Gå til innhold
Arkivverket

Lenvik i Troms


Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Noen som kjenner til lærer Elias Nordaas's Stromsnes etterslekt. Han hadde mange barn og hvor ble det av disse.

Takknemlig for svar.

 

Svein Edvardsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av dei som var med og skipa laget møtte- : glimt fra historia om Lenvik lærerlag gjennom 100 år

 

 

kann nekta ta mot val. 17 Kollmar Nordaas Var født 24. juli 1893 i Lenvik, som sønn av læ rer Elias Nordaas og Gjertrud. Han tok eksamen ved Tromsø...Rossfjordstraumen. Gammelskolen Elias Nordaas' Minde kunne permitteres. Enoksen... av: Lenvik Lærerlag; Kristiansen, Remy; Granheim, Jann-oskar; Utdanningsforbundet Lenvik; Granheim, Jann-Oskar

http://www.nb.no/utlevering/nb/7c881d15cd7774e67e2f89ddd5c15fff

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Berntsens slektssider

 

Barn av Elias Jørgen Nordås og Gjertrud Dorthea Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske skolefolk 1966:

 

Kollmar Nordaas, pensj. lærer, f. 24-7-1893 i Lenvik, Troms. Foreldre: Lærer Elias Nordaas og Gjertrud f. Johnsen. Tromsø lærerskole 1914. Hagekurs. Sløid og teiknekurs. Fleire lærarkurs. Befalskurs.

 

Tidl. tilset i Tårnelv og Rokstad krinsar. Straumen skole, Lenvik. Stipend til kurs. Form. i fråhaldslag. Fylkesform. i Troms DNT. Fattigstyreform. Form. i skogråd, A/S Straumen E-verk, Lenvik venstrelag. Styrer av Romsfjord folkeboksaml. Form. i Romsfjord samvirkelag. Æresmedl. i Lenvik lærarlag. Hobby: Småbruk, skogplanting, friluftsliv.

 

Gift 1924 med Dagny Olsen. Foreldre: Bonde Ole K. og Dorthea Johannesen. 3 søner og 2 døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei!

 

Elias Jørgen Nordaas er min tippoldefar. Bestefaren min er sønn av Kollmar Jul Nordaas, og vi holder selv på å prøve å finne ut om slekten. Hvis du har noe om slekten kan du ta kontakt. Både jeg og bestefaren min ville sette pris på det.

 

Ta kontakt på: Anniken.nordaas@yahoo.no

 

Håper du tar kontakt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette var jo morsomt. Om Kollmar er din tippoldefar så er vi i slekt. Dagny Olsens foreldre Ole Karin Johannessen og Dorthea Johanne Birgitte Jensdatter er mine oldeforeldre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.