Gå til innhold
Arkivverket

Slekt i Scotland - har navn, søker adr. eller telefonnr.


Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Jeg har forsøkt "alt" på google og videre på div. company-search, men når aldri helt frem. Er det noen som kan sende meg på rett spor.

 

De jeg søker er to levende personer som jeg ser omtalt flere steder på google, men lenger kommer jeg altså ikke. Navnene er såpass unike at det ikke er særlig fare for forvekslinger. Jeg har også funnet to mulige områder de er i (Glasgow eller Airdrie i North Lanarkshire).

 

Jeg fant også et firma en av de jobbet i, men epostadressen dit virker ikke lenger.

 

Det beste hadde vært å finne en brukbar postadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men det hjalp dessverre ikke. Jeg forsøkte nå dem, men de kunne bare søke på konkret sted og der var de ikke.

 

Andre forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif,

Begge disse websidene skulle hjelpe deg å finne folkene. Den andre trenger kansje at du registrerer deg før du får adressen.

 

http://www.thephoneb...search.publisha

http://www.numberway...hone-numbers/3/

 

Good luck

 

Jeg fant noe i Stirling og med ektemannens forbokstav. Det telefonnummeret som var der ser slik ut (01786) 831147. Hvis jeg skal forsøke å sende en sms hvordan skal jeg da skrive nummeret ? Stirling er i Scotland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det telefonnummeret som var der ser slik ut (01786) 831147. Hvis jeg skal forsøke å sende en sms hvordan skal jeg da skrive nummeret ?

 

01786 er et landlinje nummer så jeg tror knapt et SMS vil komme fram. Et mobilnummer vil begynne med 07....

For å ringe Skottland/England etc fra Norge må du først slå koden for utlandet så 44, ta bort 0'en så resten av nummeret, dvs +441786 etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har søskenbarn i Skottland (området Glasgow), kan heilt sikkert spør om hjelp der :-)))

 

Send meg ei PM, så skal eg sjå kva eg kan gjera imorgon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hello

i think you may be trying to contact my family - i am a descendent of Ornulf af fjordene Salicath - I cannot speak Norwegian so the translation from these sites may not be correct!

however, if you are trying to contact me please feel free!

Victoria (grand-daughter of Ornulf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe i Stirling og med ektemannens forbokstav. Det telefonnummeret som var der ser slik ut (01786) 831147. Hvis jeg skal forsøke å sende en sms hvordan skal jeg da skrive nummeret ? Stirling er i Scotland.

 

for å ringe dette nr taster du 00 (ut av Norge) 1 (inn i UK) 786 (area code for Sterling) 831147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

for å ringe dette nr taster du 00 (ut av Norge) 1 (inn i UK) 786 (area code for Sterling) 831147

 

Nei, dette er feil "1" er inn i USA, for UK er det "44" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dette kanskje løst seg, men om ikke eller for andre som har lignende problem kan jeg tipse om å kontakte en lokal slektsforsker organisasjon, forklare problemstillingen og høre om de kan hjelpe.

 

Jeg har fått god hjelp i både England og USA for å lokalisere slekt. I Skottland finner jeg denne: http://www.safhs.org.uk/contact.asp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Niels og Svein.

 

Jeg har idag også fått oversendt mailadressen til vedkommende, så nå ordner det seg.

 

Vix71: I have got your mail address and will contact you soon.

 

mvh (Best regards)

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.