Gå til innhold
Arkivverket

Jens husmand på Refsneset


ole-jacob jorsett
 Del

Recommended Posts

er far til Anders Jensen f. ca. 1778 i Førde - kirkebøker finnes ikke. Vet vi mer om denne Jens husmand?

Er det BB der Refsneset omtales?

 

Unnskyld, rettelse: død 1778...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har dessverre ikkje BB Førde tilgjengeleg, men så vidt eg hugsar, så var Refsneset ein plass under Sunde (Dersom nokon kan slå det opp). BB Førde er ikkje veldig god på gamle husmannsplasser, men det kan være råd å finne noko.

 

Eg reknar med at det er din Anders Jensen som er husmann på Hagebakken (skifte 1778)

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 9 , 1775-1787, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: EDB-register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24196/130/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081126670591.jpg

 

Eg reknar med at Hagebakken då må ha vore ein plass under garden Hagen.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Egil - det er nok min Anders. men hans foreldre (Jens?) er ikke like enkle.. hadde håpet noen var etterkommere av Jens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fylgje skifte hadde han 8 barn, den eldste som det er oppført alder på er 24 år (ludvig), men det kan sjå ut som om han i alle fall har tre eldre.sysken (Johanes(?), Mads og Lovise).

 

Anders Jensen Ramstad ser då ut til å være i yngste laget.

 

Eg finn ein Jonas Andersen konfirmert på Refsnes 1761. Det skulle vel gje eit fødselsår på kring 1743. Men eg er ikkje sikker på om dette er Anders Jensen sin son. Det ser ut til at det er store manglar i registeret over konfirmerte i Førde (manglar 1764-1781).

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikkje så veldig mykje å hente i BB Førde heller. (opplysningane er henta frå BB, men ikkje sjekka ut). Det ser ut som om dette er ein familie som har halde seg godt skjult, i alle fall for BB-forfattaren, men kanskje er det mogeleg å finne meir opplysningar om ein leitar i kyrkjebøker og register ut frå oppl. i BB.

 

Plassen Refsneset under Sunde bnr 1.

Den første vi veit om er "Jens Husmand i Refsnæset" nemnd som vitne i ei sak på Lia i 1707. Kona ukjend.

Kjende barn:

1. Synnøve gift 1724 med Anders Andersson Via. (Anders Andersons via er nemnd som gift med Synnøve og død i 1771 på Via, eg har ikkje funne noko meir i BB)

2. Marta, gift 1728 med Knut Johannesson Kusslia (her var litt meir i BB, sjå nedanfor)

3. Johanne, gift 1734 med Anders Johannsson Åsane, bst Bruland. (sjå nedanfor)

4. Rasmus, gift 1738 med Anna Olsdotter Hjelle (Far hennar var Ole Bendiksen f. Flugedalen, bst Hjelle, mor truleg Pernille Trulsdtr Hjelle. Ikkje meir oppl. i BB)

5. Ole, gift 1739 med Eli Olsdtr Kusslia (ikkje funne noko meir verken om Ole eller Eli)

6. Anders, brukte Refsdalen 1746 til 1769, d. 1778 på Hagen

 

 

Opplysningar om Marta under Kusslia bnr 4 Instetunet:

Knut Johannsson f. kr. 1692 truleg frå Berg i Jølster, d. 1742. Gift med ei Ragnhild Pedersdtr d. 1724. Truleg den same Knut som vart gift i 1728 med Marta Jensdtr Refsneset. ........

Barn i 2. ekteskapet.

1. Ragnhild f. 1728, gift med Morten Andersson Hornnes (ikkje funne meir opplysningar om dei under Hornnes)

2. Johannes f. 1730

3. Torgeir f. 1733

4. Jens f. 1735 til Via

5. Eirik f. 1738

 

Opplysningar om Johanne under Bruland bnr 15 (seinare futegarden)

Anders Johannesson Åsane f. kr. 1696, d. 1746 på Bruland. Gift 1734 med Johanne Jensdtr Refsneset f. kr. 1705, d. 1785.

Barn:

1. Johannes f. 1735 d. 1817 på Klopstad (eg har ikkje funne opplysningar under Klopstad)

2. Synnøve f. 1736 d. før 1755

3. Barbro f. 1738 d. før 1755

4. Mads f. 1739 d. før 1755

5. Jens f. 1744, sist nemnd i 1769 med krav om odelsrett

 

Johanne Jensdotter Bruland gift 2. g. med Ingebrigt Nilssson f. 1721, d. 1791 på Bruland, som i 1747 hadde "fået enke" som det stod i futens kassadagbok. Ingebrigt gift 2. g. i 1788 med Marta Nilsdt. Årsskog.

Johanne og Ingebrigt ser ikkje ut til å ha hatt barn.

 

Dermed er det lite opplysningar å finne i BB om slekt etter Jens, eller kven Jens var.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noko om Ole:

 

Skifte på Skudeløgen i Førde etter Ole Jensen til deling mellom enka Eli olsdtr. og deira felles barn Jens Olsen.

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 5a , 1746-1749, oppb: Statsarkivet i Bergen.

Merknader: Fol. 1-251. EDB-register.

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/24189/137/

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20081126640332.jpg

 

Eg ser at formyndaren til Jens er frå Bruland.

 

Eg finn ein Jens Olsen konfirmert på Bruland i 1755

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=45&filnamn=kf14321748&gardpostnr=274&personpostnr=274&merk=274#ovre

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var visst litt rask når det gjeld Johannes Anderssen Klopstad (son til Johanne Jensdtr).

 

Under Klopstad bnr 4-6 finn eg Johannes Andersson Bruland, f. kr. 1746 (67 år i 1801-tellinga, f. 1735 i følge BB Førde om Bruland, og vi må vel då tru at det er rette mannen), død 1817 på Klopstad. Gift 1. g. med Marta Olsdotter Mo d. 1788 og 2. g. 1789 med Malene Olsdtr Espe, f. kr. 1754.

Barn i 2. ekteskapet:

Oline f. kr. 1792

Elias f. 1793 (overtar bnr 4 i 1823)

Anders f. 1795.

 

Her er familien i 1801: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=59&filnamn=f18011432&gardpostnr=35&personpostnr=837&merk=837#ovre

 

Elias vart gift 2 gonger, og er oppført med ni born. I alle fall tre av dei vaks opp og blei gifte.

 

mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.