Gå til innhold
Arkivverket

Bergens rådstuprotokoller.


Berit Frank Pagh
 Del

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg lurer på, om der er en tidsplan for skanning af Bergens rådsturettsprotokoller og ligeså tingbøker efter 1701 ?

 

 

Med venlig hilsen,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på, om der er en tidsplan for skanning af Bergens rådsturettsprotokoller og ligeså tingbøker efter 1701 ?

 

Dette er materiale som Riksarkivets digitaliseringsenhet ikke har kapasitet til å skanne nå, men som det er ønskelig at statsarkivene selv skanner, i den grad de har ledige ressurser. For Statsarkivet i Bergen vil nok imidlertid kirkebøker være prioritert framover, da det fremdeles er en del kirkebøker (særlig fra Sogn og Fjordane) som ikke er skanna.

 

Så svaret må være, at det ikke er noen konkret tidsplan. Kildekategoriene er prioriterte, men ikke høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for svar.

 

Da må jeg væbne mig med lidt tålmodighed. Det er pudsigt nok blevet sværere, efterhånden som der er udlagt flere og flere kilder.

 

Jeg har fundet vældig mange nyttige oplysninger i protokollerne fra Halden og Fredrikstad, så hos mig er de højt prioriterede.:-)

 

Venlig hilsen,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.