Gå til innhold
Arkivverket

Gjørond/Gyri Bottolfsdotter (1696- ) - gift til Løland i Hyllestad - so til Vik i Sogn - hjelp med bygdebokoppslag?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Under temaet om Bottolf Halvorson kom det fram svært spennande opplysningar om foreldri hans, og sidan desse ligg på sida av nemnde tema, tek eg det opp her:

 

Eg sit i utgangspunktet no med denne biografien om Gjørond/Gyri Bottolfsdotter frå Hafslo, som i 1720 gifte seg og flytte til Løland i Hyllestad, og eg ville setja stor pris på supplerande fakta..., til dømes gjennom bygdebokoppslag i Hyllestad og lokalkunnskap i Vik som kan identifisera andre ektemannen hennar Gyri:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gjørond, kjend som Gyri Bottolfsdotter, f. i Hafslo kring 1696, gifte seg første gongen i Hafslo 27.10.1720 med Halvor Olson frå Løland indre i Hyllestad (den gongen del av Lavik og Gulen), som visstnok hadde tent ei tid i Kaupanger, Sogndal. Han var son av gardbrukar Ole Jacobson på Løland indre, opphavleg frå

 

##### (kva gard hadde han opphavet sitt ifrå?)

 

og kona

 

##### (namnet hennar med opphav?)

 

og f. i Hyllestad kring 1695. Halvor og Gyri tok over som gardbrukarar etter foreldri hans på Løland indre i Hyllestad der Halvor d.

 

##### (gravferdsdato? – skifte i september 1726!)

 

1726. Gyri gifte seg so att i Vik 27.11.1729 med Ole Olson frå

 

##### (opphavet hans med namn og opphav til foreldri hans?)

 

##### (seinare lagnad?)

 

Halvor og Gyri fekk tre søner i lag:

 

a. Bottolf Halvorson, døypt i Hafslo 17.9.1719,

 

##### (n. 1726 - lagnad? - sidan gardbrukar på Orknes i Gulen?)

 

b. Ole Halvorson, døypt i Lavik, Gulen 9.3.1722,

 

##### (n. 1726 – lagnad?)

 

c. Nils Halvorson, døypt i Lavik, Gulen 27.8.1724,

 

##### (n. 1726 – lagnad?)

 

##### (born med Ole Olson? – opplysningar?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars!

 

I "Hyllestad" bygdebok b. 2 under gnr.90 "I. Löland" s.419 finner jeg fölgende, "Ole Jacobsen" (inget opphav) (1650-1739), gift 1 g. m. "Borni Halvorsdtr. Ås" (1651-1725).

 

Her er det rot i denne bygdeboken igjen, for "Halvor" er ikke en gang nävnt blant de 5 barna til dette paret, og ikke heller står han nävnt som gårdbruker etter faren "Ole" som hadde i flg. bygdeboken gården (1677-1737).

 

"Ole J." var gift 2 g. 1726 m. "Kari Arnesdtr. Avedal" (1666-1736).

 

I samme bygdebok under gnr.93 "Ås" s.449 finner jeg, "Halvor Larsen" (?-1702) (opphav Hjemeland/ Lavik?), barn av 1 ekteskap, 1 av 3 barn "Borni" födt 1651, mora ukjendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er skifte etter Borni Halvorsdotter (skifte etter ho er også i september 1726, same som sonen Halvor).

 

Etter opplistinga av barna, ser det ut til at det må være Jacob som er eldste sonen. Halvor er nemnd som død, men etterlater seg arvinger.

 

Venteleg så kom vel aldri Halvor i nokon posisjon til å overta garden på Indre Løland før han døde.

 

høgre side.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn sorenskriveri, Skifteprotokoll A 3a , 1720-1728, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 1-288.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24157/205/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081121690878.jpg

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Family Search skal en Nils Halvorsen ha giftet seg 13. juli 1755 i Gulen med Ingeborg Opdal. Dette må sjekkes mot kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svehn, Egil og Grethe for spennande og nyttige innlegg om denne huslyden! Eg hadde gløymt å "abonnera" på temaet for attendemeldingar, so har eg ikkje sett svari før no!

 

Eg er vonbroten over at bygdeboki har so lite opplysningar om denne huslyden. Rett nok kan me ikkje venta at forfattaren grev gjennom kyrkjebøkene for Hafslo for å finna vigsli (og opphavet hennar Gjørond/Gyri), men at Halvor og Gyri ikkje ein gong er nemnde... Då er her heller ingen leietråder til andre vigsli hennar med Ole Olson, som eg framleis ikkje greier å finna i kyrkjebøkene for Vik!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvar Olsson sitt skifte i 1726 er i Lavik skipreide. Då kona, Gyri Butolfd, giftar seg igjenn i Vik 27.11.1729 med Ole Olson, har ho bustad Tretteteig.

 

Og Tretteteig finn ein i Fresvik ? KVIFOR reiser ho til Fresvik m/ eller utan 3 ongar ?

 

Å finna ekteskapet i 1729 i Gards- og ættesoga for Vik i Sogn, utg. 2008, har eg ikkje lykkast med. Eg har sett då på Vikøyri og Holstad (s. 177 - s. 179).

 

Eg kan ta ein tlf til han som oppr stod bak Leegenalogy.net, og høyra kva han har attende av opplysningar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.12.1747 (tror det er giftermålsdatoen) giftet en Ole Halvorsen seg med Anne Samuelsdatter i Gulen:

 

Sogn og Fjordane fylke, Gulen i Gulen, Ministerialbok nr. A 11 (1736-1749), Kronologisk liste 1748, side 63.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11442&idx_id=11442&uid=ny&idx_side=-62

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070228330111.jpg

 

men jeg har ingen garanti for at dette er "din" Ole Halvorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Jon og Grethe for nye interessante innlegg!

 

Denne huslyden tykkjast vera noko av det meist "utypiske" når det gjeld flytting på 1700-talet - først ut fjorden - so innatt - so ut att?

 

Du Jon oppgjev Tretteteig (Fresvik) som bustad for Gyri i 1729, men eg lurer på om det kan vera ho som vart gravlagd frå Hatlestad i Balestrand 6.3.1790 (90 år gamal) (http://digitalarkive...merk=48966#ovre).

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som ikke stemmer her ??, for i "Leikanger" bygdebok b. 2 under "Tretteteig" finner jeg en "Botov Ellingsen Tretteteig" med kone "Lene Olsdtr.", 1 av 7 barn "Gjörid" (1701-1736 g. m. "Ola Olson Hovsvik/ Vik", 2 barn "Ola" og "Jacob".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 2 forskjellige, "Giöri/Gyri" på "Hatlestad og "Sätre".

 

I BB "Balestrand" b.I under "Berge", finner jeg en "Botolv Olsen" med 2. kone "Ingeleiv Hanevik", 1 av 3 barn "Gjörid" (?-1790) g. 1745 m. "Hans Ols. Hatlestad".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter Lars, det er viktigt att det blir rett i boka jeg skal kjöpe når tiden er inne for det. :)

 

I BB "Leikanger" b.II under "Sätre", finner jeg en "Ola Anfinns. Berdal" g. 1724 m. "Gjöa Botolvsdtr. Vangsnes" (1692-1767), 4 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svehn for nye og avklarande innlegg om denne huslyden!

 

Etter det du har oppdaga, er det heilt åpenberrt; me har å gjera med fleire ulike Gjøa/Gyri Bottolfsdotter, og dei er alle på same alder! Og særleg viktig:

 

HO SOM GIFTE SEG I VIK I 1829 ER IKKJE HO SOM VAR GIFT PÅ LØLAND!

 

Eg tykte nok dette flyttemønsteret var svært so "spesielt", og når me veit at Bottolf Halvorson hamna i Gulen, er det ikkje so usannsynleg at ogso mori flytte dit. Og kanskje er det dei to brørne Ole og Nils som Grethe har funne for oss ovanfor:

 

* Ole Halvorson gift Gulen 28.12.1747 med Anna Samuelsdotter Klokeide?

 

* Nils Halvorson gift Gulen 13.7.1755 med Ingeborg Opdal?

 

Kanskje einkvan med tilgjenge til bygdebøkene for Gulen kan slå opp og sjå kva som står der?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svehn for siste innlegg og takk for hjelpi med bygdebøkene for Gulen. Eg er spent på kva du finn!

 

I mellomtidi har eg søkt etter ein døds- eller gravferds-dato for Halvor Olson Løland. Det er ikkje lett å lesa desse gamle kyrkjebøkene frå Glen, men eg fann mori, Borni Halvorsdotter, gravlagd 6.6.1725. Om det er rett at Halvor døydde FØR mor si, so kan eg ikkje sjå han er innført im klyrkjebøkene i 1724 eller 1725. Eg finn han heller ikkje i 1725-1726, men kan sjølvsagt ha oversett han...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så finnes ikke "Ole Halvorsen." og "Anna Samuelsdtr." nävnt på "Klokeide", og heller ikke "Nils Halvorsen" og "Ingeborg" på "Opdal". Desse damene kan muligens ha värt i tjeneste på desse gårdene ved vielsen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om det er rett at Halvor døydde FØR mor si, so kan eg ikkje sjå han er innført im klyrkjebøkene i 1724 eller 1725. Eg finn han heller ikkje i 1725-1726, men kan sjølvsagt ha oversett han...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

Berre for ordensskuld, så treng ikkje Halvor vere død før mora døde (juni 1825)), men han er død når skifte etter ho blir halde den 19. september 1726.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svehn for siste innlegg. Det var leit at du ikkje kunne finna desse parfolki, men ein eller annan stad dukker dei vel opp...

 

Men kan du sjå i bygdeboki for Gulen under Orknes? Der finn du Bottolf Halvorson (1719-1799) og kona Kari Herleivsdotter ( -1781) (ogso drøfta under eige tema!). Kva står der om opphavet/foreldri og fødselsåret hennar? Kanskje mori eller brørne hans òg er nemnde?

 

Hjarteleg takk ogso til Egil!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skuld; eg har nettopp oppdaga at Bottolf Halvorson gifte seg med ei ENKJE då han i 1743 gifte seg med Kari Herleivsdotter på Orknes: Ho gifte seg første gongen 12.11.1741 med Hans Knutson Orknes og heitte då sjølv Sætre (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11442&idx_id=11442&uid=ny&idx_side=-30) (heilt ned til høgre).

 

Forresten: Ole Halvorson og Anna Samuelsdotter hadde iflg FamilySearch ein son Halvor Olson døypt i Gulen 1.1.1749, men denne dåpen finn eg ikkje...!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dåpen har jeg også värt på utkikk etter, og fant den til slutt her på högre side överst, "Halvor" döpt 1/1-1749 : http://www.arkivverk...ny&idx_side=-71

 

Far "Ole Halvorsen Leervig" (Leirvik/ Bö sokn/ Hyllestad) og mor "Anne", og som du ser så er en av faddrene broren "Botolf Orknes". Men desse er ikke nävnt under "Leirvik" i BB "Hyllestad" b.2, og heller ikke ved sjekk av nabogårdene.

 

Synes det står noe med "Lindaas" der ??.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svehn for nytt interessant innlegg. Det står her at barnet er "af Lindaas", noko som eg ikkje kan tolka ansleis enn at foreldri Ole Halvorson og Anna budde i Lindås, og som me ser, vart barnet døypt i Eivindvik - altso i hovudsokni!

 

Eg har lagt ut saki med Lindås som eige tema; so får me sjå...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Ole Halvorson på Lindås er løyst! Han er identisk med Ole Halvorson som døydde på Vabu på Lindås i 1778, og då det året etter vart halde skifte etter einaste sonen Halvor, var farbroren Bottolf Halvorson på Orknes einaste erving! (http://arkivverket.no/URN:sk_read/24076/32/) Dette tyder òg at Nils Halvorson må vera avliden utan å etterlata seg born, og Gjørond/Gyri hadde ingen born frå eventuelle andre ekteskap!

 

Sjå elles opplysningar under temaet om Ole.

 

Det står no att å sjekka ut meir om kva bygdeboki for Gulen har å fortelja om Bottolf Halvorson og huslyden hans og eventuelt finna fleire detaljar om broren Nils og mor deira...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det nå Lars, att det var "Gulen/Gulen" altså hovedsoknet. Hengde mig visst opp på "Leervig" navnet.

 

Såg i går att "Botolf O." med familie finnes nävnte under "Orknes", kommer tilbake om det i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Svehn for siste innlegg.

 

Eg er spent på kva du finn ut av... Særleg er eg spent på opplysningar om opphavi og aldrane til Kari Herlevsdotter og første mannen Hans Knutson?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I BB "Gulen" b.2 under gnr. 58 "Orknes" finner jeg, "Hans Knutsen" (?-1743) (trolig fra "Rambjörg"), g.1715 m. "Anna Bottelsdtr. (?-1740), barn : "Borni" f. 1721, "Nils" f. 1725 - g. 9/7-1752 m. "Gjertrud Klemetsdtr. Grinde".

 

"Hans K." g. 2. g. 1741 m. "Kari Herleivsdtr. Sätre" (?-?), barn : "Anna" f. 1742 - g. 3/10-1766 m. "Bendik Brandanger".

 

Enka "Kari Herleivsdtr." g. 2. g. 5/6-1743 m. "Bottel Halversen Sätre" gravl. 21/3-1799, barn : "Nils" g. 4/11-1774 m. "Agata Olsdtr. Midt-Takle", "Halfrid" g. 8/4-1776 m. "Otto Olsen Undertun", "Mons" (?-1816) g. 24/6-1778 m. "Brite Monsdtr. Asheim" (1747-1821).

 

"Hans Knuts." bör vi kanskje finne i manntal 1701 ?, og opphavet til "Kari H. Sätre" trodde jeg muligens var fra "Sätre" i "Brekke", har sjekket denne BB b.2, men hun finnes ikke nävnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette väre noe intressant ??, den eneste jeg finner i passende alder.

 

Name: Kari Herlofsen Gender: Female Baptism/Christening Date: 24 Mar 1708 Baptism/Christening Place: LINDAAS,HORDALAND,NORWAY Birth Date: Birth Place: Death Date: Name Note: Race: Father's Name: Herlof Noreland Father's Birthplace: Father's Age: Mother's Name: Mother's Birthplace: Mother's Age:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.