Gå til innhold
Arkivverket

Emmy Thorentse Wilhelmsen


Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Hei der ute.

 

Min bestefar, Hans Fredrik Wilhelmsen, født Oslo i 1883 hadde en halvbror ved navn Emil Peder Torgersen, født i 1875, Oslo.

Han var gift (1896) med Anna Marie Hansen, født Skedsmo, Akershus i 1876.

De fikk 6 barn hvorav 3 som jeg ikke finner ut av.

 

Det er: Toralf Johannes Torgersen (de forandret navn til Wilhelmsen ca 1905) født i 1895, Oslo.

Emmy Thorentse Torgersen (-------------------------------------"---------------) født i 1897, Oslo.

Rolf Emil Wilhelmsen født i 1905, Oslo.

 

Når det gjelder Toralf Johannes, så er han sporløst forsvunnet, Jeg finner ikke ut om han var gift eller hvor han er begravet, eller om han emigrerte.

Emmy Thorentse ble muligens gift med en Foss. Det er det navnet som hun har på gravstenen. På gravstenen (Østre gravlund) finner jeg henner og 2 med Nilsen som etternavn og en person med Jarnes som etternavn. Finner ingen forbindelse der. Heller ikke hvem Foss hun var gift med og om de andre på gravstenen var i slekt med han.

Rolf Emil finner jeg ikke i kirkebøkene som døpt, men ut fra FT i 1910 for Oslo står det nevnte fødselsår.

 

Om noen kjenner til familien er jeg takknemlig for svar. De tilhørte Petri menighet i Oslo.

 

Terje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 1969.04.02.

Anmeldte dødsfall mandag 31. mars

 

Frk. Grete Irene Nilsen f. 1945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten 1969.02.27.

 

Fru Emmy Foss ble bisatt i Ostre krematorium. Lille kapell igar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Marie Jarnæs som er i samme grav som Emmy Foss er vel denne:

 

Aftenposten 2000.07.31

Jarnæs, Marie Oliane f. 05.07.1922

 

Så at det sto 6/7 -1922 på gravstøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei.

 

Jeg er barnebarn av Emmy Torentse Wilhelmsen, datter av Marie Jarnæs.

 

Hilsen Mona J. Andresen.

 

Det er ikke sikkert at trådstarter har fått melding om at det er aktivitet i dette emnet, for etter en oppdatering av forumet i juni, falt innstillingene for dette bort hos mange av forumdeltakerne. Det er derfor nødvendig å sjekke innstillingene: http://forum.arkivve...t/#entry1525505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Tusen takk for alle svar. Jeg er takknemlig for den intresse som dere viser for å hjelpe meg.

 

Skal ta kontakt med Mona J. Andresen for ytterligere opplysninger.

 

Terje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.