Gå til innhold
Arkivverket

My Heritage: hjelp til utskrift av slektstre


Terje Juelsrud
 Del

Recommended Posts

Hei !

 

Vi har gratisutgaven av My Heritage og har lagt inn 6 generasjoner.

Lurer på hvordan vi må gå fram for å få skrevet ut et slektstre, uten å oppgradere til Premium.

 

Takk for evt. svar.

 

Terje Juelsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forbudt å spørre om noe på to ulike forum? Jeg skjønner at det ikke er vits å ha lange slektstråder gående parallelt, men dette er vel et enkelt og greit spørsmål?

 

Ellers kan jeg dessverre ikke hjelpe, bruker et annet program selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forbudt å spørre om noe på to ulike forum? Jeg skjønner at det ikke er vits å ha lange slektstråder gående parallelt, men dette er vel et enkelt og greit spørsmål?

 

Ellers kan jeg dessverre ikke hjelpe, bruker et annet program selv.

 

 

 

 

Det er ikke forbudt, men det kan jo være kjekt å vite for de som eventuelt vil svare. B)

Har man fått svar i nabokanalen, er det jo bortkastet tid og arbeid å svare her, og vice versa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Det er ikke forbudt, men det kan jo være kjekt å vite for de som eventuelt vil svare. B)

Har man fått svar i nabokanalen, er det jo bortkastet tid og arbeid å svare her, og vice versa!

 

Ikke for den som bare sporadisk er innom den andre "kanalen" :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette er vel en sånn type spørsmål som enten vet man svaret, ellers så vet man det ikke. Jeg tror neppe noen verken her eller på det andre forumet vil føle seg kallet til å sette i gang større undersøkelser for å kunne svare på et slikt spørsmål.

 

Når det er sagt har jeg en følelse av at gratisutgaver av kommersielle program ofte kan være begrenset nettopp på den måten at for eksempel utskriftsmodulene ikke følger med. De vil nok gjerne at du skal kjøpe full pakke, og gratisutgaven skal derfor betraktes som en demo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Derfor er det jo kjekt og informere om at samme spørsmål er lagt ut samtidig et annet sted, hovedsakelig frekventert av de samme folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Derfor er det jo kjekt og informere om at samme spørsmål er lagt ut samtidig et annet sted, hovedsakelig frekventert av de samme folkene.

 

Forstår, og det forteller at jeg må inn i den andre kanalen hvis jeg er interessert i svaret :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår, og det forteller at jeg må inn i den andre kanalen hvis jeg er interessert i svaret :-)!

 

 

 

 

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

 

 

Her forandres svarene fortetere enn man siterer de. Påenget mitt, og som det er diskutert side ned og side opp på begger fora i årevis, er at det er fullt mulig å opplyse om at samme ting er forespurt annet sted samtidig. Og da er er ikke mer enn vanlig høflighet at man opplyser om dette, med en link til det andre stedet.

Nå freste det akkurat en debatt om dette i forrige uke, så jeg trodde nesten det var utdebatert nå. Og svarene ble vl gitt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg mener som Leif at dette var et spørsmål i en litt annen kategori. Enten har man svaret eller ikke. Selvsagt kunne han fortalt at han la ut spørsmålet et annet sted, men syns at svaret han fikk var litt unødvendig brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg mener som Leif at dette var et spørsmål i en litt annen kategori. Enten har man svaret eller ikke. Selvsagt kunne han fortalt at han la ut spørsmålet et annet sted, men syns at svaret han fikk var litt unødvendig brutalt.

 

 

 

Er det brutalt å opplyse om at spørsmålet også er lagt ut på et annet forum samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Hvis man ser at spørsmålet er lagt også et annet sted, sjekker man der før man kanskje der

før man svarer.

Kan overhodet ikke skjønne at det er brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Vi har gratisutgaven av My Heritage og har lagt inn 6 generasjoner.

Lurer på hvordan vi må gå fram for å få skrevet ut et slektstre, uten å oppgradere til Premium.

 

Takk for evt. svar.

 

Terje Juelsrud

Jeg bruker samme program og har diverse alternativer. det kommer an på hvordan du vil det skal se ut.

Enten kan du velge å skrive det ut som et Diagram eller du kan skrive det som en rapport.

Håper dette var til noe hjelp :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme program og har diverse alternativer. det kommer an på hvordan du vil det skal se ut.

Enten kan du velge å skrive det ut som et Diagram eller du kan skrive det som en rapport.

Håper dette var til noe hjelp :rolleyes:

 

Hei og takk for svaret ditt !

Vårt mål er å kunne skrive ut et slektstre (formet som et tre) for 6 generasjoner på ett A4 ark, som er det største formatet vi har på vår printer. Fordi skriften da vil bli liten, er neste skritt å gå til et kopieringsfirma og få A4 arket forstørret passelig opp.

Ville gjerne få spørre deg om du kjenner fremgangsmåten for å lage en slik "treformet" A4 utskrift for 6 generasjoner ?

 

Med beste hilsen og takk ifra

 

Terje Juelsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt - siden jeg ikke bruker dette programmet:

Jeg vil tro det er bedre å lagre filen med slektstreet på en minnepinne eller annet lagringsmedium, slik at fotobutikken kan skrive ut filen i ønsket format derfra. En papirutskrift blir vel utydelig ved forstørring. Lagringsformat kan vel være både .jpg eller PDF, vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt - siden jeg ikke bruker dette programmet:

Jeg vil tro det er bedre å lagre filen med slektstreet på en minnepinne eller annet lagringsmedium, slik at fotobutikken kan skrive ut filen i ønsket format derfra. En papirutskrift blir vel utydelig ved forstørring. Lagringsformat kan vel være både .jpg eller PDF, vil jeg anta.

 

Hei så mye og takk for meldingen !

 

Dette høres ut som en fin løsning, vi sjekker med vår lokale foto/ kopieringsbutikk.

 

Alt godt ifra

 

Terje Juelsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.