Gå til innhold
Arkivverket

Hjälp att tyda dödsfallsprotokoll i Fredrikstad


Ann-Sofie Hillerström
 Del

Recommended Posts

Hej!

Jag behöver hjälp med att tyda var det står i ett dödsfallsprotokoll från Fredrikstad 1931. Jag bifogar en bild ur protokollet längst ner i detta inlägg.

Jag kan läsa att hon hade fem barn men är de i livet fortfarande?

Vad står det på raden under raden om de fem barnen?

Jag kan inte heller tyda vad som står längst ut till höger

 

Tacksam för all hjälp!

 

Mvh

Ann-Sofie Hillerström

 

post-3075-0-16671800-1338837527_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"5 mynd. barn hvorav 2 frav."= Fem myndige barn hvorav to fraværende.

 

"Skjema 1 innl. 25/10 31. Skjema 2 innl. 20/11 31. Uskiftebev. utstedt 30/11 31."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Yngve!

 

Tack så mycket för hjälpen. Det hade jag aldrig lyckats lösa själv!

 

Mvh

 

Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hej Øyvind!

 

Ja, Ardis Hallfeldt och Ardis Kristoffersen är samma person.

Jag har fått uppgiften från hennes systers barnbarn som bor i Oslo och heter Anne Britt Sandsnes. Det kanske var hon som skickade blommor till Din fars begrvning?

 

Jag är släkt med Ardis på mycket långt håll och min farmor är uppväxt alldeles i närheten av där Ardis hade sin stuga i Sverige.

 

Mvh

 

Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hej Øyvind!

 

Ja, Ardis Hallfeldt och Ardis Kristoffersen är samma person.

Jag har fått uppgiften från hennes systers barnbarn som bor i Oslo och heter Anne Britt Sandsnes. Det kanske var hon som skickade blommor till Din fars begrvning?

 

Jag är släkt med Ardis på mycket långt håll och min farmor är uppväxt alldeles i närheten av där Ardis hade sin stuga i Sverige.

 

Mvh

 

Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann-Sofie

 

Dette var jo greit å få vite, har ikke sett ditt svar før idag. Hun jeg egentlig søkte heter Tove Jakobsen, som var etter det jeg trodde en niese av Ardis. Ivar Kristoffersen, som var min farfar, mistet sin kone i 1940 da hun fødte sitt andre barn. Altså min fars lillebror. Både far og hans bror døde i 2012. Ivar giftet seg om igjen etter noen år med Ardis. Jeg er født i 1957, og husker vagt at vi var på en eller annen hytte i Sverige som tilhørte Ardis og Ivar eller hennes familie. Tror det var rett innenfor grensen et sted. Tror jeg har et bilde et sted. Tove ringte meg etter at far døde( Odd Kjellhov ), men jeg fikk ikke adressen hennes og det er flere Tove Jakobsener i Oslo. Jeg er litt ny i gamet med " slektsgranskning ". Ardis døde etter det jeg husker i 1996, og far var verge for henne de siste årene. Ellers vet jeg lite om min stefarmor. I folkeregisteret i Oslo står det oppført Ardis Kornelie Hansen Kristoffersen......Hun er gravlagt på Nordre gravlund i Oslo, sammen med min farfar og farmor.

 

Mvh Øyvind.

Hej Øyvind!

 

Ja, Ardis Hallfeldt och Ardis Kristoffersen är samma person.

Jag har fått uppgiften från hennes systers barnbarn som bor i Oslo och heter Anne Britt Sandsnes. Det kanske var hon som skickade blommor till Din fars begrvning?

 

Jag är släkt med Ardis på mycket långt håll och min farmor är uppväxt alldeles i närheten av där Ardis hade sin stuga i Sverige.

 

Mvh

 

Ann-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Øyvind

 

Den du söker är troligtvis Anne Britts mor och hon heter numera Tove Sandsnes. Om du inte hittar henne så har jag mailadressen till hennes dotter Anne Britt. Om du mailar till mig på annsh@telia.com så kan jag skicka dig Anne Britts mailadress om du vill.

 

Mvh

 

Ann-Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.