. Ho var fødd i 1697, so truleg har ho ikkje fått fleire born enn dei tre me har funne...

Den Johannes Wandenes som du fann skifte etter, er vel den huslyden som tok over som plassfolk på Vandenes etter "våre" folk. Mannen heitte Johannes Olson Wandenes og er altso heller ikkje den me leiter etter...

Og Ingebrigt Johannesson Mørkrid i Luster (1730-1810) høyrer til ei stor ætt i Luster omskrivi i bygdebokserien band I frå 1984 og har ikkje noko med Sogndal å gjera...

Hadde me berre funne spor etter dei tre søskeni og/eller foreldri deira i sjelemanntalet frå Sogndal frå 1760...!?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att dette problemet.

Eg har diverre ikkje noko nytt å by på for å kunna løysa spørsmåli kring lagnadene til Johannes, Annike og dei tre borni deira, anna enn at eg mistenker dei for å kunne vera flytte til BERGEN?

Denne delen av manuskriptet skal snart til prenting, og det hadde vore so kjekt å fått med noko meir om dei...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Eg har i føremiddag studert denne huslyden nærare og er komen til ymse konklusjonar:

Den Johannes Ingebrigtson som vart døypt frå Kalvskinn 6.5.1708, er ganske sikkert mannen me leiter etter. Mori Anna Ellingsdotter døydde på Vandenes i 1747, og broren Elling Ingebrigtson budde på Vandenes då han gifte seg først på 1730-talet!

Samstundes syner kommunikantprotokollen for Stedje sokn i Sogndal for 1747 og 1748 at Johannes og Annike då IKKJE budde i Sogndal. To andre huslydar budde på Vandenes, ein Guttorm Olson med kone og ein Arne Colbeinson med kone. Den eine var på den delen av Vandenes som høyrer under Loftesnes, medan hin var under Barsnes.

SO, anten var både Johannes og Annike avlidne før 1747, eller dei var farne frå Sogndal! Eg har mest tru på det siste, for dei tre borni forsvinn jo òg frå bygdi!

Eg ser framleis Bergen som ein god "kandidat" for flyttestad, men dei kan like gjerne vera farne til ei av nabobygdene i Sogn, kanskje Årdal eller Lærdal?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive