Gå til innhold
Arkivverket

Truls Olsen


Hanne Johnsrud
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Har forgjeves prøvd å finne Truls Olsen i USA og håper noen eksperter her kan hjelpe meg.

 

Truls er født i Røyken i Buskerud 28. oktober 1845, døpt i Røyken 26. desenber samme år. Han gifter seg 8. februar 1881 i Ålesund, Møre og Romsdal med Johanne Petrine Sandvig. De fikk så vidt jeg vet 5 barn.

- Anna i 1881

- Johanne Lovise i 1883

- Johan Buratti i 1885

- Osvald i 1886

- Erling i 1888

 

I 1892 finner jeg han i emigrasjonslistene fra Ålesund:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=EMIAALE&gardpostnr=2020&merk=2020#ovre

 

Om noen kan gi meg tips til hvor jeg kan finne ut mer om Truls etter at han reiste fra Ålesund setter jeg stor pris på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen

 

Ser i emigrasjonslisten for Ålesund at det kun er Truls som står oppført på denne datoen. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken båt han event. reiste med og om det er mulig å sjekke hvilke passasjerer som var med båten når den ankom USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Terje Wingaard Meldahl

Hei Hanne

 

Tror det kan bli vanskelig å finne Truls Olsen.

 

3 av barna hans, Anna, Erling og Osvald emigrerte til USA og bosatte seg i Paulsbo i staten Washingten. Disse forsøkte å oppspore faren uten resultat.

Så vidt jeg har hørt, fra sønn til Erling, hadde familien ingen kontakt med Truls etter at han emigrerte til USA.

 

Skulle du likevel lykkes i å oppspore Truls er jeg svært interessert i å vite hvor det ble av ham.

 

mvh

 

Terje Wingaard Meldahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Berit

 

Tusen takk for et veldig interessant tips. Bildet er litt lite til at jeg klarer å se helt tydelig på den lille pc'n min så jeg har prøvd å finne han igjen på ancestry, men finner i farten ingen som passer (mangler nok litt erfaring i søkingen på den siden siden jeg ikke har vært abonnent så lenge). Har du en link jeg kan sjekke nærmere eller tips om hvordan jeg finner det samme som du har lag ut bilde av?

 

Til Terje

Barna til Erling har jeg god kontroll på da min svigerfar har vært i kontakt med dem i alle år. Om du har mer informasjon om de to andre hadde jeg satt stor pris på en melding :)

 

Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.