Gå til innhold
Arkivverket

Gifte i Kinn 1776 - leitar etter deira opphav.


Egil Russøy
 Del

Recommended Posts

ungkar Rasmus Olsen og enke Alis Jonsdotter blei gifte i Kinn prestegjeld i 1776. Dei er då oppgitt med bustad henholdsvis Svanøe og Erikstad. http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=62&filnamn=vi14371689&gardpostnr=1322&personpostnr=2644&merk=2644#ovre

 

Alis Jonsdotter var tidlegare gift i 1764 med Cornelius Nielsen Erikstad http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=65&filnamn=vi14371689&gardpostnr=1043&personpostnr=2086&merk=2086#ovre

 

Alis døyr i 1791, oppgitt å være 54 år gamal, dvs. fødd kring 1738. I skifte etter ho er det oppgitt to barn frå kvart ekteskap, Carsten og Niels i første og Cornelius og Ananias i andre.

 

Enkemann Rasmus Olsen giftar seg opp igjen med (per)nille Simonsdotter frå Stavang (ho har eg kontroll på). http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=70&filnamn=vi14371689&gardpostnr=1562&personpostnr=3124&merk=3124#ovre

 

I 1801 er Rasmus Olsen oppgitt å være 53 år, dvs. fødd kring 1749. http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=76&filnamn=f18011437&gardpostnr=92&personpostnr=1938&merk=1938#ovre

 

Utfordringa er altså opphavet til Rasmus Olsen og Alis Jonsdotter.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Egil.

 

Når det gjelder Alis, så er også jeg helt blank. Men Rasmus Olsen skal være sønn av Ole Andersen Øren ca. 1716 til etter 1766 og kona Anne Rasmusdtr. Ommedal (Gloppen) 1700 - 1760. De giftet seg i Gloppen 20.06.1748. Foruten Rasmus har jeg også notert disse barna:

 

Ingeborg født 1752, Guri 1754 og Gjertrud 1758. Barna skal være født på Øren.

 

Jeg ser at jeg i en note har skrevet Tyvoll bak Alis med spørsmålstegn bak. Men om det er hold i den antagelsen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torodd Kinn sine anar:

Tipptipptippoldeforeldre IX på Erikstad i Flora

80. Rasmus Olsson

f. ca. 1748, anten Øyra i Flora eller Ommedal i Gloppen

far: 160. Ole Andersson

81. Nille Simonsdotter

f. 1759, Stavang i Flora

far: Simon Olsson

 

 

Opphavet til Rasmus er ikkje heilt sikkert fastslått, men det er svært truleg at han var son av Ole Andersson Øyra og Anne Rasmusdotter frå Ommedal i Gloppen. Ved skiftet etter Anne Rasmusdotter i 1760 levde sonen Rasmus på 12 år, og han er den einaste kjende Rasmus Olsson i Kinn med om lag rett alder i høve til den som er oppgjeven ved folketeljinga i 1801.

 

Nille var fødd og voks opp i Stavang.

 

Rasmus gifta seg først med Ales Jonsdotter i 1776. Då vart han skriven som busett på Svanøya. Ales var enkje og hadde budd på Erikstad. Ho hadde vore gift med Kornelius Nilsson. Rasmus og Ales busette seg òg på Erikstad, og Rasmus bygsla garden frå 1779. Ales døydde i 1791.

 

http://www.toroddkin...nar_Anders.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode innlegg.

 

Når det gjeld Alis, så ser det ut til at du har rett Rune i at ho må være fødd på Tyvold (også syskena hennar). På slutten av 1760 talet må Kari Torgeirsdotter som enke ha flytta til Tyvåg (Borni konf. Tyvold 1764, Carsten konf Tyvåg 1771), etter at hennar mann (og Alis og syskena sin far) Jon Olsen Tyvold døde i 1756. (Det var opprinneleg 8 barn i fylgje skifte etter Jon Olsen Tyvåg.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Olsson og Kari Torgiersdtr. giftet seg i Førde 21.06.1733. Han var angivelig fra Slåttene mens det var mer usikkerhet rundt Kari. Det står Stranden/Eikeland i Fylkesarkivet Sogn og Fjordane sin database over vigde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt interessante opplysningar i "Soga om Flora", som koblar Jon Olsen til Apalset i Naustdal.

 

Opplysningar frå Tyvold:

1744, skjøyte til Jon Olsen frå Elias Person. Jon hadde styrt Apalset, og Elias vart hans ettermann der.

1744. Jon Knutson Tyvold skjøytte jorda til Jon Olavson Apalset

1756. Enka Kari Torgeirsdotter hadde jorda (Kornelius Eliason Apalset tinglyste odelsrett)

1758. Ole Jonsen Tyvold fekk skjøyte på jorda .... etter far hans Jon Olsen

1761. Ole Jonsen Vågane stemnde mor si, Kari Torgeirsdotter Tyvold for at ho ikkje let han få jorda, hans eigedom. Ho orsaka seg med at ho hadde små born

1768. Ole Jonsen Tyvold og mora Kari Torgeirsdotter gjorde semje såleis: Han skulle få jorda .... og gje ho kår.

1766. Odelsløyserett på Tyvold. Kornelius Eliassen på Gryta mot Ole Jonsen Tyvold. ....... Men Kornelius tapte i retten. Jon var morfar hans Kornelius. Faren Elias Person var galen då jorda vart seld, og då var Kornelius eit barn ......

 

Det finnes lite opplysningar om Jon Olsen i BB Naustdal om garden Apalset, men Elias Person er her på bnr 1, og han var gift i andre ekteskap med Dordi Jonsdotter som då må ha vore ei dotter av Jon Olsen. (ikkje heilt enkelt å lese skifte etter Jon Olsen, men eg ser i utg.p. ikkje nokon Dordi der).

 

Elias Person er i følgje BB Naustdal son av Per Olsen Apalset. Han døydde der i 1759. Eit av borna han fekk med Dordi er då den ovanfornemnde Kornelius, f. 1737.

 

Under bnr 2 finn vi opplyst Jon Olsen i perioden kring 1737 til 1744. Kona ukjend. Kjende born: Marta f. 1737, Trone f. 1740, Per f. 1742. Bruket vart skilt ut frå bnr 1 kring 1737, då Elias på bnr 1 delte det opphavelege bruket med Jon Olson.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jone Olsson og Kari Torgiersdtr. giftet seg i Førde 21.06.1733. Han var angivelig fra Slåttene mens det var mer usikkerhet rundt Kari. Det står Stranden/Eikeland i Fylkesarkivet Sogn og Fjordane sin database over vigde.

 

Då har vi fått plassert dei sånn cirka. Men Dersom det er rett at Jon var mor til Dordi som gifta seg med Elias Person Apalset kring 1737, så må Jon ha vore gift før.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dert var interessante opplysninger Egil. Jeg er ikke helt stø på geografien i området, så hvor kommer Slåttene inn i bildet? Kan det eventuelt stå noe om Jon der?

 

Jeg ser av 1701 mantallet at det er en gård Slotten i Jølster og der befinner det seg en Olle Pedersen 46år som oppsitter. Kan det være Jon's far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå BB Naustdal om Trodalsstrand.

 

1706 - 1738: Torgeir Martinsson f. kr. 1699 på Trodalsstrand. d. 1741.

Truleg hans born:

Kari gift 1733 med Jon Olsen Slåttene

Marta, neste brukar

 

Andre familiar på Trodalstrand:

1734-1736

Jon Olsen frå Slåttene, d. kr. 1756. Gift 1733 med Kari Torgeirsdotter f. på Trodalstrand. Frå 1737 hadde dei bnr. 2 på Apalset, men i 1744 fekk dei bruk på Tyvollen.

Born:

Ola f. 1734 bst Tyvollen

Alet f. 1735

Marta f. 1737

Trone f. 1740

Per f. 1740.

 

Då ser det ut til at vi har fødestaden både til Kari og Alet.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dert var interessante opplysninger Egil. Jeg er ikke helt stø på geografien i området, så hvor kommer Slåttene inn i bildet? Kan det eventuelt stå noe om Jon der?

 

Jeg ser av 1701 mantallet at det er en gård Slotten i Jølster og der befinner det seg en Olle Pedersen 46år som oppsitter. Kan det være Jon's far?

 

Det er nok snakk om Slåtten i Angedalen i Førde. Ikkje så langt frå Eikeland, som igjen ikkje ligg så langt frå Trodalstrand.

 

Eg har dessverre ikkje BB Førde, slik at eg kan ikkje finne ut kva som står der. Eg finn ikkje Slåtten i MT 1701 i farten. Kanskje den er ført under Kvål (Qwall), men eg finn ingen Jon Olsen der. Kanskje har berre Jon vore i teneste der i 1733, på same måte som Kari kanskje var på Eikeland?

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen vedr. Slåttene. Det kan jo godt være som du sier , at de bare oppholdt seg på nevnte gårder ved vielsen, men man kan jo kanskje be om et oppslag i bygdebok for Førde for å sjekke om det kan stå noe om ham der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står lite i bygdebok for Førde så langt tilbake. Slåttene gnr 23 i Angedalen i Førde

"Ole Antonsen f.kr. 1661 , ført som dreng her i 1701 og brukar i 1707 til 1724. Då overtok eigaren, Inger Bugge, gardsdrifta fram til 1749" Dette kan jo være far til Jon Olsen, men det står det altså ikke noe om.

 

Sogn og Fjordane fylke, Førde, Ministerialbok nr. A 2 (1728-1748), Kronologisk liste 1733, side 45.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11403&idx_id=11403&uid=ny&idx_side=-45

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070227240536.jpg

Langt nede på venstre siden. Trolovet 9 mai 1733 Jon Olsen Slåttene og Kari Torgersdtr Stranden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Randi for at du sjekka.

 

Ei lita utfordring er at dersom det er rett at Jon Olsen er far til Dordi som gifta seg med Elias på Apalset i 1837, så burde vel Jon være fødd før 1701, og at Jon då var gift før han gifta seg med Kari i 1733.

 

Problemet er manglande høvelege kandidatar i Førde manntalet for 1701.

 

Det kan då være at Jon ikkje var frå Førde (kanskje Jølster eller Gloppen?).

 

Det kan også være feil at Dordi er ei dotter av denne Jon. (Eg har ikkje funne noko registrering som gir fødselsår/alder verken på Dordi eller på Jon).

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da ville det vel stått ved trulovinga i Førde kirkebok at han var fra en annen bygd? Når det står Slåttene og ikke noe mer, tenker jeg at en må gå ut fra at det er Slåttene i Førde? Men han kan selvfølgelig ha vært dreng der eller noe sånt rundt 1733.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.