Gå til innhold
Arkivverket

slekt


Lars H
 Del

Recommended Posts

Hei. jeg skulle hatt hjelp til og finne mer om mine slektninger. Ole hegdal inderøy. nermere slekt ville ønskes Born Olag hegdal Namdalseid/ sagbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars,

 

Hvis jeg forstår deg rett leter du etter en Ole Hegdal fra Inderøy som fikk en datter? Olag Hegdal i Namdalseid?

Har du noe årstall på når noen av dem er født. Hvem giftet Olag seg med? Det skal ikke være Olga? Jeg har en

Ole Olsen Hegdal fra Inderøy som fikk en datter Olga i Namdalseid, men uten noen fødselsår e.l. er det vanskelig å

si om det er den du leter etter.

Tror du skulle ha postet dette spørsmålet i brukeforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ole olson hegdal sitt føseldato er 1852 omkring. Som jeg tror fikk en sønn som het olaf hegdal/heggdal , født 1879 død 1960.

skulle gjerne ha hatt far til ole olson hegdal med nermere slekt???

 

Mener Olaf var gift med Ellen Kjerstina Sørhøy født 1884 omkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Martin Olsen Hegdal f 1852 på Inderøy g m Sigrid Anna Elisabet (Serianna) Johannesdtr f 1856. De hadde 8 barn.

Oles foreldre:

Ole Larsen Haugberg f 1809 g m Johanna Bergitte Knudsdtr f 1819. De hadde ihvertfall 7 barn.

Foreldrene hennes var

Knud Johnsen og Ingeborg Olsdtr. De hadde ihvertfall 3 barn.

Foreldrene hans var:

Lars Tørrissen Haugberg f 1758 og kona Berit Henrichsdtr Kvam f 1772 på Inderøy.

De hadde 10 barn.

 

Berits foreldre:

Henrik Hansen Kvam f 1727 og Beritte Olsdtr d før 1801.

De hadde 8 barn

Lars foreldre:

Tørris Larsen Hegdal f 1724 d aft 1801 og kona Ellen Ottesdtr d før 1801.

Tørris far var Lars Tørrissen Hegdal f abt 1680 d 1784.

Lars far var Tørris Larsen Hegdal.

Sistnevnte Tørris hadde ihvertfal også sønnen Peder.

 

Det er kun 2 av barna til Ole Martin Olsen jeg har forsket på, ettersom de er inngiftet i min slekt,

så her kommer nok mesteparten av informasjonen på de andre fra bygdebøker evt slektsbøker.

Men Inderøy har godt med kirkebøker etc så her burde det være greit å sjekke en god del.

 

Skal du ha noe på kona til Ole Martin Olsen må du heller sende meg en email til

ahildrum@gmail.com

ettersom det blir for mye å legge ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.