Gå til innhold
Arkivverket

Ole Mikkelsen, Frogn i Akershus - bodde på gården Fuglesang i 1801


Anne Gro Ek
 Del

Recommended Posts

Trenger hjelp til å finne ut mer om denne mannen. Her på gården Fuglesang i 1801: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=f18010214&gardpostnr=147&merk=147#ovre

 

Jeg har 4 barn fra hans ekteskap i 1789 med Maria Hansdatter(som var gift 1. gang med Nils Fuglesang): Maren, Abigael, Hans,og Mikkel. Har funnet dåpen til alle bortsett fra Maren. Maria Hansdatter døde og OM giftet seg med Maria Christiansdatter i 1802.

 

I følge FT 1801 skal OM være født rund 1760, jeg har notert Dal, men det behøver visstnok ikke være i Frogn. En liten observasjon: Da OM gifter seg 1. gang står han som Ole Mikkelsen Dahl, og da han gifter seg 2. gang står bruden som Maria Christiansdatter Dahl.

 

Er det noen som sitter på opplysninger om hvor Ole Mikkelsen/Michelsen/Michaelsen kom fra?

 

Takker for alle svar :)

 

Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Man bør jo vite, og ikke tro. Men jeg tror det henger sammen slik;

 

Father Mikkel HANSEN Dal i Oppegaard

 

Birth

abt 1730

 

Death

 

 

Burial

 

 

Marriage

 

 

Father

 

Mother

 

 

Mother

 

Birth

 

 

Chr

 

 

Death

 

 

Burial

 

 

 

Children

M

Ole MIKKELSEN Fuglesang

 

Birth

abt 1760

 

Chr

30 Mar 1760

Oppegård Kirke, Svartskog1

Property

1804

Fuglesang Farm; Fuglesang, Nesodden, Frogn

Death

1814

Fuglesang, Nesodden, Frogn

Probate

1814

Fuglesang, Nesodden, Frogn

Burial

 

 

Spouse

Maria HANSDATTER Flespield (1755-1800)

Marriage

28 Mar 1789

Ås kirke, Ås, Akershus2

Spouse

Maria CHRISTIANSDATTER Mellom-Dal (1775-1843)

Marriage

11 Sep 1802

Ås, Akershus3

 

M

Hans MIKKELSEN Bekk4

 

Birth

22 May 1757

Dal i Oppegaard5

Chr

26 Jun 1757

Nesodden Kirke5

Death

aft 1802

Drøbak, Akershus

Burial

 

 

Spouse

Johanne CHRISTENSDATTER Tomter/Skjellerud (1757-1802)

Marriage

28 Sep 1783

Frogn kirke, Ås6

 

F

Berte MIKKELSDATTER

 

Birth

 

 

Chr

 

 

Death

 

 

Burial

 

 

Marriage

 

 

 

 

1. Akershus fylke, Nesodden, Ministerialbok nr. 2 (1750-1768), Døbte 1760, fol.28 B.

2. Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Viede 1789, fol.573.

3. Aas Kirkebok Mini I 2, 1778-1813, Viede 1802, pg.594, no.16.

4. Ås bygdebok, Gårdshistorie 2, Bekk, pg.102.

5. Akershus fylke, Nesodden, Ministerialbok nr. 2 (1750-1768), Døpte 1757, fiche 1/2, pg?.

6. Aas Kirkebok Mini I 2, 1778-1813, Copulerede 1783, fol.566, nr.29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har Eva oppgitt den Ole Mikkelsen som også jeg mener er den mest sannsynlige personen.

Her er hans dåp ført i kirkeboken for Nesodden: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-30

og det er denne gården Dal det er snakk om: http://lokalhistorie...(Oppeg%C3%A5rd)

 

Som Eva er jeg også forsiktig med å konkludere med noe sikkert her, men det kan være greit å se litt på hvorfor antydningen i Frogn bygdebok om at Ole Mikkelsen kom fra Mellom-Dal i Frogn ikke ser ut til å stemme.

 

1, Det finnes ingen Ole med far Mikkel døpt i Ås i perioden 1755-1765, har heller ikke funnet en slik konfirmert.

 

2, Det var en bruker Mikkel Larsen på Mellom-Dal på den tiden O. M. burde vært døpt, men han har ingen sønn Ole, og i skiftene etter både Mikkel Larsen og hans kone nevnes ingen sønn ved navn Ole. Jeg tro at forfatteren av bygdeboka har antatt at O. M. var en sønn av Mikkel Larsen.

 

3, Jeg har vært gjennom det meste av tingbøkene for Frogn og Nesodden for denne perioden, og det er heller ikke der spor av noen O. M. på Dalsgårdene i Frogn. Det samme gjelder for pantebøkene diverse andre kilder jeg har vært innom.

 

4. Bruken av navnet Dahl ved vielsen til O. M. 1789. Som regel blir det spesifisert hvilken av de tre Dalsgårdene i Frogn en person kommer fra, henholdsvis Sønstedal,

Mellom-Dal eller Nord-Dal. Litt motstridende når det kun står Dahl ved O. M`s andre giftermål med Maria Kristiansdatter fra Mellom-Dal, men likevel er det et poeng. På den andre siden burde det like gjerne vært spesifisert at det var Dal i Oppegård ved vielsen i 1789.

 

Så langt er det altså ingenting annet enn en halv setning i en bygdebok som underbygger at O. M. skulle være fra Mellom-Dal.

 

Så kan vi se på ting som peker mot at Ole Mikkelsen Dal fra Oppegård kan være den rette personen.

 

1, Dåpen i 1760, den passer perfekt i forhold til senere oppgitt alder.

 

2, Han lever fremdeles i 1776 ved skifte etter faren som er nevnt i panteregisteret for Aker herred: http://www.arkivverk...80619621076.jpg

[En del av gårdene i Oppegård nevnes i enkelte kilder også i Aker, det ser ut til å vært litt varierende praksis i forhold til forskjellige administrative grenser].

 

3, Navneskikk, O. M.`s førstefødte sønn ble døpt Hans, det passer godt med morfaren Hans Fløyspjeld - men også med farfars far om O. M. kom fra Dal i Oppegård.

 

4, Tilknytning til Frogn, han som kan være bror til O. M. - Hans Mikkelsen Dal var gift med Johanne Kristiansdatter fra Skjellerud i Frogn, Hans solgte Dal i 1794 og kjøpte og flyttet til Bekk innerst i Bunnefjorden. Han solgte Bekk 1802 og flyttet til Drøbak. Det står litt om han og etterkommere her: http://www.vernefore...as_historie.pdf

 

Det er vel der det står, og som sagt har jeg ikke konkludert. Jeg har ikke funnet Ole Mikkelsen Dals konfirmasjon og har ikke undersøkt om det kan finnes et skifte etter hans mor.

 

Det er jo også en mulighet at Ole Mikkelsen fra Dal i Oppegård faktisk befant seg på Mellom-Dal i Frogn i tiden før vielsen i 1789 slik at Myckland kan ha rett - men kilde som kan underbygge det er vel enda ikke funnet. Nå ligger i hvert fall denne tråden på nettet og er søkbar, og da er det bare å håpe at nye opplysninger og innspill vil havne her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for grundig gjennomgang, Espen!

 

Jeg synes du har mange og sterke argumenter for at OM på Fuglesang er OM fra Dal i Oppegård, og at den lille setningen i bygdeboka er veldig tynn i forhold. Og ettersom jeg forstår er heller ikke forfatteren helt sikker. Pkt 1 - 3 i 1. avsnitt gjør det svært lite sannsynlig at OM er sønn på en av Dalsgårdene i Frogn. Jeg er ikke dreven i dette vi nå er inne på, men leser det du skriver og tenker.

 

i 2. avsnitt, pkt 2: Skiftet etter faren nevner 3 sønner, Hans, Ole og Michel Michelsønner. Finnes noen annen Ole Mikkelsen i riktig alder som vaker rundt uplassert og kan passe rett inn her?

 

Hva med Hans Mikkelsens barn? Ville det ikke vært naturlig at det var faddere fra Fuglesang ved en barnedåp eller omvendt? Jeg fant Hans Mikkelsens sønn Johan født i 1794. Jeg er ikke kjent nok til å plassere fadderne, men hvem kan Marthe Olsdatter Fuglesang, være? Kan hun egentig være en Nilsdatter, fra Maria Hansdatters ekteskap med Nils Pedersen Fuglesang, men av presten blitt sin stefars datter? Jeg aner ikke når hun ble født, så det er godt mulig at hun bare er et barn ved denne dåpen og totalt uaktuell. Men hvem er Marthe Olsdatter Fuglesang da? Jeg ser også at Maria Hansdatter Fuglesangs svigerinne, Sebille Abrahamsdatter Fløyspjeld var fadder. Men det kan være av helt andre grunner enn kontakten med Fuglesang.

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7548&idx_id=7548&uid=ny&idx_side=-86

 

Her ved OM's sønn Hans sin dåp i 1793 er det en fadder ved navn Johanna Christen/Christiansdatter Be????. Jeg kan ikke lese stedsnavnet.

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7548&idx_id=7548&uid=ny&idx_side=-82

 

Jeg finner ikke Marens dåp og de andre barna (Maria Hansdatters barn) har faddere mest fra Knardahl og Fløyspjeld.

Jeg har ikke sett på andre av Hans Mikkelsens barn, så hvis noen har gått gjennom dem og vet det ikke finnes spor m.h.t. faddere + Fuglesang, så si gjerne i fra :)

 

Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare helt kort nå, det står faktisk Marthe Nielsdatter Fuglesang - så der har du en forbindelse å legge til det andre.

 

Ved dåpen til Hans i 1793 er fadderen Johanna Christensdatter Bechensten -

 

Det finnes to Bekkensten, en nede ved sjøen i Oppegård og en ved Tomter i Frogn. Hun kan være en forbindelse mellom Oppegård og Fuglesang. Beboere på Bekkensten i Frogn er nevnt i bygdeboka.

 

Dette er spennende!

 

Utover det jeg har skrevet i #4 har jeg ikke undersøkt noe rundt familien fra Dal i Oppegård, men det finnes en eller to søsken til O. M. bl. a. en jente som døde ung. Kan komme tilbake om det, men tror ikke det vil fortelle noe om slektskap til O. M.

Endret av Espen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkemannen Mikkel Hansen Dal i Oppegård gifter seg 25 mars 1754 med pigen Mari Olsdatter: http://www.arkivverk...ny&idx_side=-90

At vielsen skjedde i Ås kan også være indikasjon på en forbindelse, men da må vi finne ut hvor i Ås og forhåpentligvis Frogn hun kom i fra - kirkeboka begynner såpass sent at vi neppe finner hennes dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panteboken for Aker, her er på høyre side på rekke og rad 4 forretninger som gjelder familien på Dal i Oppegård: http://www.arkivverk...y&idx_side=-280

De er datert 1783 og Ole Mikkelsen er fortsatt i live. Dette er så tettskrevet og smått at det vil kreve laang tid å forsøke å få på plass alt. Lagrer den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er begynner selve skiftet i til Mikkel Hansen Dal i 1776 i panteboken for Aker, helt til høyre:http://arkivverket.n...read/23703/460/

 

Det som kan være interessant her er at enken Marie Olsdatters bror var hennes lagverge, han het Hans Olsen Pugestad og var fra Ås. Pugestad kalles vel i dag for Pukstad og lå ikke i Frogn men i Ås hovedsogn - men han er jo et spor etter å finne ut hvor enken kom i fra.

 

Annet som blir nevnt er at avdøde ikke hadde slektninger i live som kunne være verge for de umyndige barna. Det er nevnt en søster til avdøde som var gift med Halvor Oppegård.

 

Edit:

 

Noen begravelse eller skifte etter Marie Olsdatter har jeg ikke klart å finne. Det begraves ei med rett navn fra Torbjørnrud i Oppegård i 1790, men om det er henne er usikkert.

Endret av Espen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange nye innspill!

 

Det sto Nilsdatter, ja - hvordan er det muli å få en N til å bli en O? Godt noen ser klarere enn meg ;)

 

Nå vippet vektskålen for OM, Dal, Oppegård enda litt, gjorde den ikke?

 

Jeg forstår at jeg må skaffe meg en oversikt over hvordan geografien ser ut/så ut, hvor gårdene lå i forhold til hverandre. Jeg er helt blank og det er et kjempe handicap. På områder hvor jeg er kjent er jeg mye mer ovenpå.

 

Og, jeg føler jeg meg lysår unna andres kompetanse på det nivået vi er nå, og det er vanskelig å bidra med noe vettugt. Når det gjelder pante- og skiftebøker kan jeg sikkert plukke ut navn, men å få ut viktig info greier jeg ikke.. Panteboken fra 1783 kan få den dyktigste til å miste motet.. Men jeg henger på og følger med. Skal førsøke å tenke lure tanker ;)

 

Men, jeg kan lete etter flere barn fra Hans MIkkelsen og faddere med tilknytning til Fuglesang.

 

Takk for engasjement, Espen!

 

Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har funnet gull med Marthe Nilsdatter Fuglesang som fadder for Hans Mikkelsens barn, dette er vel den første konkrete forbindelsen som er funnet mellom de to familiene :)

 

Jeg har prøvd å forfølge Hans Mikkelsen Dals svoger, Hans Olsen Pukstad fra Ås. Jeg har ikke noen bygdebok for Ås, det er godt mulig en slik vil gi svar på hvor han og søsteren kom i fra.

Jeg har sjekket panteregistere for Pukstad, i den første er han ikke nevnt, den neste som antagelig dekker den perioden han kom til gården mangler. Han dukker først opp i panteregisteret da han selger Pukstad i 1799. Ingenting å hente der altså. Så sjekket jeg vielser i Ås frem til 1773. Jeg fant 3 stk. Hans Olsen:

3/1 1762 Hans Olsen Sundby og Inger Simonsdatter Sundby.

18/4 1764 Hans Olsen Tirud? og Helvig Bentsdatter Tirud?

17/11 1771 Hans Olsen Dyster og Anne Gundersdatter.

 

Jeg håper jeg har klart å skaffe deg et kart, hvis lenken virker kan du klikke på håndflaten for å forflytte kartutsnittet.

Omtrent midt på finner du begge Kjøya på hver side av fjorden. Dal i Oppegård oppe til høyre ved Oppegård østre. Nord for Brevik ved sjøen står det Hasletangen, det er feil - det skal være Haslumtangen og er omtrent der gården Haslum ligger. Som du ser ligger den langt unna Kjøya ved Brevik, men Kjøya hørte til Haslum og har samme gårdsnummer. Fordi denne Kjøya ligger ved Dal i Frogn kan du også finne den navngitt som Dalskjøya.

http://www.norgeskar...,avinetBasemap2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har funnet gull med Marthe Nilsdatter Fuglesang som fadder for Hans Mikkelsens barn, dette er vel den første konkrete forbindelsen som er funnet mellom de to familiene :)

 

Jeg har prøvd å forfølge Hans Mikkelsen Dals svoger, Hans Olsen Pukstad fra Ås. Jeg har ikke noen bygdebok for Ås, det er godt mulig en slik vil gi svar på hvor han og søsteren kom i fra.

Jeg har sjekket panteregistere for Pukstad, i den første er han ikke nevnt, den neste som antagelig dekker den perioden han kom til gården mangler. Han dukker først opp i panteregisteret da han selger Pukstad i 1799. Ingenting å hente der altså. Så sjekket jeg vielser i Ås frem til 1773. Jeg fant 3 stk. Hans Olsen:

3/1 1762 Hans Olsen Sundby og Inger Simonsdatter Sundby.

18/4 1764 Hans Olsen Tirud? og Helvig Bentsdatter Tirud?

17/11 1771 Hans Olsen Dyster og Anne Gundersdatter.

 

Jeg håper jeg har klart å skaffe deg et kart, hvis lenken virker kan du klikke på håndflaten for å forflytte kartutsnittet.

Omtrent midt på finner du begge Kjøya på hver side av fjorden. Dal i Oppegård oppe til høyre ved Oppegård østre. Nord for Brevik ved sjøen står det Hasletangen, det er feil - det skal være Haslumtangen og er omtrent der gården Haslum ligger. Som du ser ligger den langt unna Kjøya ved Brevik, men Kjøya hørte til Haslum og har samme gårdsnummer. Fordi denne Kjøya ligger ved Dal i Frogn kan du også finne den navngitt som Dalskjøya.

http://www.norgeskar...,avinetBasemap2

 

Ås Gårdshistorie I, s 150 Pukstad;

Hans Åsmundsen Holstad og Samuel Hansen Holstad kjøpte hver sin halvdel av gården i 1749 for tilsammen 280 rdl. De skulle hver ha halvparten av husene. I 1751 solgte de hele Pukstad for 340 rdl til Hans Olsen, som kom til å sitte med gården helt til 1799. Hans var f. ca 1724 og sønn av Ole Hansen Ris, gift med Anne, f.ca 1728, datter av Jakob Alfsen Bjerke i Frogn. Barn: Ole, til Berg i Ås, Jakob f. 1754, Johannes f. 1757, til Haugerud, Sibylla f. 1760, Karen f. 1762, g.m. Anders Hansen Kroer N. -- Hans Pukstad var tømmermann og snekker..........

....... Sammen med sønnen Johannes kjøpte Hans Olsen nabogården Haugerud i 1799. For Pukstad fikk han 2500 rdl, for Haugerud betalte de tilsammen 2998 rdl. På Haugerud døde Anne i 1804, Hans i 1805.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ås Gårdshistorie I, s 150 Pukstad;

Hans Åsmundsen Holstad og Samuel Hansen Holstad kjøpte hver sin halvdel av gården i 1749 for tilsammen 280 rdl. De skulle hver ha halvparten av husene. I 1751 solgte de hele Pukstad for 340 rdl til Hans Olsen, som kom til å sitte med gården helt til 1799. Hans var f. ca 1724 og sønn av Ole Hansen Ris, gift med Anne, f.ca 1728, datter av Jakob Alfsen Bjerke i Frogn. Barn: Ole, til Berg i Ås, Jakob f. 1754, Johannes f. 1757, til Haugerud, Sibylla f. 1760, Karen f. 1762, g.m. Anders Hansen Kroer N. -- Hans Pukstad var tømmermann og snekker..........

....... Sammen med sønnen Johannes kjøpte Hans Olsen nabogården Haugerud i 1799. For Pukstad fikk han 2500 rdl, for Haugerud betalte de tilsammen 2998 rdl. På Haugerud døde Anne i 1804, Hans i 1805.

 

Kjempeflott Eva!

 

Regner med det er Ris i Nordby, det ligger jo ikke så langt vekk - og Bjerke i Frogn er helt på hjemmebane. Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Mikkelsens mor Marie Olsdatter og hennes bror Hans Olsen.

 

Det var skifte etter deres far Ole Hansen Ris i Nordby i 1730: http://arkivverket.n...read/23839/226/

 

Enken Siri Hansdatter

sønnen Hans Olsen 5 1/2 år

datteren Maria Olsdatter 3 år

 

Enken giftet seg på nytt med en Amund Aslaksen og ble boende på Ris. Patronymet er Hansdatter ved det første skiftet, da det ble skiftet etter

henne i 1740 er patronymet Larsdatter: http://arkivverket.n...read/23842/236/

 

Skifte etter avdøde Siri Larsdatter Ris:

Enkemanden Amund Aslaksen

 

Barn fra 1. ekteskap:

Hans Olsen 16 år

Mari Olsdatter 14 år

 

Barn fra 2. ekteskap:

Ole Amundsen 9 år

Johannes Amundsen 10 uker

Anne Amundsdatter 8 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjapp!! Her raser det inn med opplysninger!

Jeg fant gull! Det er gøy ;)

 

Takk for kart - det funket. Skal ha det tilgjengelig hele tiden og plassere hvert sted jeg leser om. Kanskje jeg blir bedre kjent.

 

Da må vel dette være den samme familien på Geni?

http://www.geni.com/people/Siri-Pukstad/6000000015346731894?through=6000000015346922029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det - hvorfor kalles hun Pukstad? Kanskje fordi noen synes det passet ;)

 

Jeg vet ikke noe om denne bidragsyteren på Geni, men har lært at alt må sjekkes mot kilder, (hvis det finnes). Men man kan være heldig noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei si det - hvorfor kalles hun Pukstad? Kanskje fordi noen synes det passet ;)

 

Jeg vet ikke noe om denne bidragsyteren på Geni, men har lært at alt må sjekkes mot kilder, (hvis det finnes). Men man kan være heldig noen ganger.

 

Ja, det går fint å bruke som pekepinn og sporing - ellers intet nytt å melde herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke særlig mye nytt fra denne fronten heller :)

 

Jeg vil foreløpig si takk for all god hjelp og stort engasjement - jeg føler at vi har knyttet Ole Mikkelsen Fuglesang enda et hakk tettere til Mikkel Hansen Dahl på Oppegård. I tillegg har jeg fått mye mer orden på disse menneskene!

 

Dukker det opp nye ting er det bare å løfte tråden opp igjen ;)

 

Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme og helt enig - sommeren har dessuten kommet for fullt, da blir tiden naturlig nok prioritert litt anderledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en oversikt av Eva over Hans Mikkelsen Bekks barn, med faddere. Sier ikke dette veldig mye - eller er jeg helt på bærtur?

 

1. Michael Hansen's dåp 9.april 1784 i Oppegård kirke, Svartskog, faddere Gunhild Ellevsdatter Oppegaard østre, Berte Michaelsdatter Dahl, Ingeborg Jacobsdatter Grønmoe, Jacob Jacobsen ibid, Peder Halvorsen Oppegaard østre.

 

2. Christian Hansen's dåp 31.juli 1785 i Oppegård kirke, Svartskog, Christians godparents were Helvig Carlsdatter Echornrud, Chatrine Bekkensteen, Berte Michelsdatter Dahl, Peder Halvorsen Oppegaard østre, Ole Michelsen Dahl.

 

Så Johans dåp som vi vet fra før med Marthe Nilsdatter Fuglesang som fadder.

 

5. Christian Hansen's dåp 4.mars 1798 i Nordby kirke, Ås, faddere Povel Christensen Schiellerud, Hans Jahnsen Engeland, Andreas Christensen Schiellerud, Maria Hansdatter Fuglesang, Christine Jensdatter Schiellerud, Maria Christensdatter ibid.

 

6. Maren Hansdatter's dåp 14.mai 1801 (Aas kirkebok), faddere Christen Christensen Beechevolden, Andreas Christensen Schiellerud, Marie Christensdatter ibid, Maren Simensdatter Stuberud.

 

I 1785 (dåp 2) vet vi at OM Dahl ennå ikke har kommet til Fuglesang(Edit: Ennå ikke giftet seg med Maria Hansdatter) så at han opptrer med OM Dahl ved denne barnedåpen er helt som det skal være. Berte Michelsdatter Dahl er nå knyttet til Hans Michelsen Bekk, og Maria Hansdatter Fuglesang er fadder for Hans MIchelsens barn etter at hun giftet seg med OM. Bare så gresselig dumt at ikke OM ikke kunne blitt spurt om å være fadder sammen med sin frue..

 

Hva mener ekspertisen? ;)

 

Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Løfter opp denne gamle saken. Det stemmer at Hans Michelsen Bekk var bror av Ole Michelsen Fuglesang. Det kommer fram ved skifte etter Ole Michelsen der verge for de umyndige døttrene i første ekteskap var faderbroren Hans Bekk i Drøbak. Du finner dette og mye mer under lenken nedenfor.

Videre kan nevnes at jeg holder på å registrere etterkommere av Giøe Gulbrandsdatter Botner og Ole Michelsens første hustru Maria Hansdatter er en av disse. Du kan følge Marias aner tilbake til den yngre Botnerslekten i Høland ca. 1500.

http://slektsforskning.com/login/person/anetre1/tekst1/Maria Hansdatter Floyspjeld.asp

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.