Gå til innhold
Arkivverket

Nils Mogensson Rygg i Gloppen - storarta oversikt over borna hans


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

Kjell Fredly sit for tida med nasa i bergenske skifteprotollar, og har sendt meg dette skiftet (høgre side) som viser at Nils Mogensson har 7 born med 2 koner. To av dei har eg hatt i gloppe-basen min før, utan å vite at dei skulle knytast til Nils som far.

 

Så i kveld er det nesten som ei lita julaft her med opning av uventa presangar - takk, Kjell!

 

Eg går ut frå at "Berent" = "Byrge/Borger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tenke deg å lage en enkel og grei oversikt over Nils Mogenssons to ekteskap og vilke barn som hører til hvor. Jeg går meg fort vill i slike skifter og ender som regel om med feilt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje i mål sjølv, men er i alle fall komen til dette:

 

Fullbror Elling - busett i Gloppen.

 

Fullbror Berent - dette må vere han som vi kjenner som Borger/Byrge på Grov i Gloppen; han er død og etterlet seg sonen Nils i Holland og dottera Malene (dette må vere Else Malene); død og etterlatande dotter Marte, oppgjeven å vere 24 år; denne alderen stemmer ikkje heilt med det eg har frå før.

 

Halvbror Mons, død og etterlatande seg ei dotter Malene gm Hans Nilsen i Bergen - sjølv om Mons står til slutt må han truleg vere frå eit fyrste eksteskap, om han skal rekke ei dotter som gifter seg i 1734 (som eg har funne ho gjer).

 

Fullsyster Malene Nilsdtr, død og etterlatande seg borna Nils Olsson Rygg og Malene Olsdtr gm Tollev Olsson Mardal. Her fekk eg knytt ei lenke mellom to kjende familiar.

 

Så fullsyster Lisbet Nilsdtr - henne har eg også i basen frå før, men med ukjent opphav - ho er gift med Ola Pederson Hope, og skiftet gjev litt nye opplysningar om borna hennar.

 

Nils Mogenson hadde også sonen Peder som døydde i 1696, 32 år gammal. Han trur eg må vere frå det andre ekteskapet.

 

Her er mykje lesestoff her, og eg har på langt nær forvissa meg om at eg har fått ut alle opplysningane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så langt Aase. Stemmer det at den ene kona het EllenNielsdtr? Og om så er hva vet du om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elen/Eli er den systera det er skifte etter, enkje etter Lars Tonning. Eg har ikkje namn på noka kone.

 

Kanskje er dette ein god kandidat til halvbroren Mons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser faktisk ikkje bort frå at Nils Mogenson har fått barn i Bergen - tilknytinga til byen er i alle fall sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye info om denne familien, jeg hadde kun sønnen Elling i min database fra tidligere. Men det er ingen Mons Nilsen (i noen skriveform) som har fått en datter som begynner med Mal i Bergen frem til 1815.

 

Men dette er kanskje datteren Malene's vielse i 1734.

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=55&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=1906&merk=1906#ovre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det trur eg og. Eg ser der er mykje opplysningar vidare i skiftet og, men slit med å lese alt samanhengande. Det går nok med litt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan imidlertid ikke se at de fikk barn i Bergen. Vet du noe mere om Malene og henes videre skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur det må vere rette Bernt/Byrge. Det kan virke rart at desse to namna kan brukast om kvarandre, men eg må stadig dra fram bygdeuttalen for Byrge/Borger/Børre etc - Bærå. Og det er ikkje umuleg at det kan bli tolka som Berent/Bernt.

 

Erik er son til Nils Olsson Rygg og skal sannsynlegvis ikkje knytast til denne slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for avklaringen vedr. Erik. Jeg var wn smule usikker på om der var flere brødre som eventuelt kunne ha dødd uten livsarvinger før Elen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elles er mitt inntrykk at denne Rygg-familien, og likeeins Tonning som Eli er gift inn i, nærmast er for langpendlarar å rekne - Bergen/Nordfjord omeitanna.

 

Svært artig å sjå øverst på neste side at dødsfallet skal kunngjerast (er kunngjort?) både i danske og amsterdamske "adviser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Jeg henter denne opp igjen fra 2012.

Har der dukket opp flere opplyninger knyttet til Nils Mogenson Rygg og hans opphav,hustruer og barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.