Gå til innhold
Arkivverket

Kvifor skal det vera so vanskeleg å få opplysningar frå Namsos?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i årevis freista finna litt fleire detaljar om denne huslyden som mellom anna er drøfta i tema #64895 (http://da2.uib.no/cg...=&spraak=#anker), men utan resultat. No er eg rett og slett "overfrustrert":

 

~~~~~~~~~~~~

 

Anna Petrine Emilie Olsdotter Hillestad, fødd i Fosnes 19.1.1884, døydde på Barstad i Klinga, Namsos 15.7.1962. Anna gifte seg første gongen

 

##### (dato og stad? - etter 1910, men truleg før 1915 - kanskje i Namsos?)

 

med ein Petter Foss.

 

##### (kven var han? han var vegarbeidar og skal ha mist livet ved eit ulukkeshende i Væmundsvik, Namsos, kan henda i januar1916, då ein Petter Foss vart gravlagd i Namsos?)

 

##### (bustaden deira?)

 

Anna gifte seg so att i 1925

 

##### (dato og stad? - truleg Klinga, Namsos?)

 

med enkjemannen Kristian Marius Juliusson Barstad, fødd i Klinga 21.8.1876. Han døydde på Barstad 10.9.1956. Kristian gifte seg første gongen

 

##### (dato og stad? - kring 1898? - Namsos eller Klinga?)

 

med Elvine Kirstine Iversdotter, fødd på Hjelde i Beitstaden 2.12.1872. Ho døydde på Barstad i Klinga 28.1.1907. Kristian var gardbrukar på Barstad i Klinga, Namsos og budde der levetidi ut. Anna fekk ikkje born i nokon av ekteskapi sine, men Kristian Barstad fekk ein son, som var frå første ekteskapet hans.

 

~~~~~~~~~~~~

 

Eg ville verta sooo lukkeleg om nokon av desse manglande detaljane kunne gravast fram og takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig fordi kirkebøkene for Namsos mangler for det tidspunktet du leter etter.

Har du forsøkt å spørre kirken i Namsos om noen av disse svarene.

Jeg spurte statsrkivet i Trondheim om de gjorde noe for å få inn manglende

kirkebøker, og fikk til svar at det hadde de ikke mye tid til, men at de gjorde noen forsøk,

men desverre startet de helt sør i sitt område, og dermed er vel Namsos blant de siste

de gjør noe forsøk på.

 

Kanskje vi burde sette inn et støt mot kirken i Namsos om at de fikk se å sende inn kirkebøker.

Enkelte steder går kirkebøkene opp til 1930 og noen steder lenger, men i Namsos slutte de på

1886. Det er riktignok noen fra Klinga, men de har enten ikke ekteskap eller starter for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anne for interessant svar. Eg har freista lknande tiltak, og no i ettermiddag satsa eg ein dyr mobiltelefon til Namsos! Og eg har då fått noko:

 

PETER FOSS, gift steinarbeidar, fødd i Overhalla 1891, døydde 7.1.1916 i ei sprengingsulukke på Havikdammen i Vemundvik! Noki vigsle fann dei ikkje.

 

So då spørst det; er det mogeleg å identifisera denne Peter Foss?

 

Ved blaing i kyrkjebøkene for Overhalla finn eg:

 

* Peder Bernhard, fødd 3.12.1891 - foreldri husmann Bernhof Hansson Foss og kona Petra Josefa - http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6805&idx_id=6805&uid=ny&idx_side=-40

 

Dette høyrest lovande ut!

 

Her er huslyden i 1900, og her heiter guten Peter Bernhard: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f01744&gardpostnr=274&personpostnr=1806&merk=1806#ovre

 

Og her er dei i 1910; då er dei vortne gardbrukarar på Buneset i Grong: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036881001552

 

Er dette "vår" Petter Foss? Kva seier bygdeboki for Grong??

 

Kan nokon hjelpa vidare?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdeboka for Grong sier ikke noe mere om hva som skjedde med Peter, dessverre.

Om parets barn vet man noe om 7 av dem, men ikke noe om de andre.

Jeg har ikke funnet ham gift i Grong, men kirkebøkene for f eks Harran går ikke så langt, ei

heller for Overhalla, Så vidt jeg vet var moren hans født i Fosnes, så det er kanskje ikke så

utrolig at han kan ha flyttet ditover.

Jeg sjekket kirkebøkene for Fosnes og Vik også, men fant han heller ikke gift der. Kan selvfølgelig

ha oversett han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anne for interessant svar.

 

Det høyrest merkeleg ut at bygdeboki for Grong ikkje har opplysningar om so "ferske" huslyder som dette må ha vore, men Peter Foss var jo berre 24 år då han døydde, og ikkje fekk han born heller, so kanskje dei ikkje fann det so "naudsynt" å få han med....?

 

Men var det nokon av desse søskeni som nytta Foss-namnet?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde bare 3 brødre, og jeg vet at Sigurd som emigrerte til USA og Magne brukte Foss.

Hvorvidt døtrene brukte Foss når de giftet seg har jeg ikke sjekket enda. Hanna som jeg finner

gift i Grong brukte også Foss, så det er vel ikke usannsynlig at de andre også gjorde det.

 

Jeg fant informasjonen om familien i Overhalla bygdebok. Jeg lette etter dem i Grong også,

men under Bunæset som det var to av fant jeg dem ikke nevnt. Jeg fant dem under Far-støa,

ferjemannstua. Jeg husket at han var ferjemann under Vie.

 

Bernhof kom ikke dit før i 1920 og Peder/Peter er overhodet ikke nevnt i Grong bygdebok,

det er forøvrig heller ikke Harald Meier. Kanskje han også var død på det tidspunktet.

 

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anne for nytt spennande og etter mitt syn svært so nyttig innlegg!

 

Då kan me altso gå ut ifrå at Peter rimelegvis òg har nytta Foss som ættenamn, og med rett fødselsår og rett fødestad, so trur eg me kan vera rimeleg sikre på at me har funne rett mann!

 

Problemet med Peter Foss er altso løyst, men det hadde sjølvsagt vore kjekt ogso å finna vigsli deira...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren hennes døde i Nærøy, kanskje hun ble gift der. Desverre er også det et

sted som har vært elendig med å sende inn kirkebøker. På det tidspunktet de

evt må ha giftet seg kan de ha giftet seg i Vemundvik. Kanskje de kirkebøkene ligger

der og ikke i Namsos.

Det er vel tvilsomt at jeg skal oppover dit denne sommeren, men hvis jeg drar kan jeg høre

litt når jeg kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.