Gå til innhold
Arkivverket

Tegnsett i e-poster


Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

E-postene med melding om nytt innlegg, har etter oppdateringen ikke lenger norsk tegnsett.

 

(På blir for eksempel på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis noen oversettelser som ikke er kommet med. Vi kommer til å følge opp dette. Det virker som svaret er HTML tekst, altså som en web side og ikke vanlig tekst.

 

Mvh Bent Vangli

 

PS! Kan jeg få lov til å sende deg noen testmeldinger fra systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt deg en personlig melding med æøå og ÆØÅ. Videre har jeg sett litt på oversettelsene for E-poster, og de synes å ligge riktig inne med de særnorske bokstavene. Da må det være en konvertering som skjer på veien. Koden &+aring; er en alternativ representasjon av bokstaven "å". Har du mulighet til å lese E-posten som en HTML side, og se om det da vises riktig?

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. (Legger svaret her også.)

 

Eposten er mottatt, men Æ-Ø-Å OG æ-ø-å er ikke i orden. dessverre.

 

Standardteksten i enden av hver epost, som slutter med linjen: Du kan stoppe automatisk varsel av nye innlegg ved å logge inn i kontrollpanel og klikke på "Tråder abonnert på" har norsk 'å'.

 

Epostene starter forøvrig med 'New reply to', mens det tidligere bare var klamme rundt [overskriften på tråden].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

E-postene med melding om nytt innlegg greier fremdeles ikke å vise æ, ø og å riktig.

 

Innholdet i svaret har æ-ø-å-koder - altså det som skrives inn i editoren - ikke selve e-posten med standardformuleringer til sist.

 

Hvordan går det med dette - blir det fikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.