Gå til innhold
Arkivverket

Olga Hjermstad (1903-1989), Oslo


Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Olga Hjermstad var gift med Martinus Hjermstad. Olga og Martinus bodde på Sinsen/Grefsen i Oslo. Martinus var født 18.9.1906 i Elverum og døde i juli 1985 i Oslo. Olga var født den 28.6.1903 og døde i februar 1989. Olgas dødsfall og fødselsdato har jeg fra Aftenpostens arkiv.

 

Jeg skulle gjerne viet om opphavet til Olga og når hun og Martinus ble gift. Jeg husker at Olga nevnte en gang at hun var tanten til Jon Herwig Carlsen, men jeg vet ikke om det er gjennom hans far eller mor.

 

Jeg vet dette ikke er mye, men håper noen kan hjelpe. Jeg finner ikke paret på gravminner.

 

De som kan passe med Olga fra FT1910 finner jeg her:

My link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birger Kirkeby: Gjerdrum bygdebok bind 2, s. 323, Kogstadgropa 62-4: Edvard Christensen Kogstad fra Arstun Kogstad, f. 1854, d. 1921, g. 1893 m. Mina Karine Olsd. (fra Kogstadgropa), f. 1874, d. 1960. Barn: Marie, f. 27.12.1894, g.m. Harald Bentstuen fra Nes, Kristian (se Sandumsdalen), Bertha, f. 15.11.1899, g.m. Guttorm Sandberg, Olga, f. 28.6.1903, g.m. Martinus Hjermstad fra Elverum, i Oslo.

 

Gjerdrum 1, s. 98, Sandumsdalen: Kristian Kogstad, f. 26.5.1896, g.m. Aasta Colbjørnsen fra Bakke i Ullensaker, f. 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle vel denne Olga kunne passe

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Heni i Gjerdrum, Klokkerbok nr. II 1 (1901-1944), Fødte og døpte 1903, side 9.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=36&idx_id=36&uid=ny&idx_side=-10

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050209010822.jpg

 

Da er nok den første Olga i 1910 tellingen som du har i 1. innlegg rett person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Karin og Ronny,

 

Her kom jammen svarene raskt. Veldig imponerende. Karin, tusen takk for lenken til gravferdsetaten i Oslo. Graven til Martinus kommer ikke opp på gravminner, så denne lenken kommer godt med ved leting av andre personer også.

 

God påske.

 

Mvh,

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.