Gå til innhold
Arkivverket

Marthe Larsdtr. Marøy f. Risnes ca 1742 - hennes etterkommere?


Terje Hammer Aarland
 Del

Recommended Posts

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne en del info om Marthe Larsdtr. Marøy f. Risnes ca 1742. Jeg vil ha info om hennes forfedre og hvem hun ble gift med og deres etterkommere.

 

Jeg antar at Marthe ble født i Manger, men jeg er usikker på hvilken kirkesogn Risnes tilhørte på den tid. Risnes er noe lengre ute på Radøy enn Manger, så det er ikke sikkert at kirkesognet var Manger? Det kan være at kirkesognet var Bø eller helt noe annet. Jeg antar at dere som er mer kjent i systemet enn meg vil klare å finne mer info om Marthe? Jeg vil også vite hvilket bruk på Risnes Marthe og evn etterkommere av henne eller hennes søsken hadde på Risnes eller om hun i det heletatt hadde søsken på Risnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var familien hennes i 1801 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f18011261&gardpostnr=52&personpostnr=1365&merk=1365#ovre

 

 

Her er Martha og hennes mann og deres barn, men det jeg nå er mest interessert i er Martha sin familie, hennes foreldre og hennes søsken og deres etterkommere. Hvilket bruk hun ble født på, på Risnes og hvilket Risnes det er snakk om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var familien hennes i 1801 http://digitalarkive...&merk=1365#ovre

 

 

Her er Martha og hennes mann og deres barn, men det jeg nå er mest interessert i er Martha sin familie, hennes foreldre og hennes søsken og deres etterkommere. Hvilket bruk hun ble født på, på Risnes og hvilket Risnes det er snakk om.

 

Det er Bind 1 Terje av bygdeboken for Radøy, beklager, jeg besitter bind 2 og 3.

 

Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har foreløbig ikkje fått fatt i bøkene for radøy, men har bestilt dei på bib. I mellomtida så får eg håpe at det er noen som kan finne ut om det er slektsforhold mellom Marthe og Gregorius f. ca 1830 - budde på bruk nr 3 søre Risnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kirkesogn hørte Risnes på Radøy til i 1742 da Marthe ble født. Jeg prøver å lete etter slektsbånd mellom disse slektene, ikke for å påvise slekt, men for å finne noe meget annet interessant. Dersom det viser seg at det er slektsammenheng. Dersom det viser seg at det er slektssammenheng, så kan jeg på et senere tidspunkt fortelle hvorfor det er så viktig for meg å få info om dette. Jeg vil ikke skrive om det her, men for de som kan gi meg info, kan jeg fortelle det på min e-post: austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martha hadde ein son Lars f. 1796 til Risnes g. 1823 med Alet Kristiansdotter Villanger. Er det slektskap mellom desse og ein kar som hette Gregorius f. på søre Risnes ca 1830?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.