Gå til innhold
Arkivverket

Etterlyser etterkommere etter Peter and Christina Oakland i USA


Bjørg Marit Baustad Grastveit
 Del

Recommended Posts

Ja, jeg tror mange utvandret til Amerika. I denne søskenflokken på 11 var det 3 som emigrerte og et par andre som var innom og kom hjem igjen. Ut fra de navnene du nevner er de ukjente for meg. Vet ikke hvor mange bruk det var på Økland, så de kan jo være fra en nabogård.

Foreldrene til Peder Johan var Ole Pedersen Økland og Lisabeth Pedersdotter Braatveit.

Foreldrene til Ingeborg Kristine var Lars Svensen Egeland og Magnhilde Mikkelsdotter Ekeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Mitt navn er Shawn Oakland. Min far var Myron Oakland som var sønn av Lawrence Oakland.
Lawrence var sønn av Peter og Christina.
Mesteparten av Oaklands er begravet i Betania Cemetary sør for Rhame, North Dakota.
Jeg har to gutter, Cole, alder 16, og Wyatt, 13 år. Jeg tror at vi er de siste Oakland gutter foruten Jeff Oakland i Rhame.
Jeg har en familie slektsforskning diagram hvis jeg kan finne. Jeg kan det sende e-post til deg når jeg finner den.
Ta gjerne conact meg når som helst.

Lawrence og Ona Oakland hadde fem childre.
Opal Sunden
Myron Oakland
Carol Vail
Linda Aasen
Joann Lutz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FIND A GRAVE:

 

Opal Oakland Sunden

Birth:  1935 Death:  1998 trans.gif   Burial:
Bethany Lutheran Church Cemetery
Rhame
Bowman County
North Dakota, USA  
Edit Virtual Cemetery info [?]  
Created by: Ron Penn
Record added: Nov 30, 2013
Find A Grave Memorial# 120984906

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=sunden&GSfn=opal&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=120984906&df=all&


March 20, 2013 12:00 am
 

Clinton A. “Clint” Sunden passed away peacefully on Saturday, March 16, 2013, from complications of lung cancer.

Clint was born on Nov. 4, 1957, to Carlyle and Opal Oakland Sunden, the second of four children. Clint was born and raised in Billings. As a kid, he loved baseball and his family was very active in Little League in the Heights. Following high school, he enlisted in the Navy and was stationed in Guantanamo Bay, Cuba. Upon his return, he met and married the love of his life, Twila Lennick, on Nov. 17, 1979. They have two beautiful daughters who, along with the grandchildren who came later, he adored. Some of his favorite memories were of camping with his family at Emerald Lake.

Clint was very personable and well-liked by everyone he ever met. He was truly the epitome of “a nice guy.” This served him well in his endeavors as a salesman. Over the years, he worked at many different places, most notably, Frontier Chevrolet, Eagle/Lowe’s and Reporter Office Products (Office 360). He was also proud to have been a partner in Custom Topper. He loved to build things with his hands and passed this on to his grandson Michael. His other hobbies included bowling, camping, hunting and anything social.

Clint was preceded in death by his parents.

He is survived by his wife of 33 years, Twila; daughters Christine (Bryan) Hess of Bozeman and Michelle Sunden of Billings; grandchildren Michael Mill, Madalynn and Mackenzie Hess; brother Clayton (Melanie) Sunden; sisters Dixie (Randy) Pickard and Darcy Schmaing; in-laws Floyd and Janice Lennick, Farron and Kathy Lennick, Jerry and Vonnie Bradbury; as well as many nieces, nephews, aunts, uncles and cousins.

Clint will be greatly missed by all who knew him; we have lost one of the kindest people we ever knew.

Memorial service and luncheon will be at 11 a.m. Friday, March 22, at Harvest Church Lockwood Campus at 1413 Rosedbud Lane, followed by military burial at Yellowstone County Veterans Cemetery in Laurel.

Copyright 2014 The Billings Gazette. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDcQFjAC&url=http%3A%2F%2Fbillingsgazette.com%2Flifestyles%2Fannouncements%2Fobituaries%2Fclinton-a-clint-sunden%2Farticle_da2bc166-b22d-56e9-af68-6ddcdc9bcb77.html&ei=iGwCU6eUKsiBywOvhYHQCg&usg=AFQjCNG5GGw60Vl7ig8OqvIVZ5coM5XumQ&sig2=ENa30FJwXlU3Y14Ju562pg&bvm=bv.61535280,d.bGQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.