Gå til innhold
Arkivverket

Farens navn?


Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med farens navn? Beret f.24/4. Mor Beret Halvorsdatter Saksvold(?) og far Jakob Larsen ???. Hvis noen vet noe mer om faren eller moren er det også av interesse. Dette er Beret Hs andre "uekte" barn. Jeg har henne med sine to barn i folketellingen 1875, da er datteren delvis "fattigunderstøttet". Hvorfor jeg leter er at dette er mulig slekt.

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6517&idx_id=6517&uid=ny&idx_side=-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Forbord var da et merkelig navn? Jeg har forresten funnet morens dåp. Blir ikke klok på dette i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbord er ikke så ualminnelig i Sør-Trøndelag. Tror navnet kanskje kommer fra Orkdal?

 

Hei !

 

Om ikke andre steder så herfra ?

F. T. 1801.

Forbord.

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f18011714&gardpostnr=78&merk=78#ovre

 

Forbord.

http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=23&filnamn=f18011660&gardpostnr=124&merk=124#ovre

 

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt lenken? Jeg har funnet flere Forbord-gårder, men ingen av personene jeg er interessert i. Men jeg gitt opp denne fyren, han er uansett bare en forsvunnet far til en av barna, og ikke det barnet jeg fokuserer på.

 

Typen jeg leter etter nå hadde "besovet" minst tre kvinner, og da regner jeg med at de visste det pga. at det ble resultater... Finner han ikke. Han heter Gunder Larsen Engan og må ha oppholdt seg i nærheten av Ålen i 1864. :rolleyes: Lage en ny tråd kanskje...

 

Jeg ser jeg har en Lars Larsen på treet (et tre jeg har fått tildelt, har enda ikke sjekket det), det kunne jo være broren kanskje? De er av samme alder. Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hvis det hjelper...

stjordalen og forbord var nevnt

og forbord er godt kjent plass på stjørdal eller nermere skatval

(stjørdal ble skrevet stjordalen tidligere. også størdalen) (skatval - skatvold)

stjørdal ligger som kjent i nord trøndelag.

håper dette kanskje kan hjelpe deg til hvor du kan lete videre iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke tenkt å lete videre etter han. Tror jeg har det jeg trenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.