Gå til innhold
Arkivverket

Født mellom 1940 og 1950 i Amerika


Anett Ytre-Eide
 Del

Recommended Posts

Er det mulig å finne slike personer? Jeg leter etter en som er født i dette tidsrommet (sannsynligvis). Det som er aktuelt er da ekteskap og fødsler i denne perioden. Er det for nær i tid til at man kan finne det på nettet?

 

Jeg ser at man kan søke på ekteskap, men av en eller annen grunn får jeg ingen treff. Det betyr vel at ikke alt ligger tilgjengelig? Hva gjør man i slike tilfeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ancestry kommer det opp navn helt frem til år.2000. Men ikke alle statene er med, ser jeg.

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde jeg aldri sett før Berit! Ikke dumt!

 

Ja, Mette, skjønte det måtte være noe slikt. Finner ingen av damene mine! Verken døde eller levende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste folketellingen (census) lagt ut i USA er fra 1940. Amerikanerne har en 72 års klausul på personopplysninger i census, men du kan jo forsøke å google personen du leter etter, kanskje noe annen har vedkommende i sin 'samling'.

 

Mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Face book er et glimrende fora til og komme i kontakt med personer i feks. USA hvis du har navn osv . Selv har jeg via FB sporet opp ca. 150 av mine slektninger i USA . Eller så har du også telefonkataloge i USA med disse " white pages " hvor du revereserer dvs. at du søker etter navn i stedet for tlf. nummer , her finner du også adressene til personene og så er det bare og sende av gårde brev hvor du forteller hvem du er , hvorfor osv. Dette har jeg også benyttet meg av med stort hell .

 

mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Bjørn, har prøvd litt på FB, men ikke fått svar. Vet ikke helt hva de er så redde for jeg? Avstanden til USA er jo ganske stor, og hvis jeg blir for irriterende kan de jo blokkere meg. Hadde jeg fått en slik forespørsel hadde jeg i alle fall svart. Har hatt stor glede av at jeg svarte en person på FB som spurte om noen hadde info om Ytre-Eide. Vi hadde felles aner viste det seg, og hun har blitt en koselig FB-venn. Ikke noe farlig det, syns jeg i alle fall.

 

Ellers er problemet det at den jeg leter etter akkurat nå er en som er akkurat litt for ung. Hun var nok ikke født i 1940, og jeg vet dessuten at denne personen jeg leter etter nå er skeptisk til slektninger. Hun har nemlig fått et "hemmelig barn". Det jeg egentlig vil hjelpe min slektning med (adoptivbarnet) er å gi han litt av historien sin tilbake. Ser ingen grunn til at han ikke skal få vite hvordan oldeforeldrene levde og hvor de kom fra. Det kan virke som, fra våre felles treff, at dette kan være en familie som dro fra Nordfjord til Amerika, men det er ikke akkurat mangel på slike hos meg for å si det slik! Så nå er det eliminasjonsmetoden. Får se hvor mange mulige jeg sitter igjen med når jeg er ferdig. Det blir en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.