Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Jan Søstuen

Olga Hjermstad (1903-1989), Oslo

Recommended Posts

Jan Søstuen

Olga Hjermstad var gift med Martinus Hjermstad. Olga og Martinus bodde på Sinsen/Grefsen i Oslo. Martinus var født 18.9.1906 i Elverum og døde i juli 1985 i Oslo. Olga var født den 28.6.1903 og døde i februar 1989. Olgas dødsfall og fødselsdato har jeg fra Aftenpostens arkiv.

Jeg skulle gjerne viet om opphavet til Olga og når hun og Martinus ble gift. Jeg husker at Olga nevnte en gang at hun var tanten til Jon Herwig Carlsen, men jeg vet ikke om det er gjennom hans far eller mor.

Jeg vet dette ikke er mye, men håper noen kan hjelpe. Jeg finner ikke paret på gravminner.

De som kan passe med Olga fra FT1910 finner jeg her:

My link

Berit Knudsen

Hvorfor ikke kontakte Carlsen og spørre han.

Ronny R. Haugen

Birger Kirkeby: Gjerdrum bygdebok bind 2, s. 323, Kogstadgropa 62-4: Edvard Christensen Kogstad fra Arstun Kogstad, f. 1854, d. 1921, g. 1893 m. Mina Karine Olsd. (fra Kogstadgropa), f. 1874, d. 1960. Barn: Marie, f. 27.12.1894, g.m. Harald Bentstuen fra Nes, Kristian (se Sandumsdalen), Bertha, f. 15.11.1899, g.m. Guttorm Sandberg, Olga, f. 28.6.1903, g.m. Martinus Hjermstad fra Elverum, i Oslo.

Gjerdrum 1, s. 98, Sandumsdalen: Kristian Kogstad, f. 26.5.1896, g.m. Aasta Colbjørnsen fra Bakke i Ullensaker, f. 1908.

Karin Moen  Oslo

Da skulle vel denne Olga kunne passe

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Heni i Gjerdrum, Klokkerbok nr. II 1 (1901-1944), Fødte og døpte 1903, side 9.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=36&idx_id=36&uid=ny&idx_side=-10

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050209010822.jpg

Da er nok den første Olga i 1910 tellingen som du har i 1. innlegg rett person

Jan Søstuen

Tusen takk Karin og Ronny,

Her kom jammen svarene raskt. Veldig imponerende. Karin, tusen takk for lenken til gravferdsetaten i Oslo. Graven til Martinus kommer ikke opp på gravminner, så denne lenken kommer godt med ved leting av andre personer også.

God påske.

Mvh,

Jan