Gå til innhold
Arkivverket

Redigering av gammelt innlegg


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Dere må snarest gjøre noe med redigeringsmulighetene av innlegg, så slipper vi dobbeltoppføringer av poster. I tillegg til at knappene for lagring av redigert tekst ikke virker, som påpekt i forrige innlegg, så er den teksten som kommer opp i redigeringsvinduet, den samme ferdige teksten som står i innlegget, og ikke en redigerbar råtekst. Bl.a. er linkene ikke fullstendige, og det er jo typisk en av de tingene man ønsker å redigere i et innlegg. Når man ønsker å se, og evt. korrigere, hva man faktisk har lagt inn, kommer det bare opp en gul lapp med teksten 'Ekstern lenke'.

Det visste jeg allerede.

 

Spørsmål: Jeg fikk egentlig ikke noen svar i det hele tatt på mine spørsmål i forrige innlegg her i betatestingforumet, så jeg lurer på om dere noterer dere det som blir bemerket, og faktisk forsøker å imøtekomme ønsker, og å rette opp feil?

 

Kan dere kanskje komme med litt tilbakemeldinger til brukerne, kanskje i form av en liste med innlegg med ønsker/feilmeldinger som sperres/krysses ut etterhvert som dere forbedrer de nye foraene? Plassert i brukerforumet?

 

Og et lite tips/råd: Gi f... i å kaste bort tid på å tilpasse arkivverket til smarttelefoner/mobile løsninger i første omgang, bruk heller ressursene på å få alt til å virke på tidligere kjente plattformer først, så kan de få som synes det er stas i å sitte med lupe og bla i kirkebøker på mobiltelefon få vente en liten stund til, til alt annet faktisk virker.

 

Mvh Olaf

 

Nå er innlegget redigert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du må tømme nettleser-cachen din. Det kan gjøres ved å trykke CTRL+F5 eller F5 når du er på siden hvor problemene oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du må tømme nettleser-cachen din. Det kan gjøres ved å trykke CTRL+F5 eller F5 når du er på siden hvor problemene oppstår.

 

Jeg kjører en liten Linux-distribusjon som heter Puppylinux dpup-4.84 fra en live-CD, som laster hele linux'en (127Mb) inn i RAM ved oppstart, og kjører alt fra RAM uten bruk av harddisk i det hele tatt. Jeg bruker Firefox, og foruten at mine cacher, cookies og history blir slettet automatisk hver gang nettleseren lukkes, er selvfølgelig CD-en tom for nevnte filer ved oppstart. Jeg går ut ifra at rådet ditt gjelder nettleserproblemer som tydeligvis er vanlige i Windows.

Det er hos dere problemene ligger, ikke i min nettleser.

Det er forsåvidt interessant at dere tydeligvis ikke har forsøkt å redigere et innlegg selv for om mulig å gjenskape problemet, og da heller hadde kommet tilbake med informasjon relevant i forhold til de problemene jeg hadde.

 

Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Redigering synes å fungere helt riktig når jeg prøver. Se testforumet http://forum.arkivve...g/#entry1512725 (PS! Må være innlogget for å se lenka).

 

Så her trenger jeg litt mere detaljer slik at jeg eventuelt klarer å gjenskape feilen. Gjerne en stepp for stepp forklaring med hva du gjør.

 

Mvh Bent

Endret av Bent Vangli
Rettet noen skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bent.

Det jeg har gjort er å gå til 'mine innlegg' i profilvinduet mitt øverst til høyre, og i listen over innlegg har jeg valgt http://forum.arkivve...later-ytteroey. Jeg har også forsøkt redigering av innlegget, med ovennevnte adresse lagt inn separat i både en ny tab og et nytt vindu, med samme resultat: Når jeg trykker på rediger, får jeg opp råteksten - med hele url'ene - i en 'mono' font i editorvinduet (jeg har ikke valgt full editor), men den vises bare et lite øyeblikk før den skifter til teksten slik den vises ferdig redigert i innlegget, med forkortede url'er. Med tanke på at det er et veldig langt innlegg, med mange linker, så forsøkte jeg også å redigere innlegget øverst i denne tråden, med samme resultat. Jeg skal forsøke det samme på en annen gammel linuxboks, med en dpup-485 som har flere nettlesere, for å være sikker på at dette ikke er en dårlig utgave av Firefox. De oppgraderer jo FF i hytt og pine, så det finnes jo ikke en stabil utgave lenger!

 

Nå opplevde jeg faktisk noe nytt: Det er 2 måter å svare på, det lille svarvinduet nedenfor postene, eller ved å bruke svarknappen til høyre ovenfor postene. Jeg forsøkte først med det lille vinduet, men ettersom det ikke er noen mulighet for forhåndsvisning der, brukte jeg knappen og byttet vindu. Da jeg valgte forhåndsvisning, endret også visningen seg i dette vinduet, linken ble plutselig forkortet. Jeg skal forsøke å ta et bilde, og legge det ved.post-2575-0-89161400-1335317064_thumb.png

 

Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Jeg sparer dere for litt arbeid, og svarer på mitt eget innlegg sjøl, jeg!<br />

<br />

Jeg fant nettopp en knapp - den er tydeligvis ukjent for dere også - som heter 'Toggle editing mode', se vedlagte bilde. Den starter tydeligvis redigeringen i feil modus, og selv om det bare er å klikke på knappen selv, så bør det vel rettes på.</p>

<p> </p>

<p>Nå kunne jeg også lagre en redigering av innlegget øverst.<br />

<br />

post-2575-0-68354800-1335318322_thumb.png<br />

<br />

Mvh Olaf</p>

 

Virker ikke helt etter planen, forhånsdsvisningen så grei ut, men...

Dette er jo gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.