Gå til innhold
Arkivverket

Inger Kråkenæs på Eikelund 1910 - lagnad?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

FT1910 syner at:

 

Inger Malene Jensdotter Kråkenæs, fødd i Hafslo 3.1.1897, var elev ved Eikelund skule i Fana (http://digitalarkive...f01036693005426).

 

Inger var fødd utanfor ekteskap, og mor hennar døydde i 1903.

 

Ingen veit kvar det vart av Inger.

 

Er det mogeleg å finna ut kvar ho vart av?

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I arkivet fra Eikelund står det at hun var hjemmehørende i Manger, som pleiebarn hos gardmannsenke Kari Thomasdatter Manger. Hun var kommet dit da hun var 7 år, og hadde først gått litt på skole i Bergen, deretter i Manger. Moren hadde giftet seg og fått to barn i Bergen, men var død i 1904.

 

Hun var 13 da hun kom til Eikelund, og har neppe vært der lenge. Hun står ikke i oversikten fra 1911.

 

Jeg har ikke funnet dødsfallet i Birkeland sokn.

 

Ved 1900-tellingen kalles hun Atteraas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner en Inger Malene Brynildsen 1897 i Komm.valgslistene i 1934 gm Otto Birger 1895, denne Inger Malene er født 2/1-1897, mannen døde 13/4-1967, født 21/12-1895 i Bergen, gift i 1932, iflg gravminner dør Inger 24/11-1983. Jeg finner ikke vielsen til disse to, kanskje Yngve kan stadfeste om det er riktig Inger M, hvis han finner vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve og Rune for svært interessante og spennande opplysningar!

 

Eg kan ikkje skjønna anna enn at det må vera "vår" Inger Malene som gifte seg med Otto Birger Brynildsen, og etter dette er eg sjølvsagt interessert i dødsmeldingi etter:

 

Otto Birger Arnold Brynhildsen som døydde i Bergen 13.4.1967 - pag. 45

 

* Yrkestitel ved dødsfallet?

 

* Oversyn over ervingane hans eller - om born - i det minste tal på søner/døtrer?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsfallsprotokollen stadfester at Inger Malene var født Kråkenes, født i Hafslo 1897. Hun ble gift i St. Jacob 31. desember 1932 med Otto Birger Brynildsen. De fikk to døtre:

 

Svanhild, gift Melbo

Inger Karin Brynildsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve for kjempeflotte opplysningar!

 

Er det nokon stad oppgjeve YRKE for Otto Brynildsen?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve for den siste "krona på verket". Då er dette problemet komplett!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.