Gå til innhold
Arkivverket

Halvor Eriksen og Anna Sylvia Toresdatters etterkommere.


Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Jeg har tidligere fått litt hjelp til å finne Anna Sylvias foreldre. Halvor og Anna Sylvia ble gift 11 februar 1844 i Skage ( Overhalla) og i 1865 bor de på Blikenget Vemundvik. De fikk flere barn , men de aller fleste har jeg svært få opplysninger om.

Severin ( 05.05.1845-) Han har jeg en god del om.

Edvard ( 20.01.1847-26.10.1916) Gravlagt i Bodø. Vet lite om ham.

Hansine Sophie ( 26.12.1848-) Vet ikke noe mer.

Oluf og Karoline ( 14.01.1851-) Vet ikke noe om Oluf. Ganske mye om Karoline.

Jakobia ( 19.12.1852-)Vet ikke noe.

Jakob Christian ( 05.09.1854-) Vet ikke noe.

Anna ( 24.06.1856-) Vet ikke noe.

Julia ( 01.10.1859-) Vet ikke noe.

 

Er det noen som kan supplere med opplysninger om disse personene så ville jeg være svært takknemlig. Dessuten vet jeg heller ikke hvor det ble av Halvor og Anne Sylvia / eller når de døde.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har at Halvor døde 30. juni 1897 på Foss i Vemundvik, men usikker på hvor jeg har det fra. Muligens en slektsbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel ingen scannede kirkebøker ute for dette området, så det blir vel vanskelig å sjekke. Du vet ikke om han var enkemann da han døde ?

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte i emigrantprotokollene etter at jeg hadde blitt informert om mulig utvandring, og fant Hansine Halvorsdatter utvandret til Baldwin Wisconsin 18 mars 1881. Søstera Anna emigrerte 5 september samme år. Hennes billetter var betalt i Amerika.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oluf Halvorsen i tjeneste på Løding i1865:

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1745&kenr=001&bnr=0052&lnr=000

 

 

Oluf Halvorsen Lødding, død 15 år gammel, i 1866:

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=34&filnamn=gr17031865&gardpostnr=68&personpostnr=101#nedre

 

Kan dette være rett person?

 

Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg visste ikke hvor, når eller med hvem Edvard var gift. Jeg vet at han var enkemann da han døde i 1916, og at han bodde i Stamsund i 1900. Jeg undrer meg på om Bausnes skal være Buksnes i Lofoten ? At det kan være derfor Edvard flyttet nordover ?

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bausnæset er i Vemundvik.

  • Tellingsår: 1865
  • Kommune: Vemundvik
  • Kommunenummer: 1745
  • Navn på bosted: Bausnæset

Antall personer registrert på bostedet: 7

Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Johan Petersen Husfader g Husmand med Jord 1815 Namsos Prgj. Olea Olsdatter hans Kone g 1820 Fosnæs Prgj. Jens Johansen deres Søn ug 1846 Namsos Prgj. Peter Johansen deres Søn ug 1848 Namsos Prgj. Sofie Johansdatter deres Datter ug 1854 Namsos Prgj. Johane Johansdatter deres Datter ug 1861 Namsos Prgj.

 

Desverre vet jeg ikke noe om når Anna Sylvia døde, om det var før eller etter mannen. Jeg har ikke

funnet henne i 1900 folketellingen. Nå hjelper ikke det så mye ettersom kirkebøklene for Namsos stopper så

tidlig. Jammen på tide at prestekontoret der får en rakett i baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.