Gå til innhold
Arkivverket

Otto Fredriksen/ Wilhelmsen død 1981


Jannicke Bekkevold
 Del

Recommended Posts

Hei. Han ble født på Nøtterøy 03.12.1927. Har lest i kirkebøkene, men finner han ikke der. Han ble adoptert i voksen alder, men bodde som fosterbarn frem til han ble adoptert. Vet ikke når han flyttet til fosterfamilien. Noen som har tips for å finne de biologiske foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel han - Otto Wilhelmsen - som ligger gravlagt på Nordre gravlund i Oslo:

Otto Wilhelmsen 03.12.1927 - 28.07.1981 Gravlagt: 03.09.1981

 

I samme grav som Otto Wilhelmsen ligger også følgende personer:

Sigrid Elfrida Wilhelmsen 08.05.1896 - 09.06.1969 Gravlagt: 02.07.1969

 

Ut fra fødselsåret er det ikkehelt umulig at dette er moren til Otto. De to andre navnene som dukker opp, er:

Else Kvålen 26.11.1914 - 04.12.1995 Gravlagt: 23.07.1996

 

 

Inger Synnøve Schei 20.05.1943 - 09.10.1998 Gravlagt: 13.11.1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver et oppslag i Aftenposten, så står dødsannonsen her: Aviser - Aftenposten 1981.07.30

 

 

...inn i dag. Asker, 29. juli 1981 Randi Siri Peter, Kristin...døde 1 dag. Oslo, 22. juli 1981. På familiens vegne Aksel Sæther...kjære bror, svoger oss onkel Otto Wilhelmsen døde idag Oslo, 28. juli 1981. Tålmodig...

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigrid Elfrida Wilhelmsen er hans fostermor. Du har riktig grav. Hun adopterte han når han var voksen, men han har vokst opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem Else Kvålen født 1914 og Inger Synnøve Schei, født 1943, er, vet jeg ikke. Søkte litt i 1910-tellingen, og her finner jeg en Sigrid Kristiansen, født 08.05.1896 i Kristiania. Denne Sigrid var tjenestejente hos famlien Presterud i Vestby: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01036367003334.

 

Du opererer med etternavn/farsnavn Fredriksen også. Hvor kommer det fra?

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er født Fredriksen og tok navnet Wilhelmsen etter han ble adoptert. Else Kvålen er hans fostersøster.( Datteren til Sigrid Elfrida Wilhelmen). Har noen gamle papirer som sier han er adoptert og at han er født på Nøtterøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du kvar han budde når han var i konfirmasjonsalderen?

 

Isåfall kan du ringja krk.kontoret i det prestegjeldet og be om opplysningane frå krk.boka.

 

Dersom krk.boka er utskriven og levert Statsarkivet, må du henvenda deg dit (for Tønsberg/Nøtterøy er det i Kongsberg).

 

Lukke til :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Tror jeg kan finne ut hvor han bodde ved konfirmasjonsalder. Dette skal jeg undersøke. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble meldt til dåp i Oslo Domkirke av Oslo vergeråd,men ifølge anm. ble han "innen dåpen blev barnet sendt til Sarpsborg"

Foreldre : Fredrik Marinius Fredriksen f.1896 og Fredrikke Marie Fredriksen f.1906

 

Ble tull med første lenka,prøver igjen

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=33574&idx_id=33574&uid=ny&idx_side=-425

Endret av Anne J. Engmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Foreldrene hans er Fredrik Marinius Fredriksen (Martinius), f.25-12-1896, dpt.17-1-1897 i Haug sokn av Eiker, som reiste med Fre­drikke Marie Fredriksen, f.1-8-1906 i Ø.Eiker, dpt.5-4-1915 s.s. De ble gift 1934/35 ved soren­skriveren i Nedre Romerike. Begge foreldrene til Otto er av reisende slekt, faktisk begge av Hartmann-slekt. Ta gjerne kontakt med meg for videre info :) Jonny (jonny[bindestrek]m[alfakrøll]online[punktum]no)

 

Hei igjen! Glemte å nevne at Otto ble døpt11.november 1933 i Tune :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.