Gå til innhold
Arkivverket

Tyding av Idd: 1770-1814, Ministerialbok


Pia
 Del

Recommended Posts

Skulle gjerne hatt hjelp til å tyde alt som står her:

 

Side 198 Barn nr3 16. Desember Ole med Far Ole Brynhildsen

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=100&uid=44606&urnread_imagesize=gigant&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R2714%25021%2581B%25C5J%25D6%2599V%2586%2506%2506%25D6%25B5%2500%25C9%250A%2509%25E1

 

Håper at noen kan hjelpe, på forhånd takk

 

Mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permanent lenke til den aktuelle siden skal vel være denne.

 

Jeg er ikke kjent i området så jeg tør ikke prøve meg på stedsnavnene. Det får noen andre hjelpe med. Jeg er heller ikke sikker på fornavnene til første og siste fadder.

 

Fødselsdag: 16de December

Døbsdag: Samme Dag i ?????? Kirke

 

Dreng Ole. Forældre: Ole Brynildsen ?????tangen /: Plads under ???? :/ og Sidsel Svendsdatter. Faddere: ????? Andersen, Erik Tønnesen, Anna Hansdtr, Inger Jonsdtr, Mette(?) Pedersdtr.

 

Under mødrenes Indledningsdag: 27de Januar, 3die S. e. Helligtr[e]K[onger]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permanent lenke til den aktuelle siden skal vel være denne.

 

Jeg er ikke kjent i området så jeg tør ikke prøve meg på stedsnavnene. Det får noen andre hjelpe med. Jeg er heller ikke sikker på fornavnene til første og siste fadder.

 

Fødselsdag: 16de December

Døbsdag: Samme Dag i ?????? Kirke

 

Dreng Ole. Forældre: Ole Brynildsen ?????tangen /: Plads under ???? :/ og Sidsel Svendsdatter. Faddere: ????? Andersen, Erik Tønnesen, Anna Hansdtr, Inger Jonsdtr, Mette(?) Pedersdtr.

 

Under mødrenes Indledningsdag: 27de Januar, 3die S. e. Helligtr[e]K[onger]

Tusen Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser dåpen som samme dag som ovenstående barn, altså 26.12, 2. juledag, og kirken kan være Enningdal kirke.

 

Plassen de bor på ligner, som Ken sier på Fi??ertangen. Gårdsnavnet begynner på B(se B'en øverst på siden i "Børn")og den ender vel på "bye". Jeg kommer ikke inn på 1801 tellingen, men kanskje du finner både gården og plassen der hvis ingen andre kommer på banen med hele løsningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror plassen heter "Fiskertangen" og den første fadderen "Torgal Andersen". Siste fadder leser jeg som "Mette Pedersdatter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.