Gå til innhold
Arkivverket

Problem med passord og innlogging.


Ann-Mary Engum
 Del

Recommended Posts

Har noen løsning på dette?

 

Anne Lise Hovdal har problem med innlogging på forumet

 

Hun skriver til meg:

"Jeg prøvde å fjor å registrere meg på Digitalarkivet, men glemte passordet. Gjorde da som jeg skulle, og skulle kopiere i nettleseren. Det gikk ikke hos meg, og skal jeg få registrert meg nå må jeg sikkert skifte e-postadresse.

 

Når jeg forsøker å registrere meg pånytt får jeg at kontoen med den e-postadressen er i bruk. Merkelig siden de ellers ikke finner kontoen min, men nå orker jeg ikke å gjøre mer med det."

 

 

Kan noen hjelpe med å få løst problemet?

 

Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen løsning på dette?

 

Anne Lise Hovdal har problem med innlogging på forumet

 

Hun skriver til meg:

"Jeg prøvde å fjor å registrere meg på Digitalarkivet, men glemte passordet. Gjorde da som jeg skulle, og skulle kopiere i nettleseren. Det gikk ikke hos meg, og skal jeg få registrert meg nå må jeg sikkert skifte e-postadresse.

 

Når jeg forsøker å registrere meg pånytt får jeg at kontoen med den e-postadressen er i bruk. Merkelig siden de ellers ikke finner kontoen min, men nå orker jeg ikke å gjøre mer med det."

 

 

Kan noen hjelpe med å få løst problemet?

 

Hilsen Ann-Mary

 

Er ingen ekspert på dette, men kanskje hun bør ta kontakt med forum-administrasjonen?

 

Men som sagt, på gyngende grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Reidar!:-)

Anne Lise følger med på svarene som kommer her.Håper det blir en løsning. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Lise,

 

Ved innlogging så er det en lenk til glemt passord. Skriv inn e-post adressen så sendes det en melding dit. Da er det bare å klikke på en lenk og følge instruksjonene. Har man flere e-post adresser så får en prøve en etter en till det blir napp. Systemet husker hvilke som er i bruk, så det går ikke å registrere seg om igjen med den samme.

 

Jeg har ikke prøvd det hele veien, men om det forsatt er problem så send meg en melding (mittfornavn@etternavnet.se) så "glemmer" jeg mitt passord og skriver fullstendig instruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du stiller opp med å hjelpe Anne Lise,Niels! :D

 

Hilsen Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har sakna Anne Lise Hovdal i det nye forumet. Terskelen for å delta her har heilt klart blitt høgare, og det har truleg dessverre stengt ute fleire enn Anne Lise.

 

Det er veldig fint at Niels eller andre gode hjelparar fører henne i mål slik at ho blir med oss igjen. Aller helst bør vel ein ansvarleg moderator foreta seg eitt eller anna bak kulissane, dersom det berre er ein eller annan "dum" teknisk sperre som har dukka opp i Anne Lises tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette svaret går inn nå, så har jeg faktisk fått det til uten hjelp av Niels. Jeg gikk inn på endre passord, og fulgte fremgangsmåten der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette svaret går inn nå, så har jeg faktisk fått det til uten hjelp av Niels. Jeg gikk inn på endre passord, og fulgte fremgangsmåten der

 

Gratulerer og velkommen tilbake i forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Har mye å ta igjen nå, for jeg har jo lest en del debatter jeg ikke har kunnet svare på tidligere. I ett tilfelle fant jeg den som spurte i telefonkatalogen, og postet svar som melding på mobilen. Har også prøvd Facebook for å kunne svare, men tror ikke jeg traff på riktige personer når jeg forsøkte å sende melding der. Jeg forstår forøvrig godt at det er mange av de fra gammelforumet som ikke har kommet seg inn. I begynnelsen av prosessen for å registrere seg må en jo skrive inn passord som nesten er uleselig, og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg fikk at passordet ikke var gyldig. Så husket jeg jo ikke passordet da jeg endelig hadde fått registrert meg, og jeg sendte inn og fikk lenke som det ikke var mulig å lime inn i nettleseren. Fikk da fra ledelsen at jeg kanskje måtte prøve med en annen pc, og det hadde jeg ikke mulighet for da(selv om jeg hadde en bærbar jeg da ikke kunne noe med). Så da ga jeg opp, og det var vel i januar/februar i fjor. Hadde det vært litt enklere tror jeg nok mange flere av de "gamle" hadde vært her ja. Må da f.eks være mulig å bruke system med passord hvor bokstavene ikke er så forvrengt at de blir uleselige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Lise, fint att det gikk tilslutt, jeg er helt enig disse forvridde bokstavene kan være vanskelige, men dessverre så nødvendige. Jeg administrerer selv ett forum for en liten forening og der har jeg litt enklere forvridde bokstaver. Men det gjør ett det blir en god del merkelige "medlemmer", slike som vi helst ikke vill ha i seriøse sammenheng.

 

Till Anfinn, jeg ser jo att det er mange som hjelper till med slike spørsmål som det Ane Lise hadde. Denne gangen var det jeg som var først. Jeg ser ingen grunn til att administratorer og moderator skall behøve ta tid til dette. Det er bedre de legger den tid de kan til å holde "orden i klassen" :rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fikk faktisk lyst til å flytte opp denne igjen, i tilfelle det er noen andre i samme situasjon som leser dette og som lengter etter å komme seg inn på forumet igjen. Kanskje noen fra gammelforumet leser dette, og som

ikke har kommet seg inn.

 

Når jeg nå la inn dette(redigerer nå), så får jeg opp at det ble sendt klokka 23.34. Min klokke er da 0.34 på 17.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.