Gå til innhold
Arkivverket

Ole Olson Lægreid i Årdal (1625-1698?) - huslyden hans?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg forstår det slik at lensmann og gardbrukar Ole Robertson på Lægreid i Årdal (døydde kring 1655?) var far til neste brukar på garden:

 

Ole Olson Lægreid, fødd i Årdal kring 1625(?), døydde i Årdal kring 1698(?), gifte seg kring 1655 med Kirsti Torstensdotter, fødd på Venjum i Hafslo kring 1632, døydde i Årdal kring 1690(?). Dette parfolket fekk i alle fall tre born:

 

* Elsa Olsdotter (1657-1727), gift til Kjørlaug i Hafslo

 

* Ragnhild Olsdotter (1671-1744), gift til Øyri i Årdal

 

* Ole Olson (1677-1729), neste brukar på Øyri

 

Det finst ikkje skifte som fortel om denne huslyden konkret, og eg lurer på: Er det nokon med Årdalsekspertise som kan fortelja meg noko meir om dei, eventuelt om fleire born? Leveåri til foreldri?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme mann?Var han kanskje gift 2 ganger?

Lægreid, Ola Olson (*1621 - 1698)

d. 1698 in Årdal

father: Lægreid, Oluf Robertson(*1584 - 1658)

spouse: Botolvsdtr, Inger (*1625 - )

----------child: Lægreid, Lisbeth Olsdtr (1655 - 1741)

----------child: Lægreid, Ola Olson (1657 - 1729)

 

http://home.online.n.../wga4.html#I385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fra tingbøkene:

 

Ting i Årdal 17.8.1728: Ole Lægreid møtte og "produserte" skiftebrevet etter hans sl. far Ole Olsen Lægreid forrettet 26. mai 1698.

 

Ting i Vang, Valdres 23.3.1666: Tomas Knutsen Bøe av Øye sogn i Vang lot opplese et odelsskjøtebrev utgitt av Torsten Herøe i Årdal at han på sin kone Ingeborg Olsdatters vegne samt Ole Anfindsen på sin kone Guri Bjørnsdatters vegne har solgt til Ole Olsen Lægreid i Årdal og kone Inger Bottelsdatter 2 meler korn i nordre Bøe i Vang for 19 riksdaler.

 

Ting i Årdal 14.10.1706: Lisbet Olsdtr. Eri stevner sin bror Ole Olsen Lægreid til å la henne bruke sin anpart i Tholfsgarden som hun har arvet etter far og mor, og han alene bruker.

 

Sønnen Ole Olsen hadde ei datter som het Inga, som vel var oppkalt etter bestemora. Men fra hvilke kilder er det kjent at Ole Olsen Lægreid var gift med Kirsti Torsteinsdtr. Venjum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary og Erik for spennande innlegg om denne huslyden!

 

Det hadde vore svært so gildt å få sett skiftebrevet frå 1698 som det vert synt til. Det er tydeleg at Ole minst må ha hatt fire born; i tillegg til dei tre eg nemner var det òg Elisabeth på Æri...

 

Eg har alltid forundra meg over den store aldersforskjellen mellom borni i denne huslyden, so eg trur det kan stemma som Mary-Ann gjer framlegg om; Ole Olson har nok vore gift to gongar. Terje har kjelder for andre ekteskapet hans med Inger Bottolfsdotter, som nok er mor til dei fleste borni, medan eg for fleire år sidan, eg trur det var i samband med gjennomarbeidingi av eit skifte på Kjørlaug i Hafslo, fann ut at mor hennar Elsa Olsdotter var frå Venjum i Hafslo. No byrjar eg spekulera på om Elsa kanskje var einaste barnet i første ekteskapet. Eller kanskje nokon kjenner til fleire?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftebrevet fra 1698 kjennes vel bare fra rettssaken i 1728? Jeg har ikke sett det gjengitt noen steder, dessverre.

 

I følge manntallet for Årdal 1666 var Ole Olsen Lægreid 36 år og altså f. ca. 1630. Han hadde da sønnen Botolv 7 år gammel, som må være død ung ettersom en yngre sønn overtok garden. Han er vel fra ekteskapet med Inger Botolvsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nedstammer fra Ragnhild og er interessert i all informasjon om disse (utover det som står i de to bygdebøkene fra 1932 og 1984).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.