Gå til innhold
Arkivverket

Går tregt


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Det har gått tregt et par kvelder nå, men i kveld er det veldig tregt. Venter og venter .....

Venter på forum.arkivverket.no

 

Så jeg lurer på om det bare er hos meg, eller er det andre som også har samme problemet ?

 

Nå orker jeg ikke å vente lenger på forhåndsvigningen så jeg legger det rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått tregt et par kvelder nå, men i kveld er det veldig tregt. Venter og venter .....

Venter på forum.arkivverket.no

 

Så jeg lurer på om det bare er hos meg, eller er det andre som også har samme problemet ?

 

Nå orker jeg ikke å vente lenger på forhåndsvigningen så jeg legger det rett inn.

Det må nok være noe på din maskin, da det hos meg har vært normal respons de siste to dager.

 

Jeg sendte mitt innlegg kl.23.25 men er registrert 22.29. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte mitt innlegg kl.23.25 men er registrert 22.29. Merkelig.

 

Det står "23:29" på innlegget ditt hos meg. Har du husket å krysse av for korreksjon for sommertid i kontrollpanelet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg lurer på om det bare er hos meg, eller er det andre som også har samme problemet ?

Går tregt hos meg også - sånn innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tregt,kommer snart ikke inn på noenting

Kanskje serveren trenger påskeferie.........

 

Er nok mye som tyder på det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer man i hvert fall inn. Men på forsiden til Digitalarkivet har jeg ikke klart å komme inn siden omtrent midt på dagen i går. Jeg får denne meldingen: "502 Bad Gateway

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

nginx/0.7.65"

 

Og prøver jeg igjen, får jeg meldinger om time out.

 

Nå er det jo mulig å komme inn på f.eks. ft. 1910 ved å søke den opp direkte i Google, men dette er jo mildest talt tungvint, og veldig irriterende. Uansett er vel dette bare en "utblåsning for galleriet", for de ansvarlige leser antagelig ikke her inne i dette forumet likevel... :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det både går treigt, og merkelege ting skjer. No sist fekk eg meldinga "502 Bad Gateway" ved innlegging av svar. Men svaret kom likevel på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som lastbalanseringen ikke fungerer helt optimalt. Det jobbes med saken og jeg håper alt vil fungere som normalt snart.

 

Og hvordan var nå denne regelen med å poste under fullt navn igjen? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette kunne interessere Forum Administrator (navn ukjent?):

 

Jeg legger inn svar på et spørsmål i et tema som er på to sider, svaret kommer inn på første side der det ikke hører hjemme. Forvirrende for meg, har aldri opplevd noe lignende. Har prøvd å komme inn på side 2 i temaet, men det går ikke, se her:

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/171912-maren-ellingsdatter-sund-gift-1717-med-lars-pedersen-justad-vefsenleirfjord/page__st__20

 

Mitt innlegg er #23, men det er ikke der det skulle være, men på side 2, hvor jeg altså ikke kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP, veldigt tregt her i G.B.G også, men har kjempet så godt man kunnet likevel med bra tålamod med mye "502 Bad Gateway. :)

 

Håper det löser sig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Jeg tror Forum Administrator har et navn, har sett det under temaer som angår Digitalarkivet etc. Jeg synes han bør ha et navn her inne også, vi her inne trenger noen å forholde oss til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte tydeligvis flere til for at det skulle bli tatt alvorlig.

 

Det ser slik ut, Berit, dessverre. Hvorfor blir vi ikke tatt alvorlig, siden vi nå har vært her siden Digitalarkivet startet i 1999? Vi hadde jo Jan Oldervoll som alltid var interessert i hva vi fant av feil. Siden den tiden.. har vi en Forum Administrator uten navn, det blir ikke det samme, vi forblir uhørt, tror jeg, hvis vi da ikke retter vårt spørsmål direkte til Digitalarkivet, andre spørsmål. Noe annet alternativ enn dette finnes vel ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.